שיווק ופרסום במדיה הדיגיטלית
06 לJune 2017

שיווק ופרסום במדיה הדיגיטלית

שיווק ופרסום במדיה הדיגיטלית

האינטרנט והמדיה הדיגיטלית, הפכו בשנים האחרונות לפלטפורמה מצוינת של פרסום ושיווק באמצעותם ניתן להגיע לקהל יעד בצורה מהירה ומדויקת יחסית למדיות הקונבנציונאליות, כמו העיתונות, הרדיו והטלוויזיה.

למדיה הדיגיטלית יש כמה יתרונות בולטים בהשוואה למדיה הקונבנציונלית כמו יכולות פילוח מדוייקות, יכולות מדידה ושיפור התוצאות תוך כדי הפעילות השיווקית באינטרנט. וכל זאת, בתקציבים נמוכים יחסית בהשוואה למדיה הקונבנציונאלית או כמו שמכנים אותה היום, המדיה הישנה.

בגלל יתרונות אלה, נכון להיום, כמעט כל בעל עסק בודק את האפשרות לשווק ולפרסם את המוצרים והשירותים שלו באינטרנט עוד לפני שהוא חושב לפרסם ולשווק באמצעות המדיה הישנה.

עד עכשיו הכל טוב ויפה ונראה שהפלטפורמות והערוצים השונים באינטרנט באמת מאפשרים להגיע לתוצאות טובות של פרסום בגוגל ושיווק באינטרנט ועוד בעלויות יחסית נמוכות.

אבל חשוב מאד להכיר, להבין ולשלוט בכל הערוצים השונים ובכל מגוון האפשרויות שהמדיה הדיגיטלית מציעה לנו.

אז איך בעצם מתחילים ומה חשוב לדעת?

במבט ראשון, אנחנו מקבלים תחושה שמדובר באין סוף ערוצים אינטרנטיים באמצעותם ניתן לחשוף את השירותים והמוצרים שלנו. אבל אם נדאג לבצע כמה בדיקות ראשוניות חשובות ולבנות אסטרטגיה, גם אם ברמה הבסיסית ביותר, אנחנו נצליח לבחור את הערוצים הנכונים והתמתאימים לנו.

הבדיקה הראשונה שאנחנו צריכים לבצע היא לשאול את עצמנו, מה המטרה שלנו? מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות שיווק באינטרנט? האם אנחנו רוצים לחשוף מוצר או שירות חדש בעסק שלנו? האם אנחנו מעוניינים להגדיל את מעגל הלקוחות שלנו באופן כללי?

לאחר מכן, אנחנו צריכים לשאול מי קהל היעד שלנו? למי היינו רוצים לפנות ולעניין עם המוצרים והשירותים שלנו? האם קהל היעד שלנו מאופיין באמצעות גיל מסויים? מין מסויים? מה מעניין אותם? מי הם האנשים אותם אנחנו רוצים לעניין במוצרים והשירותים שלנו?

אחרי שזיהינו את קהל היעד, אנחנו צריכים להבין איפה הוא נמצא באינטרנט. האם קהל היעד שלנו נמצא ברשת חברתית מסויימת? פורום מקצועי? קהילה?

אחרי שהבנו איכן קהל היעד שלנו נמצא, אנחנו צריכים לבדוק מה כללי ההתנהגות והשפה המקובלת בה הגולשים של אותה הפלטפורמה משתמשים. לדוגמא, אם מצאנו שקהל היעד שלנו חבר בקבוצה מסויימת בפייסבוק, אנחנו צריכים לבדוק איך הגולשים מדברים שם אחד עם השני? איזה סוג של שיח מתקיים באותה הקבוצה?

ברגע שהבנו את כל הפרמטרים האלה, אנחנו יכולים לבנות אסטרטגיה המבוססת עליהם. לאחר מכן, אנחנו יכולים להתחיל לבנות את הסיפור, את המסר אותו אנחנו מעוניינים להעביר לקהל היעד שלנו. במילים אחרות, לייצר קריאייטיב, את התכנים המציגים את הבידול של המוצרים והשירותים שלנו. בין אם מדובר בטקסט, תמונות או סרטונים המספרים עלינו ועל מה שאנחנו עושים.

איך אנחנו יכולים לדעת אם אנחנו עובדים נכון?

אחד הייתרונות הבולטים של השיווק והפרסום באינטרנט הוא כאמור, היכולת שלנו למדוד עלות מול תועלת. אנחנו יכולים בכל רגע נתון לבדוק האם הפעילות השיווקית והפרסומית שלנו אפקטיבית.

באמצעות כלים סטטיסיים המייצרים לנו דוחות מסוגים שונים, אנחנו יכולים להבין בדיוק איזה ערוץ או פלטפורמה מצליחה להביא לנו הכי הרבה קהל יעד רלוונטי לאתר שלנו. אנחנו יכולים ככה גם להבין האם האתר שלנו מסוגל להמיר את הגולשים המגיעים אליו ללקוחות פוטנציאלים.

ניתנת לנו האפשרות להבין בכל שלב במהלך הפעילות, האם אנחנו צריכים לשפר את המסרים השיווקיים שלנו? האם בחרנו בפלטפורמות והערוצים האינטרנטיים הנכונים? והאם האתר שלנו עובד לפי הכללים הבסיסיים של הנעה לפעולה שיווקית?

לסיכום

שיווק ופרסום באינטרנט הם לא מדע מדוייק. אין מתכון קבוע באמצעותו ניתן לייצר בקלות תוצאות מיידיות. אבל, אם עושים שיעורי בית כמו שצריך כדי להבין את הפרמטרים עליהם דברנו יחד עם אסטרטגיה נכונה וקריאייטיב המבדל אותנו, אנחנו יכולים להצליח להגיע לתוצאות טובות. ובאמצעות מסקנות מהדוחות שאנחנו מייצרים תוך כדי הפעילות, ניתן תמיד לשפר את התוצאות.

More Articles

רוצים לקדם את האתר?

לבדיקת אתר
זה שדה חובה