חמישה טיפים לאופטימיזציה של האתר שלכם למובייל
23 לNovember 2016

חמישה טיפים לאופטימיזציה של האתר שלכם למובייל

חמישה טיפים לאופטימיזציה של האתר שלכם למובייל

החבר’ה בגוגל הודיעו לאחרונה כי בכוונתם להפריד את החיפוש במחשב הנייח מהחיפוש בטלפון הנייד. דהיינו, אתרים שיש להם גרסה שבה ניתן לגלוש במכשירי סמארטפון וטאבלטים ידורגו בצורה שונה מאתרים אשר שמיועדים לגלישה באמצעות המחשב בלבד.

מזה זמן מה ברור כי יותר ויותר אנשים גולשים באמצעות המכשירים הניידים שלהם, ואתרי אינטרנט רבים כבר ביצעו אופטימיזציה למובייל על מנת להתאים את עצמם לטכנולוגיית הגלישה החדשה. כעת, משברור כי המגמה של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים היא לתת עדיפות לאתרים מותאמים למובייל, אל תישארו מאחור. להלן חמישה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת:

שפרו את המהירות

כיום, רוב הגולשים מצפים שאתרים יעלו מהר; בתוך שתי שניות לכל היותר, ליתר דיוק, וגוגל אף מעדיפה אתרים שעולים בתוך חצי שניה. מכאן שלמהירות טעינת האתר יש חשיבות מכרעת לדירוגו בתוצאות החיפוש, ועל כן מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:

  • אופטימיזציה של תמונות: תמונות גדולות מדי, הן בממדיהן והן במשקלן, מאטות את מהירות טעינת האתר. אין זה אומר שצריך לוותר על תמונות לחלוטין, כמובן, אלא פשוט להתאים אותן לגרסת האתר המותאמת למובייל.

  • צמצום הקוד: קוד המקור של האתר עשוי להכיל לא מעט שורות מיותרות שניתן להסירן מבלי לפגוע באתר עצמו.

  • ייעול זיכרון המטמון: דפדפנים רבים נוהגים לשמור קבצים קטנים (המכונים “עוגיות”) על המכשירים בהם גולשים המשתמשים, על מנת לזרז את טעינת האתר בפעם הבאה שייכנסו אליו.

  • צמצום מספר ההפניות: יותר מדי קישורים עלולים לפגוע גם הם במהירות טעינת האתר. בהתאמה, צמצומן יביא לטעינה מהירה יותר.

אל תחסמו קודי CSS, JavaScript או תמונות

אם בעבר מכשירים ניידים נהגו לחסום אלמנטים מסוימים משום שהם עוררו יותר בעיות משהיו להם יתרונות, זה כבר מזמן לא המצב. היום, מכשירים ניידים רבים נחשבים לחזקים אפילו יותר ממחשבים רגילים ובהחלט יכולים להתמודד עם האלמנטים שבעבר נחשבים לבעלי פוטנציאל בעייתי – והם עשויים להקל על גוגל לסרוק ולאנדקס את האתר שלכם.

עיצוב למובייל

פעילות קידום אתרים התמקדה עד לא מזמן בעיקר בקודי תכנות וזיהוי איתותים אודות הדירוג במנועי החיפוש, אולם עם הזמן ניתן משקל גדול יותר ויותר גם לחזותו של האתר ולא רק לאופן פעילותו. מכאן, שכיום חלק בלתי נפרד מכל קמפיין קידום אתר הוא העיצוב שלו.

  • אל תשלבו קבצי פלאש באתר למובייל: טכנולוגיית הפלאש נעלמה מן העולם בזכות (או באשמת) אפל, שסירבה להציג קבצי פלאש במכשירי האייפון שלה. אם אתם עושים שימוש בקבצי פלאש באתר שלכם, הסירו אותם מגרסת המובייל, ובאופן כללי העדיפו להשתמש ב-HTML5 או ג’אווה.

  • היפטרו מהפופ-אפים: אתרים רבים נוהגים להקפיץ למשתמשים חלון עם מסרים פרסומיים או טופס להשארת פרטים, אולם כאשר מדובר במובייל – יותר מדי פופ-אפים כאלה עלולים להרגיז את המשתמשים, מה שיוביל לזמן שהייה נמוך יותר באתר ומכאן קצרה הדרך לירידה בדירוג בגוגל. על כן היפטרו מן הפופ-אפים, או לפחות צמצמו את מספרם באופן ניכר.

  • עיצוב מותאם לאצבע: זכרו כי במכשירים ניידים נהוג לנווט ברחבי אתרים באמצעות האצבע, ועל כן העיצוב צריך להיות מותאם אליה. אל תמקמו אלמנטים לחיצים קרוב מדי זה לזה, על מנת למנוע הקלקות לא מכוונות, ודאו כי קל לנווט באתר, לגלול מעלה ומטה וכו’.

אופטימיזציית האתר עצמו (On-Page)

מסכי הסמארטפונים והטאבלטים אמנם מיוצרים במספר גדלים וחלקם גדולים יותר מאחרים, אולם הם עדיין קטנים יותר ממסכי מחשב. המשמעות היא שיש פחות מקום לעבוד בו, כלומר אם בגרסת המחשב הרגיל של האתר ניתן היה להשתמש בכותרות ארוכות או בתיאורים נרחבים, במובייל אין ברירה אלא לקצר הכל באופן משמעותי.

שימוש בכותרות קצרות ובתיאורים קצרים לא רק יקל על הרובוט של גוגל לסרוק את האתר שלכם, אלא גם יבהיר לגולשים, המוצאים אתכם בין תוצאות החיפוש, מהי מהות האתר שלכם. התוצאה תהיה שיפור במדדי הכניסה לאתר, והיא תוביל לעליה בדירוג במנועי החיפוש.

לוקליזציה וחיפוש מבוסס מיקום

יותר משגוגל מעדיפה להציג תוצאות חיפוש מותאמות למובייל, היא מעדיפה להציג תוצאות מבוססות מיקום. לדוגמה, אם תעמדו במרכז רמת גן ותחפשו חנות פרחים בגוגל, סביר להניח שברשימת תוצאות החיפוש שתקבלו יופיעו חנויות פרחים קרובות אליכם ברמת גן ורק לאחר מכן בערים נוספות. באופן דומה יוצגו תוצאות חיפוש מישראל לפני תוצאות חיפוש ממדינות אחרות בעולם, ובעברית לפני שפות אחרות.

על מנת לייעל את נראות האתר שלכם בחיפוש מבוסס מיקום, מומלץ להוסיף את שם העיר בה נמצא העסק או האתר אל תגי הכותרות, תגי האלט, תגי התיאור, כתובת העמוד וכמובן לתוכן האתר. כמו כן מומלץ להוסיף באתר עצמו את שם העסק, מספר טלפון וכתובת.

לסיכום,

אופטימיזציה יעילה של האתר למובייל בעזרת הדרכים הפשוטות שתוארו לעיל תוכל לסייע לכם לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש. אם האתר שלכם עדיין לא מותאם למובייל לפי המבחן של גוגל לmobile friendly, זה הזמן להתחיל.

פליקס מילשטיין פליקס מילשטיין
מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות. נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה