דף הבית בלוג למה תוכן איכותי ישפר לכם את יחסי ההמרה בשיווק באינטרנט?
Growth chart and progress in people crowd.
סשה דודיג

סשה

למה תוכן איכותי ישפר לכם את יחסי ההמרה בשיווק באינטרנט?

בשביל באמת לשלוט בעולם הדיגיטל ביד רמה, לא מספיק רק לעקוב ולחיות אחרי כל שינוי קטנטן של גוגל או פייסבוק (כמו יצירת קמפיינים דינאמיים או הפיצ'ר של 'קביעת פגישה'), אלא לדעת כיצד ליצור מודעות ותוכן קריאייטיבי ואיכותי (לא סתם אומרים: "התוכן הוא המלך"), המון מחקרים הוכיחו שעם תוכן איכותי ניתן לשפר את אחוזי ההמרה בהמון אחוזים, וכל מי שמעוניין להיכנס אל קורס שיווק באינטרנט צריך לדעת זאת.

תוכן איכותי או לא – מהו?

בשנים האחרונות, גם החברות הכי גדולות שיש בשוק, מודעות לעוצמה הגדולה של קופרייטינג איכותי ותוכן טוב, לצורך הדוגמה "גולדסטאר", אחד מהמותגים הכי מוכרים בישראל, כל שנה מחדש מעלים פרסומת ויראלית שכל הרשת מדברת עליה. ביוני האחרון, היא עלתה עם קמפיין "איפה הגברים ההם?", שזכה לשיח ובאז עצום בכל האינטרנט.
גם מי שלא מתעשיית הפרסום או הקריאייטיב, דיבר על אותה פרסומת, בה משווים את "הגברים של אז" לעומת "הגברים של היום", אין ספק שכל אחד שצפה בפרסומת הזאת, חש כלפיה רגש מסוים, אני בטוח שחלק מאיתנו הרגישו הזדהות, חלק ממש צחקו וכמובן שהיו חלק (ולא מעט) שקצת נפגעו מהפרסומת.
גולסטאר ממש לא צריכים "להעלות" את המכירות שלהם, לרוב, הם מפיקים את הפרסומת שלהם על מנת שידברו עליהם ברשת, בין אם זה לטובה או לרעה, ניתן לקרוא לזה Brand Awareness.

happy male friends drinking beer at bar or pub

האם צריך משרד יח"צ משגע, את הקופירייטרים הטובים שביותר בשוק ואת משרד הפרסום הכי מוכר שיש על מנת להפיק תוכן איכותי לעמוד הפייסבוק או האינסטגרם של העמוד שלך? לא. אותו עיקרון תקף לשאר הפלטפורמות בהן אנחנו מפרסמים ומשתמשים.
קיימים המון מותגים, שבעזרת איש סושיאל מוכשר ומעצב גרפי טוב, ממנפים לעצמם את ההצלחה בכל מה שקשור לרשתות חברתיות והניו-מדיה שלהם. כמו דורקס, שעושים עם פרסומות משעשעות, מצחיקות שפוגעת בדיוק בקהל היעד או למשל boomf, ששולחים כרטיסי ברכה מעוצבים בשיא הסטייל עם CTA (הנעה לפעולה) מזמינה ביותר.
דוגמה נוספת, שאני אישית מאוד מחבב, היא Grammarly, המוצר הבינלאומי לתיקון כתיבות ושגיאות טקסטים, התוכן והסרטונים שלהם מאוד ישר ולעניין, הם מציגים את הבעיה ואותו כאב של הלקוח הפוטנציאלי וכיצד הם פותרים אותו, ומיד בסוף הסרטון הנעה לפעולה.

פרסום שלילי, כן או לא?

יש שיגידו, שאין דבר כזה פרסום שלילי (במיוחד כשזה קשור אל שיווק באינטרנט), בדיוק כמו שציינתי למעלה עם הפרסומת על הבירה הישראלית המפורסמת, אבל יחד עם זאת, קיימים מקרים בודדים, בהם יש מהלכי קריאייטיב שיכולים לפגוע בחברה, כמו שקרה לאדידס בשיתוף פעולה עם מועדון הכדורגל הלונדוני ארסנל.
הרעיון היה שכל משתמש בטוויטר יכול לכתוב את השם שלו ואדידס בעצמם יצייצו תמונה עם אותו השם על גב החולצה, עד פה נשמע מעולה, אבל לאינטרנט חוקים משלו, וכמובן שקיימים מספיק טרולים שינצלו את ההזדמנות בשביל לנצל זאת לטובת גזענות, שנאה או סתם קללות.
כמובן שהתגובה מצד הרשת לא איחרה לבוא, והמון אנשים, גם כאלה שהם אינם אוהדי כדורגל, ביקרו את המהלך באופן בוטה, על אחת כמה וכמה כשנכתבות שם בדיחות על נושאים כמו השואה, נכון שאנחנו מצפים מגופים גדולים אדידס וארסנל להיות מאסטרים בכל מה שקשור אל שיווק ברשת, גם להם יכולות לקרות פאדיחות.

אז איך עושים זאת נכון?

אם אצטרך לכתוב פה על כתיבת תוכן איכותי וכיצד לסיים זאת, כנראה שזה יהיה יותר ארוך מעבודת הסמינריון שלי, אבל, יש המון כללים, טיפים ועצות (כאלה שסיימו קורס שיווק באינטרנט בטוח מודעים אליהם) שיכולים לעזור לכם:

  1. סטוריטלינג – מאחורי כל מהלך, פרסומת או רעיון, עדיף שתמיד יהיה סיבוב סיפור, כיצד בונים סיפור טוב? דבר ראשון, עליכם תמיד להכניס טאץ' אישי לסיפור, משהו שלקורא יהיה כיף להתחבר אליו וליצור הזדהות, שנית, להסתמך על נתונים, כתבות או כל דבר אחר שיכול לאמת את המידע, שלישי – לתת דוגמה כלשהי על הסיפור על אישיות או מותג מפורסם.
  2. מיקרו-קופי מנצח – אין לכם מושג כמה משמעות יש למשפט שתכתבו על הבאנרים באתר, הפרסומים בפייסבוק ובאינסטגרם או בעמודי הנחיתה שלכם. הכללים למיקרו-קופי טוב? כמה שיותר קצר, להשתדל לדבר בלשון שתקינה לשני המינים, לעשות אותו קליל וכיפי, אבל יחד עם זאת, לא לנסות להתחכם יותר מדי כשמשתמשים בו.
  3. הנעה לפעולה – חיברתם מודעה מושלמת? כזאת שיש לה פאן קריאייטיבי מגניב ועיצוב משגע? תוסיפו לה הנעה לפעולה (CTA), ברוב המוחלט של הפעמים, אם היצירתיות שלכם באמת התעלתה על עצמה, זה ממש יוכל להשתלם לכם.
  4. לזכור את המטרה – האם אתם רוצים למשוך ליד אל המערכת? או שמדובר במכירה? או שממש צריכים להעלות את ה-Brand Awareness שלכם?
  5. הכירו את הקהל – האם החבר'ה שאתם רוצים לפרסם אליהם הם בני נוער, מבוגרים או סתם צעירים? תמיד תזכרו מי הקהל שלכם, תדעו מה הם אוהבים וכך יהיה לכם הרבה יותר קל לפנות אליהם.

כמו כן, גם כתיבת בלוגים ויצירת ערך מוסף לגולשים שלכם, יעזרו לו מאוד להבין שאתם מקצוענים בתחום שלכם, כתיבת שיווקית באינטרנט זהו אלמנט שהוא בלתי נפרד מהיום יום שלכם ולכן כדאי מאוד לשים על כך דגש, ברגע שתסיימו ללמוד את התחום הזה, תבינו שהיצירתיות שלכם היא חסרת גבולות.

וזהו רק קצה הקרחון, קיימים עוד אינסוף עצות שניתן להציע, אם באמת יש לכם את התשוקה אל התחום, כנראה שתצטרכו להיכנס אל קורס שיווק באינטרנט, ששם יהיה ניתן ללמוד את כל היסודות, העקרונות וכו' בכל מה שקשורים לשיווק דיגיטלי.

אודות הכותב
סשה דודיג

סשה

מנהל מחלקת seo

מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ'