דף הבית בלוג המדריך המלא לקידום אתר e-commerce
קידום אתרים לעסקים
המדריך המלא לקידום אתר e-commerce

פליקס מילשטיין

המדריך המלא לקידום אתר e-commerce

זירת אתרי המסחר האלקטרוני בארץ רותחת, כאשר יותר ויותר גולשים מבינים שקל ונוח יותר לקנות מהמחשב בבית או אפילו מהסמארטפון במקום לכתת רגליים בקניון רועש.

העניין הוא שממשיכות להיפתח עוד ועוד חנויות המציעות סחורה שפעם היה קשה יחסית למצוא ברשת או שלא הייתה להן לגיטימציה. לדוגמה, אם פעם אף אחד לא חשב על קניית מכנסי ג'ינס ברשת או נעלי ספורט, היום מדובר ברכישה לגיטימית לחלוטין, כאשר חלק גדול מהאתרים מציעים החזרה של בגדים בלי לשאול שאלות.

אז איך בדיוק מצליחים להתבלט מעל שאר האתרים? במיוחד כאשר ברור לנו שכניסה של אתרים כמו אמאזון ואפילו ebay לארץ (כולל גרסאות בעברית) היא רק שאלה של זמן… התשובה היא שדווקא בגלל שמדובר בתחום מאתגר, קל לאתר את נקודות התורפה אצל המתחרים ולנצל אותן לטובתנו. קידום אתר איקומרס הוא מאתגר, אבל ממש לא בלתי אפשרי…

מילות מפתח

כולם מכירים את כלי מילות המפתח השונים ולא נעבור על כל האפשרויות הזמינות כאן. מה שכן חשוב להדגיש הוא שלפעמיים מחקר מתחרים מאתרים אחרים יכול להיות לא פחות יעיל. לדוגמה, אתרים שונים בתוך קבוצת זאפ או בזק. אחרי הכול, האתרים האלו משקיעים אלפי שקלים אם לא יותר בחודש בקטלוג של עסקים ומוצרים ובדיקה של מילות המפתח שהכי כדאי לקדם, שלא לדבר על מחקר מתחרים דרך אתרי איקומרס אחרים.

קידום אתר ecommerce

עמוד הבית

נתחיל דווקא מעמוד הבית ונסביר כיצד הוא קשור לקידום של אתרי איקומרס.

כמה פעמים יצא לכם להיכנס לעמוד בית של חנות ולראות עשרות קטגוריות ומוצרים בלי שום טקסט נלווה שמפריד ביניהם? עמוד בית שמותאם לגוגל צריך לאזן בין טקסט רלוונטי עם מילות חיפוש ובין תמונות של מוצרים או מבצעים בולטים שיגרמו לגולש לרצות להיכנס פנימה אל העומק של האתר.

מסקירה מדגמית של אתרים בארץ שנמצאים במקומות גבוהים, אפשר לשים לב שברוב האתרים יש לפחות פסקת טקסט קצרה אחת בעמוד עם מספר מצומצם של קטגוריות או מוצרים בולטים שהשם שלהם הוא טקסט ולא תמונה שמכילה טקסט.

הנה למשל צילום מעמוד הבית של "ענק הדיו", אתר שאנחנו מקדמים :

קידום אתר ecommerce

היררכיה

ההיררכיה הבסיסית של אתר אי-קומרס היא עמוד בית -> קטגוריות ראשיות -> קטגוריות משניות -> עמודי מוצרים. מבנה די פשוט, אבל כזה שעובד ומוכיח את עצמו. חשוב שהמבנה הזה ישתקף גם בקישורים הפנימיים מעמוד הבית, אבל גם בתוך התפריטים. על מנת להפוך לגוגל ולגולשים שלכם את החיים לקלים יותר, מומלץ להשתמש במבנה של פירורי לחם שמראה לגולש בכל רגע היכן הוא נמצא.

תגי מטה וכותרות

תגי מטא הם הא' ב' של קידום אתרים פנימי (On Page), וגם פה חשוב להקפיד עליהם. אבל מה עושים כשיש באתר מאות או אלפי עמודים שצריך לקדם? בדרך כלל משתמשים בתבנית עבור כל המוצרים מאותה קטגוריה. התבנית הזו צריכה להיות אופטימלית גם מבחינת מילות המפתח, אבל גם להיות מספיק שיווקית כדי למשוך את הגולשים פנימה (למעשה לתג ה-Meta Description אין חשיבות מבחינת הדירוג).

אפשרות אחרת וקצת פחות מומלצת היא להשתמש בתחילת הטקסט בעמוד. החיסרון של האפשרות הזו היא שהמשפט עשוי להיחתך באמצע.

קידום אתר ecommerce

מבחינת כותרות פנימיות בעמוד, הכותרת הראשית (H1)  צריכה להיות של שם הקטגוריה או המוצר, בעוד הקטגוריות הפנימיות יכולות להיות של המפרט הטכני או אפילו של מוצרים דומים.

עיצוב עמודי מוצרים וקטגוריות

עמודי מוצרים ועמודי קטגוריות בכלל צריכים להיות נגישים ומושכים מצד אחד, אבל לספק מספיק מידע טקסטואלי ורלוונטי מצד שני. אפשר להשתמש בחלוקה אופקית או אנכית, אבל העיקר הוא לציין כמה שיותר מידע על המוצרים שאתם יכולים. אם יש לכם את היכולת לקחת את המפרט הטכני של המוצר שאתם מקבלים מהספק או היבואן ולפלפל אותו עם מילות מפתח ואולי גם איזו המלצה אישית שלכם.

חשוב גם לתת לגולשים מקום להמליץ על המוצרים האלו ולדרג אותם באמצעות מעקב אחר אותם גולשים שביצעו רכישה. זה אפילו יותר חשוב מהמלצה באתרים חיצונים מכיוון שהמידע הזה נשאר באתר שלכם והוא ייחודי.

ערך מוסף באמצעות בלוג, רשימות תפוצה, עדכונים וכו'

עמודים נוספים באתר שלכם שאינם חלק מעמודי המכירה הם חשובים מאוד לקידום מכיוון שקל לשלב בהן מילות מפתח והם גם נותנים לגולשים שלכם ערך מוסף שיגרום להם לחזור לאתר. חשוב לעדכן את העמודים האלו על בסיס קבוע (לדוגמה, דרך עמוד חדשות או סקירת מוצרים שצריכים להגיע בקרוב) ולא לכתוב רק כמה עמודים כשפותחים את האתר ולאחר מכן לשכוח מהם… כמובן שמילות המפתח צריכות לקשר לעמודים חשובים באתר.

אם אתם מקבלים טקסטים ומאמרים דרך החלפות קישורים, שימו לב שהם באמת רלוונטיים אליכם ואיכותיים מספיק על מנת "לא לבייש את הפירמה". אל תצאו מנקודת הנחה שאתרים אחרים משקיעים כמוכם.

קישורים נכנסים ויוצאים

עם כל הכבוד לאופטימיזציה בתוך האתר, קישורים חיצונים הם עדיין הדרך הכי הטובה ביותר לעלות בתוצאות החיפוש. ושוב, זה לא מאמר על בניית קישורים, אבל כשאתם מקדמים אתר שיש בו כל כך הרבה מילות מפתח חשובות, אתם חייבים לעשות איזשהו סדר עדיפויות. זכרו שההשפעה של הקישורים "זורמת" מהעמודים הגבוהים ביותר בהיררכיה אל העמודים הנמוכים יותר, ולכן לעיתים כדאי יותר לקדם קטגוריות מאשר מוצרים ספציפיים.

בנוגע לקישורים יוצאים, אין מניעה שיהיו כאלו, אבל עדיף שהם יפנו לאתרים שמחזקים את האמינות של האתר שלכם. לדוגמה, חברות אבטחה, ספקים שאתם עובדים איתם וכו'.

אודות הכותב
המדריך המלא לקידום אתר e-commerce

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.