14 טיפים ליצירת קישורים נכנסים
רבות כבר דובר על החשיבות שגוגל ומנועי חיפוש אחרים מייחסים לקישורים, הן בהיבט של כמות והן בהיבט של איכות האתרים המקשרים, ולתוכן איכותי, רלוונטי ובעל ערך לגולש. קידום אתרים בגוגל הוא פשוט בלתי אפשרי ללא השקעה בקישורים ובתוכן, ועל כן אספנו עבורכם מספר דרכים לעשות זאת באופן יעיל ואפקטיבי.
כבר בשלב זה ראוי לציין את המאמר המרשים של עומר שובל, בעיני המדריך המפורט ביותר לבניית פרופיל קישורים מקצועי, ראוי לציין שהרבה לקוחות חושבים שבניית פרופיל קישורים היא עבודה פשוטה, הרשו לי להפריך את הטענה הזו ולהזהיר אתכם מעבודה חובבנית, הקישורים לאתר שלכם עשויים להיות הגורם המכריע להצלחת תהליך הקידום האורגני או לכישלון ולפגיעה בסמכות האתר. ריכזתי 14 טיפים אשר יעזרו לכם לשפר את פרופיל הקישורים.
1. מי כבר מקשר אליכם?
אי אפשר לדעת באמת כמה התקדמתם מבלי לדעת מהי נקודת המוצא המדויקת. בעלי אתרים רבים נוטים שלא לערוך את הבדיקה הפשוטה הזו כצעד ראשון בהוצאתה לפועל של תכנית קידום אורגני. קיימים אינספור כלים באינטרנט, חלקם בתשלום וחלקם בחינם. כלים אלו יכולים לתת לכם תמונה מדויקת של כל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם, כגון Google Search Console ואחרים.
2. בדקו מה עושים המתחרים
שימוש בכלים אשר עוזרים לכל בעל אתר לדעת מה עושים המתחרים שלו בענף, ובמידע הזה ניתן לעשות שימוש באחת משתי דרכים: האחת היא לאתר מה המתחרים עושים נכון ולפעול באופן דומה. השנייה היא לעשות דווקא את מה שהם לא עושים כלל, ובכך למלא חלל שעשוי להתגלות לכל הפחות כדרך קידום יצירתית, אם לא כפניה לנישה שאף אחד לא חשב עליה קודם.
3. החיסרון של עודף תוכן
קידום אורגני אמנם מעריך תוכן איכותי ועדכני, אך אל תהפכו את התוכן למאולץ. אם אינכם יכולים להעלות עשרה פריטי תוכן חדשים מדי שבוע אולם בכל זאת מנסים לעשות כן, תמצאו את עצמכם מעלים תכנים באיכות ירודה, כלומר מעדיפים כמות על פני איכות, והדבר עלול לפגוע במאמצי הקידום שלכם. הקדישו מחשבה לכמות התכנים שיש באפשרותכם להעלות, אולם אל תתפשרו על איכותם.
4. אל תנוחו על זרי הדפנה
כשאתם מבצעים מאמצי קידום אתרים, כך גם המתחרים שלכם. אם הצלחתם לשפר את דירוג האתר שלכם בגוגל ונראה לכם שהמטרה הושגה ואפשר לעצור, קחו בחשבון שהמתחרים שלכם לא יעצרו את הפעילות שלהם. עליכם להמשיך ולשמר את הצלחתכם.
5. אל תזלזלו בקידום הממומן
אם נעמיד את היתרונות של קידום אורגני בגוגל מול אלה של קידום ממומן, נגלה כי הם משלימים זה את זה. לכן, אם אתם מתקשים להשיג שיפור של דירוג ביחס למילות חיפוש מסוימות באמצעים אורגניים, או אם מילות חיפוש כלשהן עולות לכם הון תועפות באפיק האורגני, נסו לעבור לקידום ממומן.
6. מחקר לפני תוכן
למחקר מקדים אודות השוק בכלל וקהל היעד בפרט יש חשיבות עצומה בכל הקשור לאסטרטגיית קידום אתרים, ובמיוחד כאשר מדובר בתוכן שאתם מתכננים להעלות לאתר. גם אם אתם כותבים תוכן מעולה, לא תצליחו להשיג אפקטיביות מקסימלית אם לא תתאימו אותו לקהל היעד באופן אופטימלי. לכן הקפידו להקדיש משאבים להיכרות עם התחום בטרם תיגשו לכתיבת התוכן.
7. צרו קשרים כנים ואמיתיים
אם מערכות היחסים שלכם עם גורמים חיצוניים לאתר מסתכמים בפניות לאתרים לשם החלפת קישורים או אל מובילי דעה על מנת שיכתבו אודותיכם, אתם מפספסים את הנקודה. צרו קשרים כנים ואמיתיים, כדי שהגורמים החיצוניים הללו ימשיכו להתעניין בכם גם בהמשך וליצור קשרים שיביאו לכם תועלת גם בעתיד.
8. קדמו את התוכן שלכם במידה
אל תפציצו בתוכן שלכם. שתפו אותו במידה, ודאו שהאנשים איתם שיתפתם אכן מעוניינים בכך. הרי גם אתם לא הייתם רוצים לקבל עשרה עדכונים ביום מאתר אינטרנט כלשהו, כאשר 9 מתוכם כלל לא מעניינים אתכם.יש הרבה אתרים שמפרסמים תכנים שם בחוץ, וסביר להניח שאם לא תפרסמו את עצמכם, הגולשים לא יגיעו אליכם מעצמם. לכן שקלו היטב איפה ואיך לקדם את התוכן: פרסום ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל ועוד – יש אינספור אפשרויות, ומומלץ כי תגוונו את אפיקי הפרסום ככל האפשר.
9. איפה ואיך לקדם את התוכן
יש הרבה אתרים שמפרסמים תכנים שם בחוץ, וסביר להניח שאם לא תפרסמו את עצמכם, הגולשים לא יגיעו אליכם מעצמם. לכן שקלו היטב איפה ואיך לקדם את התוכן: פרסום ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל ועוד – יש אינספור אפשרויות, ומומלץ כי תגוונו את אפיקי הפרסום ככל האפשר.
10. פרסמו גם קצת טפל בנוסף לעיקר
אם אתם משתפים תכנים של עצמכם בעמוד העסקי בפייסבוק, ואז משתפים אותם שוב למקרה שמישהו פספס, ואז מכפילים את זה בעשר פעמים ביום על פי מספר התכנים שהעליתם לאתר – יש דרך טובה יותר: שתפו תכנים רלוונטיים שלאו דווקא אתם כתבתם או לאו דווקא קשורים באופן ישיר למוצר או לשירות שאתם מוכרים. כך תוכלו ליצור קשרים עם אתרים מן התחום שלכם, שבתורם יכולים גם לשתף את התכנים שאתם כתבתם.
11. רוצים להסתכן? אתם בטוחים בזה?
יש כל מיני שיטות לבנות קישורים, ולא כולן עולות בקנה אחד עם הקווים המנחים של גוגל. אם אתם רוצים לבצע משהו שאינו מתאים לגוגל, ודאו כי אתם מבינים היטב את ההשלכות. אל תיחפזו לבצע שום דבר ואל תקשיבו לאף אחד שאומר לכם “אה, זה? זה שטויות, גוגל לא יעשו לך שום דבר”: פשוט אל תנקטו בשיטות שאינן מקובלות על גוגל מבלי שהבנתם בדיוק מה עלול לקרות.
12. תמיד תשאלו שאלות
שאלו את בונה האתרים מה היתרונות של בניית אתר וורדפרס. שאלו את מקדם האתרים שלכם מה הסיבות שבגינן המליץ על שיטה מסוימת לבניית קישורים ולא על אחרת. שאלו מה החסרונות של כל דבר. שאלו מה היתרונות של השקעה בתוכן. שאלו את עצמכם מה אתם מצפים שייצא לכם מזה. שאלו שאלות, כל הזמן.
13. הפסיקו לרדוף אחר האלגוריתם
עד לא מזמן, יצירת קישורים הייתה עניין מחושב: הייתה דרך מדויקת ליצור טקסט עוגן, היה ידוע שיש יתרון לעוגני “לחץ כאן” וכן הלאה, אבל כמו כל דבר שקשור לתחום של קידום בגוגל, גם זה כבר מוצה וחלף מן העולם. האלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן, ואם תרדפו אחריו ותבצעו פעולות רק על מנת למצוא חן בעיניו, המרדף הזה לא יסתיים לעולם. במקום זאת, פשוט היו עצמכם: הקישורים הכי טובים שתיצרו הם לא קישורים שנועדו לגוגל, אלא קישורים שנועדו להיות קישורים.
14. אל תשנו כיוון בכל פעם ששמעתם על משהו חדש
מעת לעת מתפרסם מאמר הממליץ לשתות קפה, ולאחר יומיים מאמר המזהיר מסכנות הקפה, שלמחרת מופרך על ידי מאמר אחר התומך בקפה, ואחרי שעתיים מאושרר על ידי מאמר המתנגד לקפה. איך יודעים מי צודק? אותו דבר קורה בתחום קידום האתרים: מאמרים וחידושים אודות קישורים ותוכן מתפרסמים חדשות לבקרים – אבל לא בכל פעם שקוראים משהו חייבים לרוץ וליישם אותו. היו ערים לתובנות ושינויים, אולם הטמיעו אותם באסטרטגיה שלכם באופן שיתן לכם את האפשרות להמשיך קווי פעולה קיימים.