דף הבית בלוג תג קנוניקל – מהו ומתי רצוי להשתמש בו
תג קנוניקל

פליקס מילשטיין

תג קנוניקל – מהו ומתי רצוי להשתמש בו

אתרי אינטרנט מסוימים משתמשים לעיתים בתוכן שניתן להגיע אליו דרך מספר כתובות URL או לעיתים אפילו דרך מספר אתרים שונים. למשל כאשר מדובר בתיאורי מוצרים, באתר הנמצא בעיצומו של מעבר מ-https ל-https (ולכן קיימים כביכול שני עותקים שונים בשתי כתובות שונות, על אף שמדובר באותו תוכן) וכן הלאה.

תג קנוניקל (Canonical Tag) מאפשר לבעל אתר לאותת למנועי חיפוש כי עמודים הנמצאים בכתובות URL שונות הם למעשה אותו עמוד. בעזרת תג הקנוניקל ניתן למעשה להימנע מבעיות העלולות להיווצר כתוצאה מכך שמנועי החיפוש יזהו את המצב הזה כתוכן משוכפל, וכך להימנע מפגיעה בדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

אופן הפעולה של תג הקנוניקל הוא פשוט למדי: אם באתר כלשהו קיימות מספר כתובות URL המפנות לתוכן זהה או מאוד דומה, כל מה שצריך לעשות הוא לבחור גרסה אחת של התוכן ולהפנות אליה את כל מנועי החיפוש. כך ניתן לפתור בעיות הנובעות מתוכן משוכפל, כגון הקושי של מנועי החיפוש לזהות איזו גרסה של התוכן יש להציג לגולש בתוצאות החיפוש.

יתרונות תג הקנוניקל מבחינת קידום אתרים

להבדיל מהפניה 301, שהיא דרך אחרת להתמודד עם נושא של תוכן משוכפל, לתג הקנוניקל יש יתרונות משמעותיים מבחינת קידום אתרים:

  • שימוש נכון בתג הקנוניקל מסייע למנועי החיפוש להבין איזו גרסה של התוכן יש להציג בתוצאות החיפוש.
  • תג הקנוניקל מונע סנקציות ממנועי החיפוש אל האתר (גוגל, למשל, עלול "להעניש" אתרים שזוהה בהם תוכן משוכפל).
  • ברגע שכתובת URL אחת היא היעד של מספר כתובות URL אחרות, מנועי החיפוש מזהים את כל הקישורים המובילים אליה כקישורים פנימיים או חיצוניים, מה שעשוי לשפר את דירוג האתר.

איך משתמשים בתג קנוניקל?

במקרה שבו יש מספר כתובות URL הכוללות תוכן דומה, ראשית יש לבחור אחת מהן שתהווה את היעד עבור יתר הכתובות. זו מטרתו של תג הקנוניקל: לכוון את מנועי החיפוש אל כתובת ה-URL המועדפת על ידי בעל האתר.

איך בוחרים את הכתובת האחת הזו? אפשר לבחור באופן אקראי או על פי פרמטר כלשהו, כגון הכתובת שאליה מגיעה תנועה רבה יותר או שמפנים אליה קישורים רבים יותר.

לאחר שנבחרה כתובת ה-URL, יש לערוך את קוד העמוד של הכתובות האחרות. בחלק העליון, ה-<head> יש להוסיף את השורה הבאה (כאשר https://www.example.com מתייחס ל-URL שנבחר כמועדף):

<link rel="canonical" href="https://example.com">

זה הכל! מעתה ואילך, הרובוטים של מנועי החיפוש שיגיעו אל אחת מן הכתובות האחרות יופנו באופן אוטומטי אל ה-URL שנבחר כמועדף.

 

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.