הכירו את Google Search Console (גוגל קונסול)
מהו גוגל קונסול?
גוגל מאפשרת לכל אדם המעוניין בכך לקבל מידע סטטיסטי עשיר אודות אתרי אינטרנט מסוימים שבבעלותו או שיש לו הרשאות בהם, באמצעות ארגז כלים גדול הזמין ללא תשלום לבעלי אתרים, אנשי קידום אתרים, מעצבים, מפתחי אפליקציות ובעלי מקצוע נוספים. בנתונים המתקבלים באמצעות שימוש בכלים הללו, ניתן ליצור, לתחזק ולשפר את יעילותם של אתרי האינטרנט.
אחד מן הכלים שגוגל מציעה לנו הוא Google Search Console (שבעבר נקרא Google Webmaster Tools). בעזרתו ניתן לקבל מידע יקר ערך, כגון נפח התנועה הנכנסת לאתר, מילות חיפוש שהובילו משתמשים אל האתר, אחוזי הקלקות, האם השתמשו במחשב שולחני או במכשיר נייד, מהם העמודים הפופולריים ביותר באתר, קישורים מאתרים אחרים המובילים לאתר המדובר וכדומה.
להלן נרחיב אודות ההצטרפות ל-Google Search Console ואודות היתרונות הבולטים שבשימוש בו.
כיצד לפתוח חשבון גוגל קונסול:
הוספת אתר ואימות
על מנת להפיק נתונים שימושיים מן ה-Search Console, תחילה יש להוסיף אליו את האתר המדובר. לשם כך כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס אל Google Search Console, לכתוב את כתובת האתר בתיבה המיועדת וללחוץ על “הוסף נכס” (“Add Property”).
לאחר מכן יש לאמת את הבעלות על הנכס, וזאת באמצעות אחת מן האפשרויות הבאות (העשויות להופיע כ”מומלצות” או “חלופיות”), שנועדו לוודא כי למשתמש אכן יש בעלות או הרשאות גישה לאתר, על מנת שלא כל אחד יוכל לצפות בנתונים של כל אתר. האפשרויות הן:
הוספת תג HTML, המומלצת למשתמשים ובעלי אתרים בעלי ניסיון בעבודה עם קוד HTML, במסגרתה מטמיעים קטע קוד מסוים בתחילת קוד האתר.
העלאת קובץ HTML, המומלצת למשתמשים ובעלי אתרים בעלי הרשאות העלאת קבצים לאתר, במסגרתה יש להוריד קובץ HTML מן ה-Google Search Console ולהעלותו כמות שהוא אל האתר.
אימות באמצעות ספק שם דומיין, המומלצת למשתמשים ובעלי אתרים גדולים ומורכבים, במסגרתה מאומתת לא רק בעלותכם (או הרשאתכם) לאתר הבית, אלא גם לכל תתי האתרים ותתי התיקיות שמתחתיו. אפשרות זו עשויה לדרוש יצירת קבצי DNS או CNAME.
שימוש בחשבון Google Analytics, המומלצת למשתמשים ובעלי אתרים אשר כבר עושים שימוש בגוגל אנליטיקס.
שימוש במנהל התגים של גוגל, במסגרתו ניתן לשלב קוד חד פעמי באתר ולשלוט באמצעותו על כלים נוספים של גוגל.
יתרונות השימוש ב- (גוגל קונסול) Google
לאחר שהוספתם בהצלחה את האתר שלכם ל-Google Search Console, תיחשפו למגוון רחב של נתונים אודות האתר, בעזרתם תוכלו לתחזק ולייעל אותו באופן שישפר את ביצועיו. בין היתר:
ניתוח תנועות חיפוש
אם האתר מופיע בין תוצאות החיפוש בגוגל כאשר משתמשים מבצעים חיפוש אחר מילות מפתח שונות, Google Search Console יוכל לסייע לכם ללמוד מה קורה שם ולבצע פעולות לשיפור קידום אורגני של האתר. ומכיוון שמדובר במנוע החיפוש של גוגל ובכלי של גוגל, מובטח כי המידע יהיה המדויק ביותר שאפשר.
בין היתר תוכלו לבדוק אילו מילות חיפוש הביאו להופעת האתר בתוצאות החיפוש, כמה פעמים הופיע האתר, באילו דירוגים, כמה משתמשים הקליקו על תוצאת החיפוש, אילו עמודים זכו למירב הכניסות, באילו מכשירים השתמשו הגולשים שהגיעו לאתר ואפילו מאילו ארצות.
שיפורי HTML
ה-Search Console לא מציג רק נתונים הקשורים למה שקורה מחוץ לאתר, אלא גם סורק את קוד ה-HTML של האתר עצמו ומודיע האם נמצאו בו שגיאות או בעיות, שתיקונן עשוי לא רק לשפר את דירוג האתר במנועי החיפוש אלא גם את מבנהו הפנימי.
כך לדוגמה ניתן לדעת האם קיימים באתר עמודים בעלי תוכן משוכפל, עמודים שכותרתם ארוכה מדי, קצרה מדי או לא קיימת, עמודים הכוללים תיאורי Meta שאורכם בעייתי או תוכנם כפול, עמודים המובילים להודעות שגיאה וכדומה.
קישורים נכנסים לאתר
לקישורים המובילים אל האתר מאתרים אחרים באינטרנט יש חשיבות גדולה בכל הקשור לנושאי קידום אתרים, ובפרט קידום אורגני, שכן ככל שכמותם ואיכותם עולה, כך משתפר גם דירוג האתר בגוגל. Google Search Console מבצע עבודה יעילה גם בתחום הזה:
בעזרתו, ניתן לראות באילו אתרים אחרים קיימים קישורים חיצוניים המובילים אל עמודים בתוך האתר, מהם הביטויים המהווים את גוף הקישור ועוד. מומלץ לעקוב אחר הקישורים הנכנסים מדי מספר ימים, במיוחד כאשר מדובר באתר גדול ומורכב שכבר צבר קילומטרז’ מכובד בין תוצאות החיפוש של גוגל, שכן הם עשויים להתעדכן באופן תדיר.
אבל רגע, יש עוד!
באמצעות Google Search Console ניתן לקבל עוד מגוון נתונים ולבצע שלל פעולות שקצרה היריעה מלפרטם, כגון בדיקה האם האתר קיבל “עונש” מגוגל מסיבה כלשהי, העלאת מפת אתר מעודכנת, שליחת בקשה לגוגל על מנת שיסרוק עמוד כלשהו באתר במהירות וכדומה.
בשורה התחתונה: מומלץ כי כל בעל אתר או איש מקצוע העוסק בתחום יתחיל להשתמש בעוצמה האדירה של Google Search Console, שכן האפשרויות הטמונות בו אדירות ועשויות לשפר פלאים פרמטרים רבים בכל אתר אינטרנט. כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף את האתר המבוקש, לבחון את שפע המידע ולקבל החלטות מושכלות באשר לשימוש בו.