בניית פרופיל קישורים חיצוניים
בניית פרופיל קישורים חיצוניים לאתר הוא חלק מרכזי מאוד בכל פרויקט קידום אתרים, ולטעמי המשמעותי ביותר מתוך רוב פעולות קידום אתרים אורגני, כמובן שלא ניתן להתעלם לחלוטין מחשיבות התוכן, מבנה האתר, שיפורים לכותרות, חווית המשתמש, התאמת האתר למובייל, מהירות הגלישה ועוד נושאים שבוודאי חשובים להצלחת תהליך קידום אתרים.
עדיין פרמטר הקישורים הנכנסים אמור לסייע לכם להגיע לדירוג גבוהה בגוגל ולשפר את מיקומי האתר בביטוי החיפוש הרלוונטיים.
תחשבו שאתם מחפשים עורך דין לטיפול בתביעת תאונות דרכים, במידה ותקבלו המלצה מגורם שאתם מחשבים אותו סמכותי בעינכם אוטומטית הסמכות שלו תשפיע על מדד הספק עליו הוא ממליץ, ככה גם נוהג גוגל הוא מתייחס לקישורים כהמלצות ונותן משקל שלם לסמכות האתר המפנה ואמינות הקישור.
קישורים צריך לדעת לייצר (לבנות) – לכן במאמר הבא אסביר לכם בהרחבה על השיטות הכי מתקדמות ל2023 לבניית פרופיל קישורים סמכותי שגוגל אוהב (:
מה זה קישורים נכנסים?
קישורים נכנסים – הם קישורים מאתר אחד לעמוד באתר אחר. גוגל ומנועי חיפוש גדולים אחרים רואים קישורים נכנסים “הצבעות” עבור דף ספציפי. דפים עם מספר גבוה של קישורים נכנסים נוטים להיות בעלי דירוג גבוה במנועי חיפוש אורגני.
מדוע קישורים כה חשובים?
ככל שלדף יש יותר קישורים נכנסים באיכות גבוהה, כך הוא יכול לדרג גבוה יותר. קישורים נכנסים הם אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר של גוגל.
גוגל ומנועי חיפוש גדולים אחרים רואים בקישורים נכנסים “הצבעות אמון” לאתר שמקבל את הקישורים.
כל הצבעה מעידה שהתוכן שלך הוא בעל ערך, אמין ושימושי.
לכן, אם אתה רוצה שהדפים שלך ידורגו גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל, כמעט בוודאות תצטרך לבנות קישורים נכנסים.
אז איך למעשה משיגים את הקישורים האלו? לתהליך עצמו קוראים “בניית קישורים” / “צייד קישורים” ויש לא מעט דרכים שאותם אגלה לכם עוד מעט להשגת קישורים איכותיים המשיכו לקרוא >>
שיטות נפוצות לבניית קישורים
החלפות קישורים
החלפת קישורים היא כאשר שני אתרים או יותר מקשרים זה לזה על סמך הסכם הדדי. במילים אחרות, כל אתר הסכים לקבל קישורים נכנסים זה מזה. ישנם לא מעט קבוצות פייסבוק דרכם מציעים החלפות קישורים.
האם החלפת קישורים בטוחה?
חילופי קישורים בטוחים למדי כאשר משתמשים בהם בצורה מקצועית לפי סטנדרטים שנבנו בין קהילת מקדמי האתרים, ומובהרים במעמד ההחלפה בין שני המחליפי קישורים, שאכן כל אחד עומד בסטנדרט של השני, כחלק משירות בניית קישורים (שזאת שיטה נפוצה ואולי הכי מומלצת בין כולם, מבצעים החלפות קישורים).
קניית קישורים
השיטה הקלה ביותר מבין כולם, יש לא מעט ספקים של קישורים המציעים את האתרים שבמאגר שלהם כתשתית (לשימוש קישורים), בעלות מינמלית של בין 150 ש”ח ל850 ש”ח לקישור, יש לא מעט מבצעים גם על כמויות גדולות של קישורים כ20+.
שיתוף פעולה עם בעלי אתרים בתחומכם – “מאמר אורח”
אפשרות נוספת עם יתרון מבהיק שתתן לכם קישור מאתרים שאתם בוחרים וברוב המקרים חזקים מאוד, לבצע יזום (פנייה יזומה) לבעלי אתרים באמצעות צור קשר באתר, או במייל, עם בקשה לפרסום מאמר אורח באתר שלהם עם קישור קרדיט לאתר שלכם, כמובן שאתם צריכים להציע מאמר איכותי מאוד, ולעמוד בזאת, החסרון המרכזי של השיטה זה לוקח הרבה זמן, ואחוז ההצלחה נמוך.
שירות בניית קישורים
בשירות בניית קישורים היתרון המרכזי של השיטה שעושים בשבילכם את כל העבודה, חשוב לבחור את הספק הנכון, והוא משתמש בכל השיטות הידועות להשגת קישורים עבורכם, ומתאים אותם לאופי האתר שלכם, ומה שאתם בדיוק צריכים, ומבצע את כל העבודה “השחורה” בשבילכם, בין היתר רוב הספקים שמציעים את השירות, משתמשים במאגר שלהם פרסום מאמרים אורח, והחלפות קישורים כך שהגיוון הינו הגדול ביותר, ואתם מבטיחים שתקבלו את הקישורים המגוונים ביותר בשוק, החסרון זה העלות, אבל בהיחשב בחסכון זמן ושיפור דירוג האתר שלכם זה הופך לרווחי ללא ספק.
דגשים לבניית פרופיל קישורים מקצועי
קצב גידול בכמות הקישורים
המונח היותר נפוץ בהקשר קצב גידול קישורים -Link Growth Profile – פרמטר ראשון ברשימה, בחרתי אותו כי הוא הכי בולט וניתן לנטר אותו בקלות יחסית כאשר יש אתר שבחודשיים מקבל 10 קישורים ובחודש אחרי זה 150 ואחרי זה בחודשיים שוב 15 מדובר בגרף בולט שעשוי למשוך את גוגל להבחין שכמות הקישורים שנכנסת לאתר אינה טבעית.
2. גיוון
אולי הכלל מנחה החשוב ביותר שצריך להתייחס אליו , לא משנה באיזה סוג מדובר חשוב לייצר קישורים “טבעיים” חשוב לדעת לייצר שילוב נכון של קצב גידול, גיוון anchor-text שלא יהיה אחוזים גבוהים של התאמה מדויקת ואתרים שמהם אנו מוציאים קישור.
קישור יוצא ממאמר – נניח שאנחנו מקדמים לאימוני קרב מגע ומעוניינים לקדם את הביטוי קרב מגע לנשים.
אז אמנם נרצה להוציא קישור מדויק של הביטוי אך בנוסף נוכל להוציא קישורים בסגנון: אימוני קרב מגע לנשים, סטודיו אימוני קרב מגע לנשים, כמו פה לדוגמא: אימון קרב מגע לנשים.
רמת דירוג האתרים שמהם אנו מוציאים קישור – הנטייה הראשונה של רוב מקדמי האתרים היא לחפש אתרים עם סמכות גבוהה אומנם זה אפקטיבי אבל מצד שני כמות גדולה מדי או קבועה מאתר עם (ציון x ומעלה) עלול לעורר חשד לחוסר טבעיות של הקישורים.
ולכן חשוב להוציא קישורים גם מאתרים עם סמכות גבוהה וגם מאתרים עם סמכות בנונית ונמוכה.
קישורים מהפוטר
נהוג בהרבה מאוד תחומים לתת קרדיט למשתפי פעולה מקצועיים, או חברות שסיפקו שירותי בניית אתר ועוד . קישורים מהסוג הזה די חזקים מאחר והם מגיעים בדף הבית בדרך כלל ומוטמעים בצורה רוחבית בפוטר.
דוגמה:
נניח שאני חברה לבניית אתרי וורדפרס ומאחר ואני בונה אתרים ישנם חברות שנותנות קרדיט בפוטר האתר עבור שירות זה, רצוי בפזר את הקרדיט “בניית אתר” “בניית אתרים נגישים” ועוד.
3. יחס בין קישורים לעמוד הבית וקישורים לעמודים פנימיים
חשוב לייצר יחס איכותי שתמיד נוטה לכמות קישורים לעמודים הפנימיים של האתר מהסיבה הפשוטה – שהרבה יותר טבעי מבחינת גוגל שאתר מסוים ימליץ על עמוד ספציפי באתר שלכם מאשר דף הבית .
4. לקשר בצורה של דיבור
לחשוב ממש אך הייתם ממליצים על שירות או מוצר איכותי שנתקלתם בו וממש להמליץ לדוגמה:
למשל קראתי מאמר מאוד איכותי אצל דביר לוי בעניין דיני עבודה שבו הוא… הקישור יוצא ברמה שמית וכו.
5. מידת הרלוונטיות של האתרים לתחום האתר המקושר
ידוע שפרמטר מאוד מרכזי באיכות הקישור נובע מהרלוונטיות של האתר שמצביע עליכם, כאשר יש הרבה יותר כח בקישור שמגיע מאתרים שמדברים על שירותים או מוצרים די זהים למה שאתם מציעים .
6.שימוש בתוכן רלוונטי לאתר המקשר
אז הצלחתם להשיג מספר אתרים שמהם ניתן לקבל קישור לאתר שלכם, רצוי לכתוב מאמר שמשלב בין שירותי האתר שבו תעלו את המאמר שלכם לבין הביטוי אותו אתם מקדמים.
טיפ>>ככל שתקפידו להפיץ תוכן איכותי באתר שלכם , אוטומטית אתרים אחרים יפנו אליכם, ויצביעו על האתר שלכם כגורם סמכותי מה שמייצר לאתר שלכם קישורים רלוונטיים מאותו תחום עיסוק.
תוכן נוסף שעשוי לעניין אותך>> מהו anchor-text וכיצד מנוע החיפוש של גוגל מתייחס אליו?
דוגמה להפניה איכותית:
ניתן ללמוד עוד אודות פרופיל קישורים מהסרטון של Cyrus Shepard אגב מנהל ה-Seo באתר moz למי שלא מכיר.
https://moz.com/blog/the-rules-of-link-building-whiteboard-friday
הבהרה קטנה
קישורים חיצוניים ופרופיל קישורים חיצוניים הם לא אותו הדבר, כאשר אני מתייחס לבניית פרופיל קישורים חיצוניים אני מתכוון לתמונה הכוללת שהולכת ונבנת , מרכיב הקישורים החיצוניים הוא חלק אחד מפרופיל הקישורים החיצוניים ניתן לקרוא הסבר קטן של NEIL PATEL על משמעות של פרופיל קישורים.
בנוסף בטח שכל מקדם אתרים יספר לכם שפרופיל הקישורים הוא החלק המשמעותי ביותר בתהליך קידום האתר .
זהירות – בניית פרופיל קישורים לא איכותי עלול להביא למצב של ענישה או לפגוע באמון האתר שלכם.
ישנם הנחיות מאוד ברורות למנהלי אתרים גוגל מזהירים בפני הונאת קישורים ומפרטים בצורה מאוד ברורה..