דף הבית בלוג קידום אתרים לעסקים קטנים
קידום אתרים לעסקים קטנים
קידום אתרים לעסקים קטנים

אייל רחמים

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים

לכל עסק באשר הוא יש מקום לשווק את עצמו דרך האינטרנט במיוחד לעסקים קטנים,

ריכזנו עבורכם את שמונת כלי השיווק הרלוונטיים ביותר לעסקים קטנים בעלי תקציב נמוך:

1.קידום אתרים לעסקים קטנים – ישנם הרבה מאוד ביטויים שיכולים להביא לכם טראפיק איכותי, ניתן גם בתקציב נמוך בין 1000 ל1500 ש"ח לעשות קידום אורגני לאתר. תקציב זה מספיק לקידום אתר סביב ביטויים לא תחרותיים ולהצליח די מהר בפרק זמן קצר אפילו בין חודשיים לארבעה חודשים, כפי שציינתי במאמר על ביטויי זנב ארוך בכל יום ישנם מעל 25% חיפושים חדשים בגוגל מה שמייצר פוטנציאל חדש לקידום ביטויים חדשים.

2.תחזוקת עמוד עסקי בפייסבוק – מעל 65% מהלקוחות בוחנים פרופיל עסקי בפייסבוק כאשר הם בודקים אודות שירותים או מוצרים של חברה, ולכן חשוב גם לעסק קטן לשווק את עצמו ע"י הוספת פוסטים מתוזמנים בעמוד בעלויות נמוכות יחסית אבל משפר את סיכוי החשיפה של השירות או המוצר .

3.קידום ממומן בגוגל – כמו בקידום אתרים אורגני ניתן ע"י ביטויים לא תחרותיים לעשות קמפיין ממומן, בתקציב נמוך .

כאשר חשוב לעשות מחקר מילות מפתח איכותי שבו נזהה את הביטויים שהלקוחות שלכם מחפשים.

4.remarketing או בעברית "שיווק מחדש" –

ברמה הבסיסית ביותר מדובר בכלי שיווק מבוסס גוגל , המאפשר לבעלי אתרים לסמן כתובות של ip שנכנסו לאתר ולשווק להם בכל אתר שלגוגל יש בו "נדל"ן" (שטח פרסום) .

יתרונות:

  • מיתוג – הרבה פעמים הגולשים שביקרו באתר שלכם מרגישים שאתם נמצאים בכל מקום, ובמיוחד כאשר הם רואים באנר באתרים גדולים כמו דה-מארקר.
  • תשלום רק עבור הקלקה – התשלום כאן מבוסס בעלות לקליק ,כאשר ניתן להגדיר עלות לקליק (הקלקה על הבאנר וכניסה לאתר) מקסימלית ולהנות ממספיק חשיפות .
  • גידול בהמרות מקהל קיים במידה ויש לכם כבר אתר אינטרנט עבור השירותים או המוצרים אותם אתם מציעים, ניתן להגדיל את כמות הפניות כמעט ב-10%!
  • עלות נמוכה מאוד לקליק – טווח עלות לקליק בין 1-2 ש"ח נחשב טוב , ניתן גם פחות, חשוב לדעת שעבור הקלקה מאתרים גדולים המחיר לקליק גם יכול להיות 5 ש"ח ויותר .

חסרונות:

  • כניסות קיימות לאתר – מתבסס על כמות כניסות ראשונית לאתר, וככל שהרשימה קטנה יותר ככה סיכוי -גידול ההמרות נמוך יותר.
  • הגבלת תוכן – כמות מוגבלת של מידע שניתן להעביר בבאנר ללקוחות.
  • מתבסס על קהל קיים – לא מאפשר לכם להגיע ללקוחות חדשים ,אלה רק ללקוחות שביקרו קודם באתר שלכם.

5.דיוור אלקטרוני – מדובר בשיטה של שיווק ישיר שמשמשת ל-2 פעילויות מרכזיות:

  • קשר עם לקוחות קיימים- ניתן לדוור מועדון לקוחות, או לקוחות שכבר ביצעו רכישה, או מתעניינים במוצר שלכם.
  • יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים- ניתן להכין מסמסך,תמונה ,ברושור ,או אמייל מסוגנן ולהפיץ לרשימה שהשגתם מראש.

יתרונות:

  • זמינות –רוב הלקוחות זמינים באימייל שלהם תמיד ומעודכנים .
  • ניטור ומדידה -כמעט כמו בכל שיווק דיגיטלי מאפשרת לכם לדעת נתונים חשובים כגון -כמה פתחו את האימייל, כמה לחצו על הלינקים שקיימים בדיוור , כמה לידים בפועל הגיעו מרשימת התפוצה.
  • ROI – החזר השקעה יחסית לעלות הדיוור וההשקעה הנמוכה יכול לייצר עלות גיוס לקוח (CRC) נמוכה וכדאית.
  • יעיל למבצעים של כאן ועכשיו, ניתן לייצר קמפיין תוך מספר דקות.

חסרונות:

  • חוק הספאם – בהתאם לתקנון מותר לדוור אך ורק למי שאישר זאת מראש.
  • נתפס כזול – שימושי בעיקר  למבצעים מבוססי מחיר, במידה ואתם מחפשים לשווק מוצר פרמיום דיוור אלקטרוני די לא מאפשר לכם להעביר את המסר שאתם מחפשים.
  • תזמון -בשונה מקמפיין ממומן בגוגל ובדומה לפרסום בפייסבוק השיווק באלקטרוני לא מבטיח שהלקוח נמצא בשלב רכישה.

6.פרסום ויראלי – סרטוני וידאו קצרים וקיצוניים המועברים ממשתמש אחד לשני ויוצרים בזז.

יתרונות:

  • ניתן בעלות די נמוכה להגיע לכמות חשיפות גדולה מאוד.
  • ניתן להעביר כמה מסרים בצורה חדה ולמשוך את תשומת לב הלקוחות.
  • מייצר רגשות חיוביים כלפי המוצר או השירות.

חסרונות:

  • קשה ליצור קהלים מדויקים .
  • כמעט לא מדיד למעט חשיפות.
  • נתפס בצורה "לא רצינית".

7.קידום אתרים לעסקים קטנים – שיתופי פעולה – ישנם הרבה מאוד עסקים קטנים המציעים שירותים או מוצרים משלימים/

לדוגמה: מעצב פרחים המציע שירותי עיצוב פרחים ומעוניין לשווק את עצמו לחתן וכלה.

במקרה הזה ישנם לא מעט אתרים חזקים שמרכזים זוגות בשלבי תכנון לחתונה ולכן שיתוף פעולה חשיפה ע"י כתבה או באנר יכולה להיות מאוד אפקטיבית. ישנם כמה מודלים שניתן לשלם עבור חשיפה באתרים ניתן לקרוא עוד במאמר הקמת נכס דיגיטלי.

8.כתבות יחץ – ישנם לא מעט פלטפורמות המציעות שירותי תוכן כגון outbrain, טאבולה ועוד, באתרי חדשות מובילים שמאפשרים לכם לפרסם את הכתבה שלכם בתחתית המאמרים המובילים :

קידום אתרים לעסקים קטנים

בדרך כלל נהוג להשתמש בכתבה של 500-1000 מילים.

יתרונות:

  • ניתן להשפיע על תפישת המוצר או השירות.
  • דרך התוכן אפשר לתת ללקוח ערך מוסף כגון – כיצד לחסוך 50% בחשבון המים. ולקדם ברז אלקטרוני.

חסרונות:

  • לא ניתן לפרסם מוצרים מבוסס מחיר או מבצע .
  • פרסום עקיף ולא ישיר.

מעוניין בשירותי קידום אתרים לעסקים קטנים שלנו ? נשמח לדבר.

אודות הכותב
קידום אתרים לעסקים קטנים

אייל רחמים

מנכ”ל חברת דיגיטאץ

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂