קידום אתרים אורגני (SEO) הינו תהליך מתמשך של שיפור נראות האתר שלך בגוגל.

בעזרת תהליך של קידום אתרים אורגני גם אתה יכול להגדיל את כמות התנועה האורגנית לאתר שלך, ובכך להגדיל את כמות הכניסות האורגניות לאתר.

מעבר להבטחות של "נביא אותך למקום הראשון" "נטיס אותך לפסגה" ועוד מסרים שיווקים אחרים, בשיטה שלנו אנחנו פשוט עובדים בצניעות פעם אחר פעם,  מסבירים בפשטות למה צריך קידום אתרים אורגני, מהם הפרמטרים המשפיעים ביותר, כמה הוא עולה, הכל במטרה שיהיה לך נוח לנהל את תהליך קידום האתר ולהתרכז במה שבאמת מועיל.

קידום אתרים מקצועי עשוי לסייע לכם להשיג יותר פניות איכותיות.  למכור יותר ובכך להגדיל את מחזור המכירות שלך!

למה להשקיע בקידום אתרים אורגני?

רוב פעילות השיווק של 90% מהעסקים, מתחלקת ל-2 מטרות עיקריות

  1. השגת לקוחות חדשים, שבמונחי השיווק המקובלים קוראים לזה "המרות".
  2. הגדלת מחזור המכירות מלקוחות קיימים.

על מנת להשיג לקוחות חדשים, אתה צריך לבצע פעילות שיווקית מבוססת ביצועים ויעדים, כאשר האפשרות החזקה ביותר בעולם הפרסום היא להגיע ללקוח בשלב החיפוש בגוגל, זהו הערוץ היחידי שבו אנו יודעים בוודאות שהלקוח מתעניין במוצר/שירות שאתה מציע בדיוק בזמן הזה!

אנחנו לא באים למכור לך חלום, אבל מאות אם לא אלפי עסקים מצליחים ומשגשגים בזכות התנועה האורגנית, אין סיבה שאתה לא צריך להנות ממנה.

תהליך קידום אתרים אורגני כולל בתוכו רצף של פעולות שצריך לעשות על מנת לשפר את מיקום עמודי האתר במנוע החיפוש, עם ביטוי החיפוש הרלוונטיים ביותר לשירותים/מוצרים של העסק. תפשילו שרוולים, הפעולות האלו יסייעו לאתר שלכם לעלות בדירוג האורגני בגוגל, קדימה לעבודה!

אופטימיזציה לאתר

1. יצירת url ידידותי ופשוט.

2. השתמשו בתבונה ביצירת כותרות עמוד, H1,H2,H3 ועוד עשויים לסייע לדירוג העמוד.

3. תוכן בעל ערך – נסו לחשוב כיצד אני תורם לשאילתת החיפוש, שימרו על תוכן מקורי ואיכותי.

אולי יעניין אותכם >> מערכת הבינה המלאכותית והיכולת שלה להשפיע על דירוג האתר בהתאם לרמת איכות התוכן.

4. קישורים פנימיים – לקישורים הפנימיים יש יתרונות רבים, הם מאפשרים לגוגל לסרוק טוב יותר את האתר, הם משפרים את זמן השהיה, בנוסף מאפשרים לכם לחזק עמודים נוספים באתר.

5. עדכנו תכנים– בחיית אל תהיו יבשים, רעננו את התוכן, ערכו מדי פעם, השתדלו לשמור על קצב טוב של העלאת תוכן.

יצירת קישורים נכנסים

הסבר קצר- עבודת קידום משלבת גם עבודה off-site, למעשה החשיבות של האתר נקבעת על סמך הפצת האתר שלכם ברשת, רצוי להימנע מלהפיץ את האתר באתרים שאינם סמכותיים או אתרים שנענשו ע"י גוגל.

1. פזרו מאמרים שלכם באתרים סמכותיים, רצוי לשלב בין האתר שבו ניתנה לכם האפשרות לכתוב ולהעניק ערך לגולשים של אותו אתר.

2. צרו כותרות ועבדו על תוכן קריא פשוט, זכרו שאנחנו מקדמים עמוד אבל עדיין מדובר במנוע חיפוש המכונה זחלן שסורק קבצים, לכותרות יש משמעות, הן בעיני הגולש וגם לחיפוש.

3. מידה ואתם רוצים להגיע רחוק בצמרת החיפושים ולהשיג תוצאות גבוהות, תחשבו תמיד איזה ערך מוסף אתם מעניקים לגולש, השקיעו בתוכן ככל שניתן.

4. ערך הקישור

אופן יצירת הקישור "טקסט עוגן" או במונח "אנקור טקסט" המשמש ליצירת הלינק, רצוי להוציא בתחילת המאמר ככה שיסייע לגוגל לסרוק אותו ולהעביר כח "מיץ קישורים" לאתר שלכם.

5. רשתות חברתיות – אומנם הקישורים אינם נסרקים כמו קישור DoFollow מאתרים, עדיין הפיצו את האתר שלכם ברשתות החברתיות בצורה רלוונטית, קישורים מהסוג הזה וכניסות לעמודי תוכן מסייעות גם לתהליך.

משאבים נדרשים לתהליך קידום אתרים אורגני כולל

1. פיתוח/ אתר– נדרשת השקעה כספית בבחירת מתכנת או חברה לבניית אתרים איכותית ליצירת קוד נקי, שתסייע לבנות את האתר בצורה קריאה וברורה לגולשים, הקפידו לשמור על תקינות האתר בכל זמן נתון, שמרו על מהירות הגלישה באתר, חווית המשתמשים במובייל, אחסון תקין של האתר.

2. הזמנת מאמרים – למעשה תהליך קידום אתרים נקי מתבסס בתוכן, אי אפשר לקדם אתר בלי תוכן, ככל שהתקציב שלכם מאפשר רצוי לייצר תוכן בתדירות גבוהה.

3. זמן עבודה – זמן עבודה של מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים מתחלק בדרך כלל רצף הפעולות שלהם סביב האתר, מעקב קבוע ושוטף על תקינות האתר, זיהוי הזדמנויות , לווי מקצועי, מחקר מילות מפתח, מאמרים ועוד.

4. אתרי תשתית – יצירת אתרים נוספים שיכולים להרחיב את מאגר הנכסים הדיגיטליים שלכם, כמובן חשוב לבנות אתרים בעלי ערך לגולש, מבוססים על תוכן, קשרים ושיתופי פעולה.

5. יצירת ערך – פרמטר הניסיון לא ניתן להעריך בכסף, אבל די ברור שמקדם האתרים עצמו מביא איתו לפרויקט את הניסיון שלו, היצירתיות, קשרים, מה שברוב הפרויקטים נדרש להצלחה.

עלות קידום אתרים אורגני

1. שעות עבודה – משתנה בין פרויקט לפרויקט בדרך כלל נגזרת של מצב קיים, פרויקט התחלתי, עמודים בלי אופטימיזציה, אתר חדש, אתר עם המון עמודים ועוד. = 50%-40% מהתשלום החודשי.

2. כתיבת תוכן– מתייחס לכמות המאמרים העולים לאתר כל חודש, זמן הגהה, העלאה, כמות מילים, כמות עמודים, ויוצא מהכלל כמו תוכן מעוצב, תוכן ע"י איש מקצוע = 20%-30% מהתשלום החודשי.

3. קישורים חיצוניים– יש כמה וכמה טכניקות שונות לבניית פרופיל קישורים איכותי, ע"פ רוב קישור המגיע מאתר רלוונטי לתחום מסייע יותר, בדרך כלל יש צורך בתוכן, יצירת שיתופי פעולה, תחזוקת אתרי תשתית = 20%-30%.

למי השירות מתאים?

קידום אתרים אורגני מתאים כמעט לכל בעל עסק או חברה שהלקוחות מחפשים את השירותים והמוצרים שלהם בגוגל. הערה קטנה ← ניתן לבצע קידום אתר גם בתקציב נמוך במיוחד בתחומים שבהם התחרות אינה גבוהה, ביטוי זנב ארוך או בביטויים שאינם תחרותיים.

חשוב לנו לציין – לפני שמתחילים קידום אתרים אורגני רצוי לשאול מספר שאלות:

1. האם אני יכול להשקיע סכום חודשי מבלי לראות תוצאות כאן ועכשיו.

2. האם בזירה התחרותית שלי אני יכול להקציב סכומי כסף משלימים לקידום אורגני, תוכן נוסף, יח"ץ.

3. כמה רווח אני עשוי לקבל על עסקה שתגיע מקידום האתר, כמה עסקאות צריך בשנה להחזיר את ההוצאה ועוד.

4. האם אני יכול להשקיע בין חצי שנה לשנה עד שאשיג תוצאות.

התפתחות תהליכי הקידום ושיטות עבר של מקדמים:

חשוב להבין, הזחלן של גוגל מיועד למטרה אחת, להציג מקסימום רלוונטיות בתוצאות החיפוש ולמנוע תוצאות שאינן רלוונטיות, תהליך קידום אתרים מקצועי אינו אמור להינזק בעדכון פינגווין או פנדה או בשאר העדכונים.