• eyal@digitouch.co.il
  • 072-3308587
תמונת נושא עבור כלים לקידום אתרים

כלים לקידום אתרים

felix@digitouch.co.il

"אם אתה לא שם, אתה לא קיים"

הסלוגן הזה, שנולד לפני מספר עשורים כמשפט המחץ בסדרת פרסומות של "דפי זהב" והפך מאז למטבע לשון פופולרי, נכון היום יותר מתמיד ובמיוחד בהקשר לבעלי עסקים: אם בעבר "שם" התייחס לספר הטלפונים, היום "שם" מתייחס לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המקוונים כמו גוגל וחבריו; כלומר אם בעל עסק, בכל תחום שהוא ומצליח ככל שיהיה, אינו מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש כאשר לקוחות פוטנציאליים מחפשים אותו, הרי זה כאילו אינו קיים כלל.

מה זה קידום אתרים?

קידום אתרים (SEO) הוא שם כולל לאוסף של פעולות שניתן לבצע על מנת להעלות את הדירוג של אתר כלשהו בעיניהם של מנועי החיפוש. ככל שגוגל, Bing, Yahoo ואחרים יראו באתר הזה תוצאה רלוונטית יותר לחיפוש שביצע המשתמש, כך הוא ידורג גבוה יותר ברשימת התוצאות שיציגו לו. נשמע פשוט? לא כאשר מדובר בצמרת הנחשקת יש בדרך כלל עשרה מקומות בלבד.

אם לא די בכך, מנועי החיפוש משתנים ומתעדכנים באופן תדיר, כלים לקידום אתרים שהיו משמעותיים מאוד בעבר הופכים פחות ופחות אפקטיביים, ובמקביל צצים כל הזמן כלים חדשים שלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות.

לפיכך, בעל עסק המעוניין לשמור על רלוונטיות בעידן הנוכחי, מומלץ כי יעשה שימוש במגוון הרחב של כלים לקידום אתרים. קיימים כלים פשוטים בהם אפשר להשתמש על מנת לנתח פרמטרים כגון תנועת גולשים אל האתר, מהיכן הגיעו ואפילו באיזה דפדפן השתמשו. ארגז הכלים של גוגל, לדוגמה, ובו בין היתר Google Analytics, Google Trends, Google Alerts ועוד, מאפשר לקבל מידע יקר ערך גם למי שאינו בקיא בתחום. כמו כן קיימים כלים מורכבים יותר הדורשים ידע וניסיון שניתן למצוא רק אצל אנשי מקצוע מומחים.

טרנדים של גוגל
כלים לקידום אתרים – אוצר בלום של מידע

כמות המידע העומדת לרשות בעלי עסקים ומומחי קידום אתרים היא עצומה, אולם החוכמה היא להפריד בין העיקר לטפל ולמנף את הנתונים לטובת אופטימיזציה של אתר, על מנת להגדיל את סיכוייו להתברג בפסגת תוצאות החיפוש.

להלן מספר תחומים הקשורים לקידום אתרים ודוגמאות לכלים המספקים את המידע הנדרש:

מחקר מילות מפתח (Keyword Research)

הפעולה הראשונה שיש לבצע כדי לקדם אתר, ואולי החשובה ביותר, היא לחקור אילו מילות מפתח עשויים הגולשים להקליד במנוע החיפוש, על מנת לוודא כי האתר המקודם יהיה רלוונטי אליהן. בשלב הבא רצוי למצוא מילות מפתח נוספות, תוך הפעלת שיקול דעת ויצירתיות, על מנת להתבלט בין המתחרים ולהגיע אל קהל היעד בקלות.

למשל, אם מדובר בחנות פרחים, מילות מפתח רלוונטיות -אך-גנריות-מדי יכולות להיות "פרחים" או "משלוחי פרחים", אבל מומלץ להיכנס לראש של הלקוחות הפוטנציאליים שעשויים לחפש ביטויים ארוכים יותר (המכונים לונגטייל, "זנב ארוך"), כגון "משלוחי פרחים בטבריה והצפון". ואם במקרה חנות זו היא בין הבודדות בסביבה שמוכרות פרחים מזן מסוים, לא יזיק לבדוק כמה פעמים בחודש האחרון חיפשו בגוגל ביטויים כגון "ליזיאנטוס ורוד בטבריה והצפון".

keyword tool

דוגמאות לכלים המאפשרים מחקר מעמיק של מילות מפתח הן UberSuggest, AdWord Keyword Planner, Keywordtool, Soovle ועוד.

מחקר מתחרים (Competitive Analysis)

כלים לקידום אתרים- semrush - ניתוח מתחרים

רוב הסיכויים הם שלאתר המדובר יש אתרים מתחרים, המציעים מוצרים או שירותים דומים ברמה כזו או אחרת. לכן מומלץ לבדוק מה המתחרים עושים, על מנת ללמוד מן הטעויות וההצלחות שלהם, לקבל השראה מאלמנטים שהם עשו היטב ואף לחקות אותם בצורה שתעניק יתרון תחרותי.

כך לדוגמה כלים כמו SimilarWeb, The Search Monitor, או SEMrush מאפשרים ללמוד מן המתחרים על קהלי היעד אליהם הם פונים ולפנות אליהם גם; לעקוב אחר אסטרטגיות החיפוש הממומן והאורגני שלהם על מנת ליצור קמפיין דומה; ליצור תכנים דומים לאלה שמעוררים עניין אצלם, להיעזר במידע אודות מילות המפתח והמקורות שלהם ועוד.

similarweb

ניתוח קישורים (Link Research)

קיימים כלים המאפשרים לבעל אתר לדעת אילו קישורים מפנים אל האתר שלו או לאתר של מתחרה, לאילו עמודים בדיוק בתוך האתר, מהו הטקסט המדויק שמשמש כקישור ומידע על קישורים אחרים היוצאים מאותו מקור.

כך למשל, בעזרת כלי ניתוח כגון Majestic, Ahrefs, Website SEO Checker – Domain Authority Checker ואחרים, יכול בעל האתר להבחין בדפים הפופולריים באתר שלו, לבנות עמודים דומים, ליצור הצעות שיווקיות ייחודיות על בסיס התוכן המעניין את הגולשים, לפנות באופן פרטני לקהלי יעד חדשים המפולחים על פי שפות או מדינות וכיו"ב.

majestic seo

www.moz.co.il- open site explorer:

יתרונות:

  1. פשטות- המערכת די פשוטה מרגע הכנסת הדומיין היא מציגה בפשטות את כל הקישורים+לינק בלחיצה לקשור עצמו.
  2. התראה על קישור שעשוי להיות קישור לא איכותי וכו. מעין מדד שצובע את איכות הקישור, האתר שממנו יוצא והדרך שהוא יוצא במידה ומדובר באנקור טקסט מדויק וכו.

חסרונות:

  1. כמובן המחיר די גבוהה יחסית, בגרסה החינמית יש כמות די קטנה של קישורים(סה"כ 5).
  2. לא מזהה בצורה רחבה את כל הקישורים.

 אופטימיזציה (Optimization)

אתר המבקש לטפס מעלה ברשימת תוצאות החיפוש חייב להישאר עם אצבע על הדופק ולהתייעל כל הזמן, במיוחד לאור העדכונים התכופים של מנועי החיפוש. לשם כך קיימים כלים רבים המאפשרים לעקוב, לנתח ולערוך שיפורים במבנה האתר, בתכניו, פרופיל קישורים חיצוני ובמדדים רבים אחרים, הן הגלויים לעין הגולש והן הנסתרים ממנו.

כך למשל Screaming Frog, Similiar Page Checker, ו-DeepCrawl בודקים האם קיים באתר כלשהו תוכן זהה או משוכפל, דבר שעלול לגרום לירידה ברלוונטיות האתר; ניתן גם לנתח קישורים, תוכן ותמונות ולשקול שינוי בסדר האלמנטים בדף; לערוך תגיות מטא, כותרות ותיאורים באופן יעיל יותר וכן הלאה.

שימוש במפת חום- HEAT MAP:

ישנם מספר כלים לקידום אתרים המאפשרים לכם לקבל צילומי מסך המציגות לכם את תנועת הגולשים באתר, באלו אזורים הם מקליקים, באילו אזורים כמעט ואין תנועת גולשים, ועל סמך הנתונים האלו ניתן להבין די הרבה, ישנם שני כלים עיקרים שאני משתמש בהם:

https://www.crazyegg.com- כלי שפותח על ידי ניל פאתל אחד ממקדמי האתרים המוערכים ביותר , למעשה הכלי מציג 2 צילומי מסך עיקריים, בגרסת התשלום ניתן לקבל כמובן הרבה יותר אינפורמציה.

%d7%9e%d7%a4%d7%aa-%d7%97%d7%95%d7%9d-2

הטמעה– די פשוט מוציאים קוד ומטמיעים בפוטר האתר בצורה רוחבית.

הקלקות על דף הבית:

%d7%9e%d7%a4%d7%aa-%d7%97%d7%95%d7%9d

לסיכום

קצרה היריעה מלפרט תחומים מרתקים נוספים כשיפור יחסי המרה וניהול קמפיינים, או כלים לקידום אתרים כמו Moz, Raven Tools ו-UpCity, אולם לעיל הונח הבסיס של הבסיס.

חשוב לציין כי לצד השימוש המושכל בשפע המידע שניתן להשיג בעזרת כלי קידום האתרים, מומלץ להשקיע גם בתוכן איכותי, עיצוב גרפי טוב וחוויית משתמש אופטימלית ככל האפשר. אלה יוודאו שאתר שנהנה מפעילות קידום אתרים נבונה והגיע אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש – גם יישאר שם ולא ייעלם.

בניגוד, למשל, ל"דפי זהב" בעידן מנועי החיפוש.


 

1,544 צפיות בסך הכל, 6 צפיות מהיום


מילשטיין פליקס

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.

יש לך שאלה? התקשר 0723310701


או השאר פרטים ונחזור אליך.