זנב ארוך
מהו ביטוי שמוגדר זנב ארוך וכיצד ניתן לזהות ביטויים כאלו ולהכניס תנועת גולשים גדולה לאתר שלנו.
זנב ארוך או בהגדרה שלו באנגלית Long Tail הינו ביטוי שנלקח מעולם הסטטיסטיקה והוצג ע”י כריס אנדרסון לתאוריית הכלכלה שלו המתייחסת לעולמות השיווק באינטרנט ובטלוויזיה , לטענתו ככל שחברות ישכילו להציע מגוון רחב יותר של מוצרים הם ישגשגו יותר מאחר ולציבור יש מגוון רחב מאוד של צרכים .
אנדרסון התייחס למוצרים העיקריים של ההמון ולצורך הפרטי שהלך והתעצם עם השנים של כל צרכן לקבל את המוצר הרלוונטי ביותר לצרכים שלו.
גוגל חשפו שכ-25% מהביטויים המחופשים הם חדשים כל יום!
בנוסף גוגל ציינו ש-1000 הביטויים המחופשים ביותר הינם בלבד 10% מהביטויים
נתון מאוד מעניין 75% מהחיפושים הינם
מכאן ניתן להסיק המון מסקנות אבל המסקנה החשובה ביותר לבעלי אתרים וחברות קידום אתרים ושיווק באינטרנט היא שחשוב להתייחס לחיפושים שיכולים להיווצר מפאת עניין בשירות או במוצר שלנו .
חייב לציין שהנושא הזה שנוי במחלוקת ועולה כמעט מול כל קולגות שלי שאנו בקשר וכל לקוח פוטנציאלי האם כדאי להתמקד בביטויים הכללים שמכילים נפחי חיפוש גדולים, או למקד לביטויים נוספים .
יש הרבה לקוחות שאפילו שמתייחסים לביטוי זנב ארוך בזלזול של -“מי לעזאזל מחפש”? או “זה ביטוי קטן”.
עדיין נכון לכתיבת מאמר זה יש טיעונים נכונים גם למי שחושב להשקיע בגיוס תנועת גולשים לאתר דרך הביטויים הכללים ויש היגיון למי שחושב להתייחס גם לביטוי זנב ארוך .
דוגמא לביטוי longtail:
בעלים של חנות בגדים – “בגדים” זנב ארוך “בגדי ערב” “שמלות ערב מעוצבות” .
ממליצים לך לקרוא את המאמר שלנו על גיבוש אסטרטגיית מחקר מילות מפתח ולשלב את התאוריה הזו.