דף הבית בלוג בניית קישורים אפקטיביים כמאמץ קבוצתי
בניית קישורים אפקטיביים

פליקס מילשטיין

בניית קישורים אפקטיביים כמאמץ קבוצתי

חלק אינטגרלי מפעילות קידום אתרים כרוכה בבניית פרופיל קישורים איכותי. ככל שיותר אתרים גדולים ומהימנים ישלבו בתוכם קישורים לאתר מסוים, כך האלגוריתם של גוגל יזהה אותו כבעל ערך רב יותר למשתמש וישפר את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש.

בניית קישורים יכולה להיעשות על ידי כל אחד, אולם על מנת שמאמצי בניית פרופיל הקישורים יהיו אפקטיביים ביותר מומלץ כי ישתתפו במלאכה מספר גורמים. בין היתר:

  • מומחי קידום אתרים: אלה אנשי המקצוע שהידע והניסיון שלהם בתחום בניית הקישורים הינו הרחב ביותר, והם גם אלה שהלקוחות משלמים להם על מנת שישפרו את דירוג האתרים שלהם במנועי החיפוש. על כן טבעי לצפות כי הם ישקיעו מאמץ בפעולה זו.
  • כותבי תוכן: בנייה איכותית של קישורים קשורה באופן הדוק בקיומו של תוכן איכותי. לשם כך מומלץ להיעזר בכותבי תוכן מנוסים, אולם אף תוכן של איש מקצוע חיצוני, אשר אינו בקיא בתחום שעליו הוא כותב, לעולם לא יהיה מוצלח כמו תוכן שנכתב על ידי אדם שיודע היטב על מה הוא מדבר. כך למשל אם מדובר בקידום אתר של חברה מסוימת, כותבי התוכן של החברה יכולים לכתוב הרבה יותר טוב מאשר כותבים חיצוניים.
  • בעל האתר: אמנם הוא בדרך כלל הלקוח, אבל אין זה אומר שאי אפשר להקשיב לתובנות שלו כאדם שמכיר היטב את הענף בו הוא פועל. כדאי להסביר לו את מהות פעולות קידום האתרים בכלל ואת בניית הקישורים בפרט, וכן להזמין אותו לשאול שאלות ולהציע רעיונות.
  • שחקנים נוספים בקבוצה יכולים להיות גם אנשי יח"צ, קנייני מדיה, מתכנתים ועוד.

יתרונות שיתוף הפעולה הקבוצתי

בכל הקשור לבניית פרופיל קישורים למטרות קידום אתרים, זהו אינו אחד מהמקרים בהם יותר מדי טבחים מקדיחים את התבשיל. אדרבה, ככל שיותר גורמים שונים מעורבים בפרויקט, כך היתרונות של אחד מחפים על החסרונות של האחר, ולבסוף נוצרת סינרגיה יעילה המביאה ליצירתו של פרופיל קישורים איכותי.

  • כך לדוגמה במקרה שבו מספר צוותים עובדים במקביל על בניית פרופיל קישורים, סיעור מוחות ביניהם עשוי לכוון את אחד מן הצוותים (או יותר) לעבר אפיק פעילות חדש או לעבר שגיאה שהוא ביצע או עומד לבצע.
  • גם מחלוקות בין גורמים שונים הפועלים למען מטרה משותפת עשויות להיות כר פורה לרעיונות חדשים. אם למשל גורם כלשהו העלה רעיון וגורם אחר התנגד, יתכן שהנימוקים של הצדדים ישכנעו לכאן או לכאן, ולכל הפחות אחד מהם יסיק מסקנות מן הדיון וישפר את דרכי פעולתו.
  • חשוב מאוד לעדכן את בעל האתר באופן שוטף בכל התהליך ולהזמין אותו להעיר הערות ולחוות את דעתו על העבודה שנעשתה. התובנות שלו עשויות לעורר את היצירתיות ולפתוח אפיקי פעולה חדשים, והמשוב על העבודה יסייע לבצע אותה באופן אופטימלי שיתאים לצרכיו של בעל האתר.
  • כדאי גם לשתף בתהליך מנהלי אתרים אחרים, כלומר לבצע את הטמעת הקישורים באתרים שלהם בשיתוף פעולה עם אלה שמכירים הן את האתר שאותו הם מנהלים (ולעתים הם גם אלה שבנו אותו, ולכן מכירים בו כל פינה וכל אבן), והן את קהל הגולשים אשר הקישור שברצונכם לבנות ייחשף אליו. למשל, אם צריך לשלב טקסט עוגן ספציפי, מנהלי האתרים יוכלו לומר האם הוא מתאים ולאיזו סביבת תוכן.

לסיכום, בניית קישורים היא פעולה שניתנת לביצוע על ידי אדם אחד, אולם מומלץ לעשות זאת יחד עם גורמים נוספים. כפי שחלוץ אחד בודד אינו מסוגל לנצח קבוצת כדורגל שלמה, כך גם בניית הקישורים דורשת משחק קבוצתי כדי לנצח.

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.