מהו? Inbound Marketing ואך לשלב בתהליך קידום אתרים
01 לJune 2017

מהו? Inbound Marketing ואך לשלב בתהליך קידום אתרים

מהו? Inbound Marketing ואך לשלב בתהליך קידום אתרים

Inbound Marketing

הקדמה: במהלך השנים האחרונות יצא לי להכיר אלפי חברות ועסקים, שמשקיעים בכל מיני אפיקי שיווק שונים, מערך טלמיטינג יקר, פרסום בעיתונות,הפקת פרסומות בטלוויזיה, פרסום ברדיו, פרסום בגוגל ובשאר אפיקי שיווק באינטרנט.

העסקים והחברות שמדד הROI שלהם (החזר השקעה מהוצאה לשיווק) היה נראה טוב יותר באופן כללי הם אלו שידעו לגרום ללקוחות לפנות בצורה "טבעית לעסק" מבלי למכור בצורה ישירה ואגרסיבית.

בעולם של שיווק באינטרנט השקעה בתהליך קידום אתרים אורגני אמורה לייצר כניסות אורגניות של גולשים לאתר, בשלבי חיפוש או התעניינות בשירותים שיש לכם להציע.

אז מהו inbound marketing?

ממש בקצרה Inbound marketing או בתרגום לעברית “שיווק נכנס” זוהי פעולת שיווק שנועדה לסייע לעסק או לחברה ליצור מצב שהלקוחות ירצו לרכוש את המוצר, שזה יגיע מהם.

סקר שפירסמה אוניברסיטת הרווארד מציין ש-90 אחוז מהקונים מוצרי או שירותי BtB שהם אינם מושפעים משיווק קר (טלמיטינג ועוד).

למעשה אף אחד לא אוהב שמנסים למכור לו בצורה ישירה, זה נתפש בעיניים שלנו כאקט קר שהאינטרס שלו מונח בצורה ישירה על השלוחן.

יש היבדל עצום בין הקונים שלפני התפתחות האינטרנט לקונים בעידן של היום, כאשר היום מלבד התחרות הרבה בין החברות המשווקות באינטרט, הקונים רוצים לדעת לפני שקונים, הם רוצים ללמוד ודווקא במקום המאתגר הזה, יש הזדמנות מצויינת שאינה מגיע בקלות, צריך לעבוד קשה מאוד! להשקיע כמה שיותר לא בשיווק ישיר אלה בדיוק בשיטה הפוכה שהתוצאות שלה יגיעו בטווח הארוך, בשיווק חכם, תנו ללקוחות להשוות בינכם לבין שאר החברות, עזרו להם לבצע השוואה.

כבר כתבתי במאמר אחר 5 יתרונות שליטת שיווק באמצעות תוכן שהיתרון הראשון שבחרתי להבליט היה חשיבות הערך המוסף שאתם נותנים ללקוחות בקריאת מאמר או עמוד שירות, לקוחות בדרך כלל אוהבים ללמוד משהו חדש שעשוי להביא להם ערך.

אך מהכתבה הזו אתם מביאים לאתר שלכם יותר לקוחות?

המשפט הטוב ביותר שאני יכול לכתוב לכם כאן הוא, תתחילו להשקיע בשיווק לטווח ארוך, צרו עמודי תוכן באתר אינטרנט שלכם או בלוג ראשי, ספקו כמה שיותר אינפורמציה רחבה אודות השירות או המוצר שלכם, גם אם התקציב שלכם קטן או הזמן קצר זה לא אומר שאתם לא יכולים! (האמת שאני כותב את המאמר הזה ממש בזמן הנסיעה ברכבת) החשיבות שלו היא רבה עבורי מאחר ואני נתקל בשנים האחרונות בהרבה מאוד עסקים וחברות שרוצים שהכול יעשה עבורם, מבלי להשקיע, שמצד אחד רוצים למכור ולמכור, ומצד שני לא מוכנים להשקיע בתהליכי שיווק ארוכי טווח.

3 דוגמאות לשילוב שיווק באמצעות תוכן בתהליך קידום אתרים:

  • צרו תוכן כמה שיותר רחב לביטוי זנב ארוך (long-tail)

    ניצול שיטת השיווק באמצעות תוכן בצורה הטובה ביותר, מאפשרת לכם לכתוב מאמרים לחיפושים מאוד רחבים, בדרך כלל בתהליך קידום אתרים או שהאתר מספיק סמכותי לעלות לבד או שמספיק עבודה די פשוטה לעלות בדירוג התוצאות של גוגל למיקומים גבוהים.

  • צרו תוכן והפיצו אותו באתרים בעלי תנועה ועניין

    למעשה בכל תהליך של קידום אתרים בניית פרופיל קישורים או יצירת קישורים נכנסים לאתר הוא חלק מרכזי, נצלו אותו לטובת הפצת התוכן שלכם והגעה לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים.

  • שלבו תמונות במאמרים 

    למעשה הדרך הראשונה בדרך כלל לעניין גולש או לקוח פוטנציאלי להתעמק בכתבה שלכם מתחילה דווקא בתמונה, בהקשר של קידום האתר, שימוש בתגיות Alt (תיאור התמונה) עשוי לסייע לגוגל לסרוק את התמונה ולבין את התיאור שלה, מה שסייע לכם אוטומטית להעלות את הדירוג של האתר, ההבנה שחלק מהגולשים בתחומים מסוימים רוצים להתרשם גם מתמונה עשויה לעזור.

אייל רחמים אייל רחמים
מנכ”ל חברת דיגיטאץ
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה