ההבדל בין תגית כותרת טובה למעולה
כל מי ששמע על קידום אתרים יודע שכדי לשפר את הדירוג של אתר במנועי החיפוש צריך להשקיע מאמץ אופטימיזציה בשני אפיקים עיקריים, והם כתיבה של תוכן רלוונטי ובנייה של פרופיל קישורים איכותי. עם זאת, רבים נוטים לשכוח, או לכל היותר להשקיע מאמצים משניים, בשלל פרמטרים אחרים הקשורים לאתר ועשויים להשפיע גם הם על תוצאות הקידום שלו.
תגיות הכותרת (Title Tags) הן אחד מן הפרמטרים הללו. הן נחשבות לאחד מן הדברים הקטנים, הזניחים ואולי אפילו המשעממים שאפשר לעשות במסגרת קידום אתרים, אבל למעשה השפעתן על האפקטיביות של הקידום אדירה. יש אומרים שהחשיבות שלהן שניה רק לזו של התוכן, ודווקא בשל העובדה שמדובר בנושא שמאוד קל לטפל בו, הרי שמן הראוי להקדיש להן מחשבה יתרה.
הכירו את תגיות הכותרת
תגית כותרת היא האלמנט הראשון שקשור לדף אשר אותו רואים בתוצאות החיפוש, ומכאן חשיבותו. האתגר הראשון הוא לכתוב תגית כותרת שמנועי החיפוש יקראו, ויסיקו שמדובר בעמוד רלוונטי שכדאי לדרג אותו במקום גבוה בין התוצאות, אבל שגם קוראים אנושיים יקראו – וירצו להקליק כדי להיכנס אל האתר. זה אולי נשמע פשוט, אבל לא קל לכתוב טקסט שיקלע לשתי המטרות הללו בו זמנית, ועוד בשילוב אופטימלי עם תגיות התיאור (Meta Description).
האתגר השני הוא העובדה שתגית הכותרת מופיעה בראש הטאב לאחר שהגולשים נכנסו אל האתר. זהו גם הטקסט המופיע באופן אוטומטי ברוב הפעמים בהן האתר משותף ברשתות החברתיות.
במילים אחרות, תגיות כותרת מוצלחות יכולות להביא לאתר חשיפה אדירה, בעוד שתגיות גרועות יכולות לגרום לו נזק.
כותרות טובות יכולות להפוך לתגיות כותרת
לכאורה אפשר לתהות “למה לעבוד כפול? פשוט ניקח את הכותרת של העמוד ונהפוך אותה לתגית כותרת!” – ואכן, במקרים מסוימים זה יכול לעבוד. אבל אפשר גם להיות יעילים יותר.
בעמוד עצמו ניתן להשתמש בכותרת ארוכה ואינפורמטיבית, אשר תסביר בדיוק מהו התוכן שצפוי בהמשך. אולם בתוצאות החיפוש ניתן – ואף רצוי – להשתמש בתגיות כותרת קצרות יותר, כאשר שלוקח פחות זמן לקרוא והן מסתפקות ברמיזה כללית אודות התוכן הצפוי בעמוד.
כללי אצבע לכתיבת תגיות כותרת:
ככל שהן קצרות יותר, כך יקח לגולשים פחות זמן לקרוא אותן ולמנועי החיפוש פחות זמן לסרוק אותן. תגיות כותרת ארוכות מדי גם עשויות להיות מוצגות בתוצאות החיפוש כשהן חתוכות אחרי 60 תווים.
על תגיות הכותרת לכלול את ביטוי החיפוש המרכזי אותו אתם מטרגטים, וככל שהוא קרוב יותר לתחילת הכותרת, כשהוא משולב באופן אורגני ולא מאולץ – כן ייטב.
תגיות הכותרת חייבות לשקף תועלת כלשהי לגולשים, לגרום להם להבין כי מדובר בתוכן ייחודי שהם עשויים להרוויח משהו מקריאתו. פעמים רבות די בתיאור של התוכן, בדומה לכותרת העמוד.
טיפים לאופטימיזציה של תגית הכותרת
הקפדה על כללי האצבע שהוזכרו לעיל בהחלט יכולה ליצור תגית כותרת טובה, אבל הטיפים הבאים יכולים להפוך את התגית הטובה – למעולה:
שימוש מושכל בשם המותג: מקום מצוין לשלב אותו הוא בסופה של תגית הכותרת (אם יש די מקום, כמובן), אבל לא חובה לכלול אותו בכל תגית כותרת של כל עמוד באתר.
מניעת שכתוב תגית הכותרת על ידי גוגל: נשמע מוזר, אבל קרו מקרים בעבר שבהם מנוע החיפוש עצמו שכתב את תגית הכותרת, משום שלתפיסתו היא לא שיקפה את היטב את תוכן העמוד. אם קורה מצב כזה, יש לחזור ולבחון את האופטימיזציה של העמוד על מנת לשפר אותה.
שימוש בכותרת ראשית שונה מתגית הכותרת: הזדמנות נהדרת להשתמש בביטויי מפתח שונים וכך לשפר את פעילות קידום האתר.
הימנעות ממצב של תגיות כותרת כפולות. לכל עמוד צריכה להיות תגית כותרת ייחודית.