• eyal@digitouch.co.il
  • 072-3308587
תמונת נושא עבור בניית פרופיל קישורים חיצוניים

בניית פרופיל קישורים חיצוניים

eyal@digitouch.co.il

הקדמה:

בניית פרופיל קישורים חיצוניים  לאתר הוא חלק מרכזי מאוד בכל פרויקט קידום אתרים, ולטעמי המשמעותי ביותר מתוך רוב פעולות קידום אתרים אורגני, כמובן שלא ניתן להתעלם לחלוטין מחשיבות התוכן, מבנה האתר, שיפורים לכותרות, חווית המשתמש, התאמת האתר למובייל, מהירות הגלישה ועוד נושאים שבוודאי חשובים להצלחת תהליך קידום אתרים.

עדיין פרמטר הקישורים הנכנסים אמור לסייע לכם להגיע לדירוג גבוהה בגוגל ולשפר את מיקומי האתר בביטוי החיפוש הרלוונטיים.

תחשבו שאתם מחפשים עורך דין לטיפול בתביעת תאונות דרכים, במידה ותקבלו המלצה מגורם שאתם מחשבים אותו סמכותי בעינכם אוטומטית הסמכות שלו תשפיע על מדד הספק עליו הוא ממליץ, ככה גם נוהג גוגל הוא מתייחס לקישורים כהמלצות ונותן משקל שלם לסמכות האתר המפנה ואמינות הקישור.

קישורים צריך לדעת לייצר, די נדיר לשבת רגל על רגל ושאתרים יקשרו אליכם בצורה טבעית, ממליץ לכם לקרוא גם במאמר שכתבנו על 4 דרכים להשיג קישורים.

קישורים חיצוניים – אך עושים את זה נכון?

דגשים לבניית פרופיל קישורים מקצועי

1. קצב גידול בכמות הקישורים

המונח היותר נפוץ בהקשר קצב גידול קישורים -Link Growth Profile – פרמטר ראשון ברשימה, בחרתי אותו כי הוא הכי בולט וניתן לנטר אותו בקלות יחסית כאשר יש אתר שבחודשיים מקבל 10 קישורים ובחודש אחרי זה 150 ואחרי זה בחודשיים שוב 15 מדובר בגרף בולט שעשוי למשוך את גוגל להבחין שכמות הקישורים שנכנסת לאתר אינה טבעית.

2. גיוון  

 אולי הכלל מנחה החשוב ביותר שצריך להתייחס אליו , לא משנה באיזה סוג מדובר חשוב לייצר קישורים "טבעיים" חשוב לדעת לייצר שילוב נכון של קצב גידול, גיוון anchor-text שלא יהיה אחוזים גבוהים של התאמה מדויקת ואתרים שמהם אנו מוציאים קישור.

קישור יוצא ממאמר – נניח שאנחנו מקדמים עו"ד לענייני תעבורה ומעוניינים לקדם את הביטוי עורך דין תעבורה

"כפי שציין עורך הדין "דוד בן טובים" המתמחה "בדיני תעבורה "  "דיני תעבורה" ".מומחה לדיני תעבורה".

רמת דירוג האתרים שמהם אנו מוציאים קישור – הנטייה הראשונה של רוב מקדמי האתרים היא לחפש אתרים עם סמכות גבוהה אומנם זה אפקטיבי אבל מצד שני כמות גדולה מדי או קבועה מאתר עם (ציון x ומעלה) עלול לעורר חשד לחוסר טבעיות של הקישורים.

ולכן חשוב להוציא קישורים גם מאתרים עם סמכות גבוהה וגם מאתרים עם סמכות בנונית ונמוכה.

קישורים מהפוטר

 נהוג בהרבה מאוד תחומים לתת קרדיט למשתפי פעולה מקצועיים, או חברות שסיפקו שירותי בניית אתר ועוד . קישורים מהסוג הזה די חזקים מאחר והם מגיעים בדף הבית בדרך כלל ומוטמעים בצורה רוחבית בפוטר.

דוגמה:

נניח שאני חברה לבניית אתרי וורדפרס ומאחר ואני בונה אתרים  ישנם חברות שנותנות קרדיט בפוטר האתר עבור שירות זה, רצוי בפזר את הקרדיט "בניית אתר" "בניית אתרים נגישים" ועוד.

3. יחס בין קישורים לעמוד הבית וקישורים לעמודים פנימיים

 חשוב לייצר יחס איכותי שתמיד נוטה לכמות קישורים לעמודים הפנימיים של האתר מהסיבה הפשוטה – שהרבה יותר טבעי מבחינת גוגל שאתר מסוים ימליץ על עמוד ספציפי באתר שלכם מאשר דף הבית .

4. לקשר בצורה של דיבור

לחשוב ממש אך הייתם ממליצים על שירות או מוצר איכותי שנתקלתם בו וממש להמליץ לדוגמה:

למשל קראתי מאמר מאוד איכותי אצל דביר לוי בעניין דיני עבודה שבו הוא… הקישור יוצא ברמה שמית וכו.

5. מידת הרלוונטיות של האתרים לתחום האתר המקושר

ידוע שפרמטר מאוד מרכזי באיכות הקישור נובע מהרלוונטיות של האתר שמצביע עליכם, כאשר יש הרבה יותר כח בקישור שמגיע מאתרים שמדברים על שירותים או מוצרים די זהים למה שאתם מציעים .

6.שימוש בתוכן רלוונטי לאתר המקשר

אז הצלחתם להשיג מספר אתרים שמהם ניתן לקבל קישור לאתר שלכם, רצוי לכתוב מאמר שמשלב בין שירותי האתר שבו תעלו את המאמר שלכם לבין הביטוי אותו אתם מקדמים.

טיפ>>ככל שתקפידו להפיץ תוכן איכותי באתר שלכם , אוטומטית אתרים אחרים יפנו אליכם, ויצביעו על האתר שלכם כגורם סמכותי מה שמייצר לאתר שלכם קישורים רלוונטיים מאותו תחום עיסוק.

תוכן נוסף שעשוי לעניין אותך>> מהו anchor-text וכיצד מנוע החיפוש של גוגל מתייחס אליו?

דוגמה להפניה איכותית:

ניתן ללמוד  עוד אודות פרופיל קישורים מהסרטון של Cyrus Shepard אגב מנהל ה-Seo באתר moz למי שלא מכיר.

https://moz.com/blog/the-rules-of-link-building-whiteboard-friday

הבהרה קטנה

קישורים חיצוניים ופרופיל קישורים חיצוניים הם לא אותו הדבר, כאשר אני מתייחס לבניית פרופיל קישורים חיצוניים אני מתכוון לתמונה הכוללת שהולכת ונבנת , מרכיב הקישורים החיצוניים הוא חלק אחד מפרופיל הקישורים החיצוניים ניתן לקרוא הסבר קטן של NEIL PATEL על משמעות של פרופיל קישורים.

בנוסף בטח שכל מקדם אתרים יספר לכם שפרופיל הקישורים הוא החלק המשמעותי ביותר בתהליך קידום האתר .

זהירות – בניית פרופיל קישורים לא איכותי עלול להביא למצב של ענישה או לפגוע באמון האתר שלכם.

ישנם הנחיות מאוד ברורות למנהלי אתרים גוגל מזהירים בפני הונאת קישורים ומפרטים בצורה מאוד ברורה,

לסיכום:

פרופיל קישורים איכותי לאתר נכון לכתיבת מאמר זה, עדיין משחק תפקיד חשוב מאוד בקידום אתרים ובמיוחד בגוגל ישראל , הדרך המומלצת ביותר לבנות פרופיל קישורים היא לגוון כמה שיותר ותמיד לשמור על יחסים ופרופורציות  ובכל קישור לחשוב על הצורה הטבעית ביותר שבו אתם הייתם ממליצים לחבר שלכם על מוצר או שירות.

הערה קטנה >> כל חברה לקידום אתרים וגם אנחנו בדיגי כמובן מחזיקים מאות אתרים שמחולקים לקטגוריות שמאפשרים לנו להפיץ תוכן עבור אתרי הלקוחות אותם אנו מקדמים, במידה ותרצו סיוע בבניית פרופיל הקישורים אתם מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם עם ייעוץ מהיר>>


אייל רחמים

אודות - יזם, מתמחה בשיווק BTB,אסטרטגיה קידום אורגני, ושיווק אתרים באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.

יש לך שאלה? התקשר 0723310701


אוהשאר פרטיםונחזור אליך.