מעוניין בשירותי קידום אתרים לעסקים קטנים שלנו ? נשמח לדבר.
קידום אתרים לעסקים קטנים עם תוצאות גדולות - המדריך
אפשר בהחלט להגיע לתוצאות יפות עם קידום אתרים בתקציב נמוך. הכל תלוי בתכנית העבודה ובבחירה נכונה של שירות SEO. אם אתם עצמאיים בתחילת הדרך או שאתם מנהלים עסק קטן עם תקציבי שיווק זעירים, המדריך הבא יעזור לכם להבין איך לעשות זאת נכון.
האם אפשר לקדם אתר לעסק קטן עם תקציב נמוך ולהגיע לתוצאות? כן!
מאיפה מתחילים?
קודם כל יש למצוא שירות קידום אתרים אפקטיבי בתקציב נמוך
בישראל פועלים אין ספור פרילנסרים וחברות קידום אתרים. עליכם לוודא שאף על פי שמדובר בתקציב נמוך, שאתם לא נותנים את העבודה שלכם לספק שירות שייקח תשלום חודשי קבוע אבל כמעט ולא יעשה דבר. כדי למנוע מצב זה: יש לדרוש ממנו תכנית עבודה מסודרת לאתר שלכם. למשל יש לוודא שהוא עושה אופטימיזציה וחקר מילות מפתח. זכותו, כמובן, לדרוש בעבור כך תשלום נפרד. אבל ללא פעולות אלו, ממש לא כדאי להתחיל לקדם את האתר. לאחר שהבנתם בדיוק מה תקבלו בעבור התשלום החודשי. אפשר לצאת לדרך.
טיפים לעבודה משותפת עם חברה לקידום אתרים / מקדם אתרים
אל תתנו למקדם האתרים שלכם לעבוד ללא אור ירוק מכם
לפני שהמקדם שלכם מתחיל לעבוד, עליו לשאול אתכם כמה שאלות על התחום במטרה להבין את קהל היעד. יחד עם זאת, חשוב מאוד שהוא יאמר לכם גם מהם המילים שהוא בחר למקד עליהן את הקידום. עשו זאת לא רק על מנת לתת פידבק ותיקונים, אלא גם לוודא שהוא לא מקדם לכם מילים חסרות משמעות שאולי יגיעו לאחר חודש לדף הראשון, אבל לא יועילו לכם בשום אופן. למשל המילה אינסטלטור מספר 1 בנהריה – זאת דוגמא רעה לקידום מילת מפתח בזנב ארוך.
אל תהססו לסייע למקדם שלכם בכתיבת תוכן
אחד החלקים הכי משמעותיים בתהליך קידום האתר הוא התוכן. אם המקדם התחייב לכם לאספקת X מאמרים בעבור התקציב שהוא קיבל, כדאי לדעת שעוד תוכן לא יזיק לעולם אלא רק יסייע. אתם הם אלו שיכולים לספק את התוכן האיכותי ביותר בתחום שלכם כי אתם מבינים בנושא בצורה הטובה ביותר. קחו לכם כמה שעות במהלך השבוע, והשקיעו בכתיבת מאמרים איכותיים ומותאמים לקידום האתר. זה יכול לחולל שינוי משמעותי. כך לא יהיה לכם צורך להגדיל את תקציב הקידום. כלומר לרכוש את התוכן מגורם שלישי.
חשוב מאוד להימנע מקידום אתרים שחור
תוודאו שהמקדם שלכם אינו משתמש בשיטות שחורות לקידום האתר. שיטות אלה נפוצות בעיקר כאשר מדובר בקידום אתרים בתקציב נמוך. יש להימנע מהדברים הבאים:
- ספאם – שימוש בתוכן גרוע שמכיל צפיפות גבוהה מאוד של מילות מפתח.
- קישורים לא רלוונטיים – בניית קישורים מאתרים שאינם קשורים בשום אופן לנושא האתר שלכם.
- ריבוי קישורים – רכישת מאות קישורים ממקורות בחו”ל.
נקודות מנחות לקידום אתר לעסק קטן
מילות מפתח זנב ארוך כבסיס להצלחה
ישנם הרבה מאוד ביטויים שיכולים להביא לכם טראפיק איכותי, ניתן גם בתקציב נמוך בין 1000 ל1500 ש”ח לעשות קידום אורגני לאתר.
תקציב זה מספיק לקידום אתר סביב ביטויים לא תחרותיים ולהצליח די מהר בפרק זמן קצר אפילו בין חודשיים לארבעה חודשים, כפי שציינתי במאמר על ביטויי זנב ארוך בכל יום ישנם מעל 25% חיפושים חדשים בגוגל של ביטויי זנב ארוך, מה שמייצר פוטנציאל חדש לקידום ביטויים חדשים.
התמקדות אך ורק בקידום מילות המפתח בעלות נפח החיפוש הגבוה ביותר יכולה להיות טעות גדולה. כאשר מדובר בקידום אתרים לעסקים קטנים בתקציב נמוך, זאת כמעט משימת התאבדות כלכלית.
יש לשלב על הדרך גם מילות מפתח בזנב ארוך.
כלומר מילים פחות תחרותיות, אך כאלה שיצרו תנועה לאתר בפרק זמן הרבה יותר קצר. קידום מילים אלה יכול להגדיל את הכנסות העסק שלכם ויחד עם זאת את התקציב לקידום האורגני.
יש להימנע מחבילות קידום הכוללות 5-10 מילות מפתח מרכזיות ללא זנב ארוך. הקידום צריך להתמקד בהבאת כמה שיותר תנועה לאתר ולא בקידום עיוור של כמה מילות מפתח בודדות.
הקפדה על תוכן איכותי
התקציב לקידום האתר צריך להתפזר בצורה כמה שיותר מועילה. תוכן איכותי הוא אחד הגורמים החשובים ביותר להצלחת האתר. לכן יש לתת לו עדיפות בעת בניית התקציב.
במקרה הזה יש להעדיף את האיכות על הכמות. עדיף 5 מאמרים איכותיים וארוכים מאשר 10 מאמרים קצרים ושטחיים. את התוכן אפשר לרכוש מכותבי תוכן המבינים לעומק בנושא האתר שלכם.
כמו כן בעלי אתרים רבים, כותבים את התוכן בעצמם במקום שחברת הקידום תספק להם אותו. כך הם חוסכים כסף או שהם כותבים את התוכן בנוסף למה שהם מקבלים מחברת הקידום.
נצלו את ערוצי השיווק האחרים שלכם לטובת קידום אתרים אורגני
חלק חשוב מקידום האתר הוא תהליך בניית הקישורים. יש להקפיד שמקדם האתרים שלכם בונה לכם קישורים איכותיים ולא כמותיים כי במקרה של תקציב נמוך, עדיף שכל קישור יהיה כמה שיותר אפקטיבי.
כמו כן, אם אתם עובדים עם שירות יחסי ציבור, ונותן השירות מפרסם לכם מאמרים במקומונים, אתרי נישה ואתרי חדשות, קשרו בינו ולבין חברת קידום האתרים על מנת שיבנו קישורים בצורה נכונה דרך שירות יחסי הציבור. קישורים אלה יכולים להיות מאוד משמעותיים.
קידום מקומי
קידום מקומי נחשב לפחות תחרותי ומורכב מאשר קידום שמכוון לכל הארץ. למשל הרבה יותר קל ומהיר לקדם את הביטוי אינסטלטור בחדרה מאשר את הביטוי אינסטלטור. קידום מקומי יתאים בעיקר לבעלי מקצוע ולחנויות פיזיות. יחד עם זאת, חשוב להבין שגם במקרה זה ישנם ביטויים תחרותיים יותר ופחות ולכן יש לבנות אסטרטגיה נכונה לקידום.
חקר מתחרים מעמיק
כאשר מדובר בקידום אתרים לעסקים קטנים, ואין ברירה אלא לעבוד בתקציב נמוך, כל פרט קטן הופך למשמעותי. לכן צריך לעשות חקר מתחרים מעמיק ולברר כיצד אפשר למצוא גורמים שיהוו יתרון על פני המתחרים שלכם. כמו שחשוב להקפיד על מערכת ניהול כמה שיותר טובה לקידום כך גם צריך להקפיד על יצירת חוות משתמש כמה שיותר טובה.
אפשר לגלות זאת ע”י חקר המתחרים וכך לגלות איפה הם טעו ועל מה הם לא מקפידים. שילוב תמונות איכותיות להמחשה, העלאת סרטוני הדרכה ובניית מערך קישורים איכותי הם דברים שהרבה בעלי אתרים נוטים לזלזל בהם. היו אתם אלה שמקפידים עליהם. כמו כן, אל תתפשרו על התאמה מלאה למובייל.
תיקונים טכניים
חשוב מאוד לבצע את כל התיקונים הטכניים הדרושים באתר על מנת להשיג כמה שיותר יתרונות על פני המתחרים. לכן חשוב לקבל דו”ח אופטימיזציה על האתר שלכם לפני תהליך הקידום. יש לבצע תיקונים בקוד האתר במקרה הצורך, לשפר את המהירות שלו, לבנות מפת אתר יעילה ואיכותית ועוד.
תחזוקת עמוד עסקי בפייסבוק
מעל 65% מהלקוחות בוחנים פרופיל עסקי בפייסבוק כאשר הם בודקים אודות שירותים או מוצרים של חברה, ולכן חשוב גם לעסק קטן לשווק את עצמו ע”י הוספת פוסטים מתוזמנים בעמוד בעלויות נמוכות יחסית אבל משפר את סיכוי החשיפה של השירות או המוצר .
3. קידום ממומן בגוגל
כמו בקידום אתרים אורגני ניתן ע”י ביטויים לא תחרותיים לעשות קמפיין ממומן, בתקציב נמוך .
כאשר חשוב לעשות מחקר מילות מפתח איכותי שבו נזהה את הביטויים שהלקוחות שלכם מחפשים.
4. remarketing או בעברית "שיווק מחדש"
ברמה הבסיסית ביותר מדובר בכלי שיווק מבוסס גוגל , המאפשר לבעלי אתרים לסמן כתובות של ip שנכנסו לאתר ולשווק להם בכל אתר שלגוגל יש בו “נדל”ן” (שטח פרסום) .
יתרונות:
מיתוג – הרבה פעמים הגולשים שביקרו באתר שלכם מרגישים שאתם נמצאים בכל מקום, ובמיוחד כאשר הם רואים באנר באתרים גדולים כמו דה-מארקר.
תשלום רק עבור הקלקה – התשלום כאן מבוסס בעלות לקליק ,כאשר ניתן להגדיר עלות לקליק (הקלקה על הבאנר וכניסה לאתר) מקסימלית ולהנות ממספיק חשיפות .
גידול בהמרות מקהל קיים – במידה ויש לכם כבר אתר אינטרנט עבור השירותים או המוצרים אותם אתם מציעים, ניתן להגדיל את כמות הפניות כמעט ב-10%!
עלות נמוכה מאוד לקליק – טווח עלות לקליק בין 1-2 ש”ח נחשב טוב , ניתן גם פחות, חשוב לדעת שעבור הקלקה מאתרים גדולים המחיר לקליק גם יכול להיות 5 ש”ח ויותר .
חסרונות:
כניסות קיימות לאתר – מתבסס על כמות כניסות ראשונית לאתר, וככל שהרשימה קטנה יותר ככה סיכוי -גידול ההמרות נמוך יותר.
הגבלת תוכן – כמות מוגבלת של מידע שניתן להעביר בבאנר ללקוחות.
מתבסס על קהל קיים – לא מאפשר לכם להגיע ללקוחות חדשים ,אלה רק ללקוחות שביקרו קודם באתר שלכם.
דיוור אלקטרוני
מדובר בשיטה של שיווק ישיר שמשמשת ל-2 פעילויות מרכזיות:
קשר עם לקוחות קיימים- ניתן לדוור מועדון לקוחות, או לקוחות שכבר ביצעו רכישה, או מתעניינים במוצר שלכם.
יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאלים- ניתן להכין מסמסך,תמונה ,ברושור ,או אמייל מסוגנן ולהפיץ לרשימה שהשגתם מראש.
יתרונות:
זמינות –רוב הלקוחות זמינים באימייל שלהם תמיד ומעודכנים .
ניטור ומדידה -כמעט כמו בכל שיווק דיגיטלי מאפשרת לכם לדעת נתונים חשובים כגון -כמה פתחו את האימייל, כמה לחצו על הלינקים שקיימים בדיוור , כמה לידים בפועל הגיעו מרשימת התפוצה.
ROI – החזר השקעה יחסית לעלות הדיוור וההשקעה הנמוכה יכול לייצר עלות גיוס לקוח (CRC) נמוכה וכדאית.
יעיל למבצעים של כאן ועכשיו, ניתן לייצר קמפיין תוך מספר דקות.
חסרונות:
חוק הספאם – בהתאם לתקנון מותר לדוור אך ורק למי שאישר זאת מראש.
נתפס כזול – שימושי בעיקר למבצעים מבוססי מחיר, במידה ואתם מחפשים לשווק מוצר פרמיום דיוור אלקטרוני די לא מאפשר לכם להעביר את המסר שאתם מחפשים.
תזמון -בשונה מקמפיין ממומן בגוגל ובדומה לפרסום בפייסבוק השיווק באלקטרוני לא מבטיח שהלקוח נמצא בשלב רכישה.
6. פרסום ויראלי
סרטוני וידאו קצרים וקיצוניים המועברים ממשתמש אחד לשני ויוצרים בזז.
יתרונות:
ניתן בעלות די נמוכה להגיע לכמות חשיפות גדולה מאוד.
ניתן להעביר כמה מסרים בצורה חדה ולמשוך את תשומת לב הלקוחות.
מייצר רגשות חיוביים כלפי המוצר או השירות.
חסרונות:
קשה ליצור קהלים מדויקים .
כמעט לא מדיד למעט חשיפות.
נתפס בצורה “לא רצינית”.
קידום אתרים לעסקים קטנים – שיתופי פעולה
ישנם הרבה מאוד עסקים קטנים המציעים שירותים או מוצרים משלימים/
לדוגמה: מעצב פרחים המציע שירותי עיצוב פרחים ומעוניין לשווק את עצמו לחתן וכלה.
במקרה הזה ישנם לא מעט אתרים חזקים שמרכזים זוגות בשלבי תכנון לחתונה ולכן שיתוף פעולה חשיפה ע”י כתבה או באנר יכולה להיות מאוד אפקטיבית. ישנם כמה מודלים שניתן לשלם עבור חשיפה באתרים ניתן לקרוא עוד במאמר הקמת נכס דיגיטלי.
8. כתבות יחץ
ישנם לא מעט פלטפורמות המציעות שירותי תוכן כגון outbrain, טאבולה ועוד, באתרי חדשות מובילים שמאפשרים לכם לפרסם את הכתבה שלכם בתחתית המאמרים המובילים :
בדרך כלל נהוג להשתמש בכתבה של 500-1000 מילים.
יתרונות
ניתן להשפיע על תפישת המוצר או השירות.
דרך התוכן אפשר לתת ללקוח ערך מוסף כגון – כיצד לחסוך 50% בחשבון המים. ולקדם ברז אלקטרוני.
חסרונות
לא ניתן לפרסם מוצרים מבוסס מחיר או מבצע .
פרסום עקיף ולא ישיר.