אופטימיזציה לאתר 10 שיטות שגוגל אוהב
27 לDecember 2016

אופטימיזציה לאתר 10 שיטות שגוגל אוהב

אופטימיזציה לאתר 10 שיטות שגוגל אוהב

גוגל של היום הוא לא גוגל של פעם. הוא חכם יותר משום שהאלגוריתם שלו משוכלל יותר, אולם דבר אחד לא השתנה, והוא השאיפה של גוגל להביא לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר לחיפוש שהקלידו.

זו הסיבה שגם פעולות קידום אתרים הולכות ונעשות מורכבות יותר: כל אחד רוצה שקולו יישמע בתוך ההמולה, ואם כלי קידום אורגני שהיו נפוצים בעבר כבר אינם רלוונטיים או דורשים פעולות משלימות, עליכם לדעת כיצד לבצע פרסום בגוגל באופן שיהיה אפקטיבי ככל האפשר. רק כך תוכלו ליהנות מנראות כלפי הגולשים, תנועה לתוך האתר, שיפור יחס המרה ובסופו של דבר להגדלת כמות הלקוחות שלכם.

קידום אתר מתבסס על שני סוגים של פעולות. סוג אחד מתבצע מחוץ לאתר, וכולל למשל מחקר מילות מפתח, בניית פרופיל קישורים חיצוניים ועוד. הסוג הזה משתנה גם כן, אולם לא נעסוק בו הפעם, אלא בסוג השני: אופטימיזציית האתר עצמו, המכונה “און-פייג'”. הכוונה למגוון הפעולות שניתן וצריך לעשות בעמודי האתר על מנת לאותת לגוגל שמדובר בתוצאה רלוונטית לגולש ולשפר את דירוג האתר.

במילים אחרות, ככל שגוגל משתכלל, גם אסטרטגיית קידום האתר שלכם צריכה להשתכלל.

מהו קידום אתרים און פייג' (On-Page

SEO)

המונח מתייחס לאופטימיזציה של עמודי אינטרנט באופן כזה שישפר את דירוגם במנועי חיפוש, ובפרט שיפורים הן בקוד ה-HTML של האתר והן בתוכן שהוא מציג לגולשים.

ניתן לראות זאת כשיפור של השירות שהאתר מציע לגולשים: לכל גולש יש שניות ספורות להחליט האם להישאר באתר או לצאת ממנו, ועל כן ככל שהוא ימצא יותר עניין בדבר שמתגלה לנגד עיניו לאחר שהקליק על תוצאת החיפוש המובילה לאתר שלכם, כך יתארך משך הזמן שהוא מבלה באתר, מה שישפר את חוויית המשתמש שלו – וכתוצאת משנה גם גוגל יסיק שהאתר הזה רלוונטי, ולכן כדאי להציג אותו גם לגולשים אחרים.

ניתן לבצע פעולות שכאלה גם בעמודים קיימים וגם כשניגשים אל בניית אתר חדש. כך או כך, ברגע שתשקיעו מאמץ באסטרטגיית האון-פייג’ שלכם על פי עשר הדרכים לבצע אופטימיזציה שיפורטו להלן, תראו באופן כמעט מיידי שיפור בתנועת הגולשים לאתר ובנוכחות שלכם בתוצאות החיפוש.

1. תגי מטא (Meta Tags)

יישום נכון של תגי מטא הוא אחד מן העקרונות הבסיסיים והחשובים ביותר באסטרטגיית און-פייג’ אפקטיבית. חשיבותם של תגי המטא השונים משתנה ככל שהאלגוריתם של גוגל משתכלל, אולם עדיין מומלץ להשתמש בהם כראוי על מנת לשפר את התנועה לאתר.

תגי מטא משמשים על מנת לתת למנועי חיפוש מידע אודות האתר. עליהם להיות רלוונטיים לאתר ולמשתמש, ושימוש נבון בהם יכול להשפיע על המשתמשים להיכנס לאתר.

תגי מטא

2. תגי כותרת (Title Tags)

תג הכותרת מצהיר למעשה מהו תוכן האתר. זה מה שהגולשים רואים כאשר הם מקבלים את תוצאות החיפוש, אורגניות וממומנות כאחד; זה מה שמופיע בראש לשונית הדפדפן; וכאשר גוגל מדרג את האתרים הרלוונטיים למילות חיפוש כלשהן, הוא משווה בין תג הכותרת לבין יתר התוכן באתר.

  • מומלץ שתג הכותרת יהיה תיאורי אך קצר (בעדכון האחרון של גוגל צוינה מגבלה של עד 70 תוים) על מנת לוודא שהכותרת תוצג כמו שצריך למשתמשים.

  • השתמשו בתג הכותרת על מנת לסקרן את המבקרים הפוטנציאליים באתר, רצוי תוך יצירת בידול ביניכם לבין המתחרים.

  • נסו לכלול בתג הכותרת כמה שיותר מידע, כגון מילות מפתח, מיקום (רלוונטי בחיפוש מבוסס מיקום של עסקים) וכדומה.

3. תיאורי מטא (Meta Descriptions)

תיאור מטא מספר לגולשים מה הם עומדים למצוא באתר, והוא משמש את מנועי החיפוש על מנת להעריך את הנושא בו עוסק האתר והאם טמון בו ערך לגולשים.

  • מומלץ לכתוב תיאור מטא עבור כל אחד מן העמודים באתר (וכדי להיות בטוחים שכל המשתמשים יראו את כולו, עדיף שיהיה קצר מ-165 תווים).

  • על מנת לבדוק באילו מן העמודים חסר תיאור מטא, ניתן להשתמש בכלים רבים שניתן למצוא ברשת, בהם Screaming Frog’s SEO Spider וכדומה.

  • בתיאור המטא הקפידו לציין במה עוסק האתר, הוסיפו את שם העסק ושלבו מילת חיפוש או שתיים באופן שלא יישמע מלאכותי מדי.

  • אם אפשר, שלבו בתיאור המטא גם הצעה או קריאת הנעה לפעולה.

  • זכרו שתיאור המטא הוא אחד מן הדברים הראשונים שקשורים באתר שלכם אותו הגולשים רואים, ולכן חישבו עליו כמעין מודעה אורגנית. הקפידו שהוא יהיה מזמין ומסקרן.

4. תגי כותרות משנה (Heading Tags)

להבדיל מתגי Title המשמשים את כותרות העמוד, תגי Heading או Headline משמשים ליצירת סדר בגוף העמוד. קיימות שש דרגות של תגי כותרות משנה, הממוספרות מ-h1 לכותרת הראשית (חייבת להיות רק אחת כזו בכל עמוד) ועד h6. כותרות המשנה קלות ומהירות יותר לקריאה מאשר פסקאות טקסט, ומשמשות את מנועי החיפוש כאשר הם מעריכים את תוכן העמוד, הרלוונטיות שלו והערך המוסף עבור הגולשים:

  • שיקולי קידום אתרים (SEO Factors)
    – שימוש במילים דומות בכותרת העמוד ובכותרות המשנה יסייע לקורא להבין את תוכן העמוד, אולם יסייע גם למנועי החיפוש לסרוק את תוכן העמוד ולהעריך את הרלוונטיות שלו.
    – ודאו כי התוכן של העמוד מתקשר לתוכן של כותרות המשנה.
    – רצוי שמילות החיפוש העיקריות שהעמוד מתייחס אליהן יופיעו בכותרת הראשית (h1), אולם להימנע מלדחוס לתוכה יותר מדי כאלה.
    – אל תשתמשו באותה כותרת ראשית (h1) במספר עמודים שונים באותו אתר.

  • שיקולי שימושיות (Usability Factors)
    – כותרות ראשיות וכותרות משנה מחלקות את העמוד באופן קריא ונוח, במיוחד עבור גולשים הנכנסים לאתר בפעם הראשונה ומרפרפים במהירות על התוכן על מנת לוודא שהוא מתאים לצרכיהם.
    – כותרות משנה מסייעות לניווט לאורך העמוד. אם הוא עוסק במספר נושאים או באותו נושא מנקודות מבט שונות, השתמשו בכותרת משנה מסוגים h2, h3 וכדומה.

5. מחרוזות URL

  • על מנת לכתוב מחרוזת URL יעילה למטרת אופטימיזציה, עליה להיות קצרה, תמציתית וניתנת לקריאה בקלות.

  • הפרידו מילים בעזרת מקף ולא באמצעות קו תחתי.

  • אם קיימים שני עמודים או יותר בהם מוצג תוכן זהה או דומה, השתמשו בהפניה 301 או תג קנוניקל על מנת להימנע מבעיות של תוכן משוכפל ולהורות למנועי החיפוש איזה עמוד לדרג.

  • רצוי לשלב את מילות החיפוש בכתובת ה-URL, מבלי שהיא תישמע מאולצת או מלאכותית.

6. תוכן ידידותי ובעל ערך למשתמש

תוכן מעניין

גוגל שואף להעניק למשתמשים שלו תוצאות חיפוש בעלות ערך עבורו, ולשם כך הוא מדרג את כל האתרים הרלוונטיים על פי מידת הערך שהתוכן שלכם עשוי לספק לגולשים.

  • ערכו מחקר מילות מפתח מקיף והעלו לאתר תוכן שיענה עליהן. הקפידו לבחור את מילות המפתח בתבונה, פן תמצאו את עצמכם מבזבזים משאבים רבים על מילות מפתח שאף אחד לא יחפש, או מתחרים על מילות מפתח פופולריות מול ענקים ומנוסים מכם.

  • ודאו כי התוכן באתר שלכם מקורי ולא מועתק או דומה מדי לתוכן של אתרים אחרים.

  • חישבו על התוכן מנקודת המבט של הגולשים: האם הוא יעניין אותם וימשוך אותם לקרוא עוד ועוד? האם הוא ישעמם אותם ויגרום להם לצאת מן האתר?

  • מתגו את עצמכם כמומחים בתחום בו אתם עוסקים ותנו ערך אמיתי לגולשים.

  • ודאו שוב ושוב שאין לכם שגיאות כתיב או דקדוק.

7. קישורים פנימיים

חשיבותם של קישורים פנימיים, כלומר בין עמודים שונים בתוך האתר, היא בשיפור חוויית המשתמש, ובהקשר של מנועי החיפוש מדובר בחיזוק הקשר בין מילות החיפוש לבין תוכן האתר.

  • העלאת קישור פנימי חדש לעמוד הראשי של האתר נתפסת בעיני גוגל כעדכון של האתר עם תוכן חדש, ועדיפה על פני העלאת קישור פנימי חדש לאחד מן העמודים הפנימיים שבאתר.

  • קישורים פנימיים מאפשרים לגולשים לבלות יותר זמן באתר שלך כשהם נודדים בין עמודים שונים בתוכו, דבר שגוגל רואה בעין יפה.

  • שלבו מספר קישורים פנימיים בכל עמוד, אבל אל תפריזו בשילוב קישורים כאלה בכל שני משפטים.

8. אופטימיזציה של תמונות

שילוב תמונות באתר משפר את חוויית המשתמש, אולם שימוש נכון יכול לשפר גם את דירוג האתר.

  • תג האלט מסייע לגוגל להעריך את איכות התוכן שבאתר. על כן השתמשו במילות חיפוש בתג האלט של התמונה וצרו כותרת ייחודית הקשורה לתמונה.

  • אם אירעה תקלה והתמונה לא נטענה, מה שייראה לגולשים הוא תג האלט. לכן אל תמהרו לדחוס לתוכה מילות חיפוש, אלא צרו משפט קריא וזורם.

  • התאימו את גודל התמונה לאתר, בשאיפה לגודל הקטן ביותר האפשרי. תמונה גדולה מדי תאריך את זמן הטעינה.

  • ועם זאת, ודאו כי התמונות בולטות ומושכות תשומת לב.

9. התאמה למובייל

התאמה למובייל

כאשר אחוז הולך וגדל של גולשים משתמש בסמארטפון או בטאבלט לגלישה ברשת, מנועי החיפוש נותנים חשיבות להתאמה של האתר למובייל. יש מספר דרכים לעשות זאת, כגון בניית אתר מקביל שיוצג רק לגולשי מובייל או עיצוב אתר רספונסיבי, המוצג לגולשים על פי המכשיר בו הם משתמשים, אולם הדבר החשוב הוא שתהיה קיימת גרסת אתר המתאימה למובייל.

לא רק שהדבר מאפשר לגולשים פוטנציאליים להגיע לאתר מכל מקום בו הם נמצאים, אלא להתאמה למובייל יש חשיבות גם מבחינת אופטימיזציית און-פייג’. ולראיה, גוגל כבר החלה לתת עדיפות לאתרים המותאמים למובייל בתוצאות החיפוש שהיא מציגה.

אנחנו אישית מעדפים תהליכים של בניית אתר במערכת הניהול וורדפרס ומציעים שירות בניית אתרי וורדפרס מכמה סיבות, אגב יש אתר נחמד מאוד של בחור שדי עזב את התחום של בניית אתרים בוורדפרס פה.

נחזור לסיבות למה לבחור לבנות את האתר עם מערכת CMS של וורדפרס בעיקר מהסיבה המרכזית שהמערכת ידידותית לתהליך של קידום אתרים, התוכן ניתן לשיפור בצורה גמישה ופשוטה גם למי שאינו מתכנת.

10. מהירות האתר

בקצב התזזיתי של החיים של כולנו כיום, המהירות חשובה יותר מתמיד. חלק מחוויית משתמש טובה היא אתר שנטען בתוך חלקיק שניה, והואיל ותוצאות החיפוש בגוגל שואפות לייצר חוויית משתמש טובה ככל האפשר, קל להסיק כי אתרים שנטענים במהירות ידורגו גבוה יותר בגוגל.

חלק מן הגורמים המשפיעים על מהירות טעינת האתר, אותם מומלץ לבחון על מנת ליישם, לתקן או לשפר, הם שמירת קבצי “עוגיות” בדפדפן של המשתמש; אופטימיזציית תוספים ותמונות; מאפייני השרת עליו מאוחסן האתר; הקטנת מספר הפרסומות/מודעות; צמצום מספר ההפניות ועוד. ככל שהאתר יפעל מהר יותר, כן ייטב.

סיכום: מהו האתר האופטימלי?

האתר האופטימלי הוא זה שייצור חוויית משתמש בלתי נשכחת ויחזק את העסק או המותג שלכם. הוא אתר שייהנה מתנועת גולשים גדולה, משיפור דירוג במנועי חיפוש בקידום אורגני של מילות חיפוש רלוונטיות, מיצירת לידים חדשים ומשיפור ביחס ההמרה.

אם תיישמו את כל הנאמר לעיל (או אם תבצעו הערכה מחודשת שתביא אתכם לבצע פעולות קיימות באופן יעיל יותר על פי המפורט לעיל), מובטח כי תבנו לעצמכם בסיס איתן לעשות כן, בעזרת שיפור דירוג האתר במנועי חיפוש על ידי אופטימיזציית און-פייג’ בלבד. אם תוסיפו לכך פעולות המתבצעות מחוץ לאתר, כגון קישורים מאתרים אחרים שיובילו אליו וכדומה, אזי השמיים הם הגבול.

איתי רחמים איתי רחמים
מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה