מהי הפניית 301 ולמה כדאי להשתמש בה?
אם אתם משנים את כתובת האתר שלכם, עליכם לבצע הפניית 301 כדי שהמבקרים באתר יגיעו לכתובת הנכונה.
הפניית 301 היא צעד מפתח בשמירת סמכות הדומיין ודירוגי החיפושים כאשר כתובת האתר משתנה. ע”י שימוש בהפנייה מהסוג הזה, המבקרים ומנועי החיפוש “מופנים” לכתובת שונה מזאת שהם ביקשו במקור.
במאמר הזה נסקור את הפניית 301, ומדוע אתרים משתמשים בה.
מהי הפניית 301?
הפניית 301 היא הפנייה קבועה מכתובת אתר אחת לאחרת. בעזרת 301 מפנים את המבקרים ומנועי החיפוש לכתובת שונה מזו שהוקלדה במקור בדפדפן או נבחרה בדף תוצאות החיפוש.
בואו נראה איך זה עובד. למטה ישנן 2 כתובות שייקחו אתכם לאותו האתר. זאת הודות להפניית 301. באופן זה, כאשר אנשים נכנסים לdigitouch ע”י אחת מהכתובות הם מגיעים לאותו הדף.
שמתם לב שאפילו שללינק השני יש “www.” בתחילתו, הכתובת בדפדפן מראה https://digitouch.co.il ? הסיבה היא הפניית 301. סידור זה חיוני כדי שסמכות הדומיין מקישורים נכנסים לכתובת המתחילה ב”https://www.” מקושרת לhttps://digitouch.co.il לשיפור הדירוג בגוגל.
הפניית 301 ניתן לבצע בעזרת תוספי וורדפרס, או בעזרת קובץ htaccess, בכל מקרה כדאי להיעזר בשירותיו של איש מקצוע בתחום כדי לא לפגוע באתר.
מדוע לבצע הפניית 301?
הסיבות העיקריות שבגינן אנשי קידום אתרים אורגני ושיווק באינטרנט מבצעים הפניית 301 הן:
- כדי לשייך מוסכמות רשת נפוצות (https://, www., וכו’) לכתובת אחת כדי למקסם את סמכות הדומיין (הסיטואציה כפי שתיארנו לעיל).
- כדי למתג או לשנות אתר עם כתובת אחרת.
- להפנות תנועה לאתר מכתובות רלוונטיות אחרות, אשר בבעלות אותה החברה\ארגון.
כאשר מותג משנה את שם החברה או האתר, הפניית 301 היא חלק אינטגרלי בשימור כוחם של הקישורים הנכנסים מהכתובת הישנה לכתובת החדשה. בנוסף, הפניה זו הכרחית כדי לשלוח מבקרים באתר לכתובת הנכונה כדי שימצאו את מבוקשם.
מותגים לעיתים רוכשים כתובות דומיין שדומות בשמן או בנושא שלהן למותג עצמו כדי להגדיל את תנועת החיפוש והגולשים לאתר שלהם. הפניית 301 הכרחית על מנת לוודא שהדומיין המקורי של המותג שומר על הסמכות שלו בתהליך.
מה ההבדל בין הפניית 301 קבועה להפניות אחרות?
באופן כללי, הפניית 301 קבועה טובה מאשר הפנייה זמנית, מכיוון שהיא מעבירה את הקישורים הנכנסים מהדומיין המופנה לחדש, מה שעוזר לאתר לשמור על דירוגי החיפושים ומונע צניחה בתנועת הגולשים.
ישנם מעט מצבים בהם הפניית 302 זמנית תהיה עדיפה על הפניית 301 קבועה – לדוגמה כאשר אתר עובר תחזוקה ויש להפנות מבקרים לדומיין אחר כדי שיצרכו את התכנים שלהם אבל לא יקבלו את התועלת מהקישורים של הדומיין המקורי.
טעויות שיש להימנע מהן
כעת כשאנו מבינים את חשיבותן של הפניות 301, נסקור בקצרה את הצעדים הנפוצים כדי לוודא שלא תעשו טעות שעלולה להשפיע לרעה על קידום האתר שלכם.
- בצעו הפניית 301 בין הגרסאות https:// ו-https://www של הדומיין שלכם.
301 מפנה את נקודת הכוח של קישורים נכנסים מכתובת אחת לשניה, ולמרות שזה לא נראה כך, https://digitouch.co.il ו-https://digitouch.co.il הן כתובות שונות. וודאו כי ביצעתם הפניית 301 מכל הגרסאות השונות של דומיין המותג שלכם כדי להעלות את התוצאות במנועי החיפוש.
- בצעו הפניית 301 לפני העברת תוכן האתר שלכם לדומיין כדי שהאתר שלכם לא יאבד תנועה בתהליך.
- כמעט בכל המקרים, בצעו הפניית 301 קבועה במקום הפניית 302 זמנית, שעשויה להיות ברירת המחדל של תוכנת ניהול האתר שלכם.
- בצעו הפניות לקישורים פנימיים ישנים באתר שלכם.
אם לא תבצעו הפניות מקישורים ישנים באתר שלכם, תיצרו חווית משתמש רעה למבקרי האתר שילחצו על הקישורים הישנים הללו. הקישור הפנימי הישן בסופו של דבר יפנה לכתובת החדשה, אך זה עלול לקחת מספר שניות או להראות מסך לבן בינתיים.