קידום חנות וירטואלית - כך תגדילו את הרווחים
08 לJanuary 2023

קידום חנות וירטואלית - כך תגדילו את הרווחים

קידום חנות וירטואלית - כך תגדילו את הרווחים

דמיינו שאתם מסתובבים בקניון ומחפשים חנות בגדים כדי לקנות בה חולצה חדשה. ידוע לכם שיש בקניון הזה סניפים של כל רשתות הבגדים הגדולות ואפילו כמה סניפים של חנויות קטנות ועצמאיות, אבל לכם אין זמן מיותר או סבלנות לבזבז את כל היום במדידות. למעשה, סביר להניח שהחנות הראשונה שאליה תיכנסו תהיה זו שבה גם תקנו את החולצה. לאיזו חנות בגדים תיכנסו?

רשת האינטרנט היא קניון אחד רחב ידיים שבו ניתן לקנות היום כמעט כל מוצר. אם יש לכם חנות וירטואלית, אתם מוכרחים להיות החנות הזו שאליה הגולשים בוחרים להיכנס ראשונה. אם לא תבצעו פעולות מסוימות כדי לקדם את החנות שלכם ברשת ולהתבלט מעל המתחרים שלכם, אתם עלולים לפספס לקוחות והכנסות.

העניין הוא שממשיכות להיפתח עוד ועוד חנויות המציעות סחורה שפעם היה קשה יחסית למצוא ברשת או שלא הייתה להן לגיטימציה. לדוגמה, אם פעם אף אחד לא חשב על קניית מכנסי ג’ינס ברשת או נעלי ספורט, היום מדובר ברכישה לגיטימית לחלוטין, כאשר חלק גדול מהאתרים מציעים החזרה של בגדים בלי לשאול שאלות.

רוב הלקוחות מגיעים לחנויות וירטואליות ברחבי הרשת על ידי חיפוש המוצר שהם רוצים לרכוש במנועי חיפוש בכלל ובגוגל בפרט. הואיל ורשימת תוצאות החיפוש מוגבלת במספר התוצאות המוצגות לגולש, ככל שהחנות הוירטואלית שלכם תופיע במקום גבוה יותר, כך יותר גולשים ייכנסו אליה וגדל הסיכוי שהם ירכשו את המוצר.

ככל שתדורגו רחוק מהדף הראשון, כך תקבלו פחות תנועה.

בשנת 2019, Backlinko גילתה שרק 0.78% מהמחפשים לוחצים על כל קישור שנמצא בעמוד השני של תוצאות החיפוש.

מיקום הדירוג שלך בעמוד הראשון חשוב גם כן. הבה נסתכל במהירות על שיעורי ההקלקה עבור 10 המיקומים המובילים, על פי Backlinko.

  • מיקום 1: 31.73%
  • מיקום 2: 24.71%
  • מיקום 3: 18.66%
  • מיקום 4: 13.6%
  • מיקום 5: 9.51%
  • מיקום 6: 6.23%
  • מיקום 7: 4.15%
  • מיקום 8: 3.12%
  • מיקום 9: 2.97%
  • מיקום 10: 3.09%

אז איך בדיוק מצליחים להתבלט מעל שאר האתרים? במיוחד כאשר ברור לנו שכניסה של אתרים כמו אמאזון ואפילו ebay לארץ (כולל גרסאות בעברית) היא רק שאלה של זמן… התשובה היא שדווקא בגלל שמדובר בתחום מאתגר, קל לאתר את נקודות התורפה אצל המתחרים ולנצל אותן לטובתנו. קידום אתר איקומרס הוא מאתגר, אבל ממש לא בלתי אפשרי…

כיום כל בניית אתר מתבצעת כבר מן הרגע הראשון בתשומת לב רבה לא רק ליופיו ולתפקודו אלא גם לקידומו במנועי החיפוש. קידום אתרים יכול לאפשר לכם לשפר את דירוג האתר שלכם על ידי אופטימיזציה של האתר לאלגוריתם של מנועי החיפוש, מחקר מילות מפתח שבאמצעותו ניתן לאתר גולשים שיכולים להפוך ללקוחות – ופעולות רבות אחרות.

מהו קידום אתרים מותאם לחנויות וירטואליות

קידום אתרים לאתרי סחר אלקטרוני בעל אסטרטגיה המסייעת לקמעונאים באינטרנט לדרג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש. אתר מעוצב ומותאם היטב עם תוכן איכותי ידורג טוב יותר במנועי חיפוש כמו גוגל, יגדיל את הנראות של החנות שלך ויביא תנועה, שבסופו של דבר תביא לעלייה במכירות.

עם זאת, בניגוד לקידום אתרים עבור אתרים ממוקדי תוכן, קידום אתרים עבור מסחר אלקטרוני הוא יותר מסתם הוספת מילות מפתח, כתיבת פוסטים בבלוג והשגת קישורים. חשוב להבין איך מנועי החיפוש עובדים ועבור מה הם מתגמלים בדירוגים גבוהים.

שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרי סחר

קידום אתרים לאתרי סחר מורכב, קיימים כמיליונים של אתרי קמעונאות בדיגיטל וכולם מנסים את הטוב ביותר שלהם בשביל להתקדם בגוגל ולהנות משוק הפורה של הסחר אונליין.

למרות שזה עשוי להיראות כמו אתגר עצום לבנות את דירוג ה-SEO של האתר, אפשר להתחיל ביישום כמה שיטות עבודה מומלצות שלנו עבדו.

למי שלא מכיר בצורה מקצועית קידום אתרים, ניתן לעבוד על השיטות הבאות, וכבר כך משמעותית לשפר את הדירוג של האתר.

לשפר את חווית הניווט באתר, להוסיף קישורים פנימיים, יצירת תוכן ייחודי ושיווקי, טקסט חלופי לתמונות ALT (מוטמע דרך מערכת ניהול התוכן בדר”כ, ודרך נהדרת להוסיף לקוד של האתר ביטויים).

עם זאת, יש הרבה יותר שאתה יכול לעשות. להלן, חקור את רשימת SEO שלנו עבור שיטות עבודה מומלצות למסחר אלקטרוני שתוכל ליישם היום.

מחקר מילות מפתח ממוקד לאתרי סחר

מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון הקריטי במסע פרסום לקידום אתרים במסחר אלקטרוני.

אם מבצעים טעויות בשלב זה אחד משני הדברים יקרה:

  1. נבחר בהתחלה ביטויים קשים מידי לדירוג – והאתר לא יעלה בתוצאות חיפוש.
  2. נדורג על ביטויים שלא מביאים תנועה רלוונטית לאתר – וכתוצאה מכך לא נגדיל את המכירות / רווחים.

אף אחד מהמצבים הללו אינו אידיאלי, וזו הסיבה שמחקר מילות מפתח של מסחר אלקטרוני הוא כל כך חשוב – זה יבטיח לנו את המילות מפתח שקל לדרג איתן, בעלות נפח חיפוש הגון ושיעורי המרה גבוהים.

עם זאת, יש יותר בבחירת מילות מפתח מאשר פשוט להסתכל כמה קשה לדרג או כמה אנשים מחפשים אותן.

3 האפשרויות הבאות יכולות לעזור לך לבצע מחקר מילות מפתח במסחר אלקטרוני, למצוא קושי של מילות מפתח (KD) ונפח חיפוש ולגלות את כוונת הקונה:

בחרו את מילות המפתח הנכונות.

במידה ולא משתמשים ב-Ahrefs, סביר להניח שלא יהיו את כל הנתונים שהכלי מציע עבור המחקר מילות מפתח. עליך לקבוע את רמת הקושי של מילת המפתח, נפח החיפוש ואת כוונת הקונה כדי לדעת באילו מילות מפתח להשתמש.

באמצעות מתכנן מילות המפתח של Google, תוכל למצוא נפח חיפוש גס ומחיר לקליק כדי לקבוע את כוונת הקונה. עם זאת, זה לא נותן לך קושי במילות מפתח (KD) או התפשטות.

אם אתה רוצה להתייחס ברצינות למאמצי SEO שלך ולמקסם את התפשטות מילות המפתח שלך, שקול ליצור מטריצת מילות מפתח.

מטריצת מילות מפתח היא דרך לחפור במילות מפתח רלוונטיות ולארגן את הגיליון האלקטרוני שלך כדי לקבוע במהירות את מילות המפתח הטובות ביותר לשימוש בכל אחד מהדפים שלך. זה מבוסס על KD, נפח חיפוש וכוונת חיפוש.

איתור מילות מפתח באמצעות מחקר מתחרים.

אם יש לך מתחרים שמדורגים גבוה ממך בתוצאות החיפוש, תוכל להשתמש באתר שלהם כדי לקבל רעיונות למילות מפתח.

ראשית, הקלד את מילת המפתח שלך בגוגל, בחר מתחרה וסרוק את דפי הקטגוריה והמוצר שלו לאיתור מילות מפתח פוטנציאליות.

חשוב לזכור שלא פשוט לקחת בצורה עיוורת מילות מפתח כמו המתחרים שלך רק בגלל שהם מדרגים אותך – ישנם גורמים אחרים כמו סמכות / תקציב ועוד שיקולים שחייב לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים מילות מפתח.

קידום אתר ecommerce

עמוד הבית

נתחיל דווקא מעמוד הבית ונסביר כיצד הוא קשור לקידום של אתרי איקומרס.

כמה פעמים יצא לכם להיכנס לעמוד בית של חנות ולראות עשרות קטגוריות ומוצרים בלי שום טקסט נלווה שמפריד ביניהם? עמוד בית שמותאם לגוגל צריך לאזן בין טקסט רלוונטי עם מילות חיפוש ובין תמונות של מוצרים או מבצעים בולטים שיגרמו לגולש לרצות להיכנס פנימה אל העומק של האתר.

מסקירה מדגמית של אתרים בארץ שנמצאים במקומות גבוהים, אפשר לשים לב שברוב האתרים יש לפחות פסקת טקסט קצרה אחת בעמוד עם מספר מצומצם של קטגוריות או מוצרים בולטים שהשם שלהם הוא טקסט ולא תמונה שמכילה טקסט.

הנה למשל צילום מעמוד הבית של “ענק הדיו”, אתר שאנחנו מקדמים :

קידום אתר ecommerce

היררכיה

ההיררכיה הבסיסית של אתר אי-קומרס היא עמוד בית -> קטגוריות ראשיות -> קטגוריות משניות -> עמודי מוצרים. מבנה די פשוט, אבל כזה שעובד ומוכיח את עצמו. חשוב שהמבנה הזה ישתקף גם בקישורים הפנימיים מעמוד הבית, אבל גם בתוך התפריטים. על מנת להפוך לגוגל ולגולשים שלכם את החיים לקלים יותר, מומלץ להשתמש במבנה של פירורי לחם שמראה לגולש בכל רגע היכן הוא נמצא.

תגי מטה וכותרות

תגי מטא הם הא’ ב’ של קידום אתרים פנימי (On Page), וגם פה חשוב להקפיד עליהם. אבל מה עושים כשיש באתר מאות או אלפי עמודים שצריך לקדם? בדרך כלל משתמשים בתבנית עבור כל המוצרים מאותה קטגוריה. התבנית הזו צריכה להיות אופטימלית גם מבחינת מילות המפתח, אבל גם להיות מספיק שיווקית כדי למשוך את הגולשים פנימה (למעשה לתג ה-Meta Description אין חשיבות מבחינת הדירוג).

אפשרות אחרת וקצת פחות מומלצת היא להשתמש בתחילת הטקסט בעמוד. החיסרון של האפשרות הזו היא שהמשפט עשוי להיחתך באמצע.

קידום אתר ecommerce

מבחינת כותרות פנימיות בעמוד, הכותרת הראשית (H1)  צריכה להיות של שם הקטגוריה או המוצר, בעוד הקטגוריות הפנימיות יכולות להיות של המפרט הטכני או אפילו של מוצרים דומים.

עיצוב עמודי מוצרים וקטגוריות

עמודי מוצרים ועמודי קטגוריות בכלל צריכים להיות נגישים ומושכים מצד אחד, אבל לספק מספיק מידע טקסטואלי ורלוונטי מצד שני. אפשר להשתמש בחלוקה אופקית או אנכית, אבל העיקר הוא לציין כמה שיותר מידע על המוצרים שאתם יכולים. אם יש לכם את היכולת לקחת את המפרט הטכני של המוצר שאתם מקבלים מהספק או היבואן ולפלפל אותו עם מילות מפתח ואולי גם איזו המלצה אישית שלכם.

חשוב גם לתת לגולשים מקום להמליץ על המוצרים האלו ולדרג אותם באמצעות מעקב אחר אותם גולשים שביצעו רכישה. זה אפילו יותר חשוב מהמלצה באתרים חיצונים מכיוון שהמידע הזה נשאר באתר שלכם והוא ייחודי.

ערך מוסף באמצעות בלוג, רשימות תפוצה, עדכונים וכו'

עמודים נוספים באתר שלכם שאינם חלק מעמודי המכירה הם חשובים מאוד לקידום מכיוון שקל לשלב בהן מילות מפתח והם גם נותנים לגולשים שלכם ערך מוסף שיגרום להם לחזור לאתר. חשוב לעדכן את העמודים האלו על בסיס קבוע (לדוגמה, דרך עמוד חדשות או סקירת מוצרים שצריכים להגיע בקרוב) ולא לכתוב רק כמה עמודים כשפותחים את האתר ולאחר מכן לשכוח מהם… כמובן שמילות המפתח צריכות לקשר לעמודים חשובים באתר.

אם אתם מקבלים טקסטים ומאמרים דרך החלפות קישורים, שימו לב שהם באמת רלוונטיים אליכם ואיכותיים מספיק על מנת “לא לבייש את הפירמה”. אל תצאו מנקודת הנחה שאתרים אחרים משקיעים כמוכם.

בנוסף לזאת אם הגולשים אינם מכירים את המוצר/ים שבחנות הווירטואלית שלכם, יתכן שהם יתעניינו בחוות דעת של אנשי מקצוע ומומחים בתחום. כך ניתן לספק לגולשים מידע אודות המוצר, אבל גם למצב את החנות שלכם כבעלת מומחיות, אמינה ומקצועית. ככל שהאתר ייתפס בעיני הגולשים כאמין יותר, כך גדל הסיכוי שאלה שכבר נכנסו אליו גם יבצעו רכישה.

זאת ועוד: ככל שתרבו בפרסום מאמרים מקצועיים מטעמכם ברחבי הרשת, וככל שיותר מהם יכללו גם קישור אל האתר שלכם, כך תיהנו מתנועת גולשים גבוהה יותר ואף תסייעו לקידום החנות במנועי החיפוש. רק הקפידו לפרסם מאמרים עם תוכן ממשי, איכותי, כזה שהגולשים ימצאו בו ערך אמיתי.

קישורים נכנסים ויוצאים

עם כל הכבוד לאופטימיזציה בתוך האתר, קישורים חיצוניים הם עדיין הדרך הכי הטובה ביותר לעלות בתוצאות החיפוש.

ושוב, זה לא מאמר על בניית קישורים, אבל כשאתם מקדמים אתר שיש בו כל כך הרבה מילות מפתח חשובות, אתם חייבים לעשות איזשהו סדר עדיפויות. זכרו שההשפעה של הקישורים “זורמת” מהעמודים הגבוהים ביותר בהיררכיה אל העמודים הנמוכים יותר, ולכן לעיתים כדאי יותר לקדם קטגוריות מאשר מוצרים ספציפיים.

הוספתי דוגמא לסריקה שהרצתי על אתר TerminalX.com אחד האתרי סחר הגדולים בישראל עם כ1.5 מיליון כניסות אורגניות. (בתמונה ניתן לראות את כמות הקישורים שנוספו ב30 יום אחרונים + כמה יש סה”כ)

סריקה בAhrefs של אתר סחר

אפשר לראות שיש להם כ9.2 אלף קישורים נכנסים, ונוספו כ446 קישורים ב30 יום אחרונים, ללא ספק בכל אתרי הסחר הגדולים שבדקתי מצאתי תמיד כמויות של קישורים גבוהות בצורה עקבית, גם באתרי סחר קטנים ובנוניים.

בנוגע לקישורים יוצאים, אין מניעה שיהיו כאלו, אבל עדיף שהם יפנו לאתרים שמחזקים את האמינות של האתר שלכם. לדוגמה, חברות אבטחה, ספקים שאתם עובדים איתם וכו’.

הוספת כלי (תוסף) לאופטימיזציית תמונות לשיפור מהירות האתר

ניהול קשרי לקוחות

אם יש לכם חבר שרכש מוצר בחנות מסוימת, קיבל חוויית שירות טובה ונהנה מן המוצר, סביר להניח שכשתזדקקו למוצר דומה תיגשו אל אותה חנות. בין אם מדובר בחנות פיזית או וירטואלית, שירות הלקוחות לאחר הקניה חשוב לא פחות מזה שלפניה. לכן השתמשו באתר החנות הווירטואלית שלכם כדי להציע שירות לקוחות יוצא דופן. היו קשובים, אדיבים וסבלניים לפניות של לקוחות, והם יגמלו לכם בהמלצות מפה לאוזן לחבריהם, שיתוף של תכנים ומוצרים מתוך האתר ברשתות החברתיות, ובכך יסייעו גם לקידום האתר במנועי החיפוש.

באתרי סחר השאיפה שלנו כבעלי האתר להציג כמה שיותר גיוון של מוצרים, ותמונות להמחשה הטובה ביותר של המוצר עבור הגולש וליצירת גירוי לרכישה מידית, עם זאת זה מוסיף משקל רב לטעינה של האתר, ומקשה על טעינה מהירה עבור הגולשים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אורגני בגוגל הוא חווית משתמש, גוגל שמים דגש רב על כך, לכן מומלץ לעשות את המקסימום ביצירת אתר מהיר ונוח לגלישה.

ישנם לא מעט אתרים שבהם תוכלו לטעון את התמונות שלכם ויבצעו אופטימיזציה למשקל התמונות כמו: TinyPNG  או Fotosizer.

אני יכול לומר בצורה כמעט וודאית שמהירות אתר משפיע באופן ישיר על המכירות שלכם, ב2006 אמזון מצאה שכל 100ms בזמן טעינה עלה להם 1% במכירות, לצורך ההמחשה ב2006 הפסד של 1% מסך המכירות של אמזון יהיה שווה ערך ל107 מיליון דולר, כיום זה יהיה שווה ערך ל3.8 מיליארד דולר.

לחצו לקריאה בהרחבה על תוצאות המחקר של ההשפעה על זמני טעינה בצורה ישירה על מכירות אמזון.

קידום חנות וירטואלית ברשתות החברתיות:

הכוונה בכך היא בעיקר לפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, אולם באמצעות מספר פעולות פשוטות ניתן ליהנות גם מתנועת גולשים מרשתות חברתיות אחרות, בהן אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין וכדומה.
בכל רשת חברתית גדולה ניתן לבצע פרסום ממוקד על פי פילוח יעיל של קהל היעד. המוצר שלכם מתאים רק לגברים באיזור הצפון? אין סיבה לפרסם לנשים באיזור הדרום. משווקים לילדים בגילאי גן? פרסום לרווקים חסרי ילדים עשוי להיות בזבוז של כסף. הרשתות החברתיות מאפשרות לכם לעשות בדיוק את זה: להציג את מרכולתכם אך ורק בפני אלה שבאמת עשויים להתעניין בה.

חשוב להבין שקידום ברשתות חברתיות יסייע לקידום שלכם בגוגל, ככל שגוגל ומנועי החיפוש יראו שיש לכם כניסות ומביעים בעסק שלכם עניין ממספר מקורות שונים (פייסבוק, אינסטגרם וכו’), היא תבין שאתם סמכות בתחום, ותרצה לתת לכם יותר במה גם כן(:

איתי רחמים איתי רחמים
מקדם אתרים בשוק הבנלאומי מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה