דף הבית בלוג און-ליין, אוף-ליין, ומה שביניהם
פרסום באינטרנט
און-ליין, אוף-ליין, ומה שביניהם

פליקס מילשטיין

און-ליין, אוף-ליין, ומה שביניהם

מי שפותח עסק יודע שאחד השלבים האחרונים בתהליך הוא פרסומו, שהרי אין תועלת בעסק שנפתח מבלי שאף יודע שהוא קיים. אולם בעלי עסקים רבים תוהים מהי הדרך הטובה ביותר לפרסם: האם רק באינטרנט? האם שווה להשקיע בכתבה בעיתון? מהי השיטה הטובה ביותר שתמקסם את החזר ההשקעה ותרחיב את מעגל הלקוחות?

פרסום און-ליין

שיווק "און-ליין" מתייחס לפרסום באינטרנט, ובכלל זה קמפיינים, מודעות ופרסומות שניתן להציג על מסך מחשב, סמארטפון או טאבלט. כך למשל נכללים בהגדרה זו בניית אתרים, קידום במנועי חיפוש, פרסום בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות, שיווק בדואר אלקטרוני וכדומה. צורת שיווק זו נחשבת לפופולרית ביותר עבור עסקים קטנים ודלי תקציב, אולם גם יותר ויותר לעסקים גדולים.

היתרונות בפרסום און-ליין רבים, אולם ניתן לסכם אותם ב"יעילות" ו"אפקטיביות": האפשרות להתמקד בקהל יעד רלוונטי בלבד, לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולשפר אותו תוך כדי תנועה. כך יכול בעל העסק לוודא כי הוא לא מבזבז זמן וכסף על פרסום שלא מביא תוצאות, ובמקביל לחתור למיקסום ההחזר על ההשקעה בעזרת שיפור מתמיד של מאמצי הפרסום שלו.

פרסום אוף-ליין

המונח "אוף-ליין" מתייחס לכל מה שאיננו מקוון, כלומר פרסום של עסק, מוצר או שירות באמצעים שאינם דיגיטליים: עיתונות, רדיו, טלוויזיה ושלטי חוצות. לפרסום באפיקים אלה יש יתרונות בעיקר כאשר העסק שלכם כבר גדול, חזק ובעל מוניטין חיובי גבוה בשוק, אשר רוצה להכריז על מוצר חדש או מבצע לזמן מוגבל ולעורר באזז בקרב הציבור. זאת משום שמדובר בעלויות פרסום גבוהות למדי אשר החזר ההשקעה עליהן כלל אינו ברור, ולכן כמתודה פרסומית המתמקדת בפרסום אוף-ליין ללא השלמה מצד הדיגיטל, זוהי החלטה שיווקית שמומלץ להימנע ממנה, במיוחד אם תקציב הפרסום שלכם איננו גדול.

חשבו על זה כך: אין לכם דרך לדעת מיהם האנשים שהתבוננו במודעה שלכם בעיתון או בשלט שלכם באיילון, אינכם יודעים מי שמע את התשדיר שלכם ברדיו או צפה בפרסומת שלכם בטלוויזיה. מבין כל האנשים הללו, סביר מאוד להניח שהיו רבים שכלל אינם מהווים את קהל היעד שאליו פונים המוצרים או השירותים שלכם: גברים שצפו במודעה לאביזרי היגיינה נשית, למשל, או טבעונים שראו מודעה ובה המבורגר עסיסי – אלה שתי דוגמאות קיצוניות אולם הן מעידות על הכלל: מבין כל האנשים שנחשפו לפרסום שלכם, חלק מסוים לא יתעניין בה ולא יהפוך ללקוח בעקבותיה. אותם אנשים מהווים בזבוז של תקציב פרסום, ואתם לא יכולים לדעת אפילו כמה.

ומה שביניהם

השילוב בין אוף-ליין לאון-ליין כן יכול להניב פירות אילו עושים אותו בתבונה. תשדיר רדיו המזמין את הקוראים להיכנס לעמוד הפייסבוק של העסק, מודעה בעיתון הכוללת קוד שניתן לסרוק באמצעות סמארטפון ולהגיע ישירות לדף הבית של העסק, ואפילו מוצרי פרסום (כגון עט או כובע שמוטבע עליו לוגו של העסק) שניתן לחלק אותם אך ורק ללקוחות פוטנציאליים ולא לקהל הרחב, ויכולים להוות את הדחיפה האחרונה שתוביל את היד שלהם אל הארנק.

אז מה עדיף, און-ליין, אוף-ליין או מה שביניהם?

התשובה תלויה באופיו של העסק ובעליו, בצרכים, ביכולות ובתקציב הפרסום. באופן כללי ניתן לומר שכיום קיימת מגמה של עלייה בפרסום המקוון (און-ליין), אולם אין חשש שהפרסום במדיה הישנה (אוף-ליין) ייעלם בקרוב. סביר להניח שבקרוב ניתן יהיה להיות יותר ויותר שילובים יצירתיים בין דרך אחת לדרך השניה, כך שבסופו של דבר רוב הפרסום יהיה שילוב בין השניים, עם משקל גדול יותר לפרסום האון-ליין.

אודות הכותב
און-ליין, אוף-ליין, ומה שביניהם

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.