מתכנן מילות מפתח
20 לAugust 2016

מתכנן מילות מפתח

מתכנן מילות מפתח

החלטתם שהגיע הזמן להכניס יותר גולשים לאתר שלכם?

מעוניינים להתחיל לקדם את האתר בגוגל או להתחיל פרסום ממומן בגוגל?

השלב הראשון לשיווק העסק שלכם בגוגל מתחיל במחקר מילות המפתח.

מהו מחקר מילות מפתח?

כולנו מכירים את זה שכאשר אנחנו כצרכנים (לצורך מידע, או חיפוש אחרי מוצר כלשהו או ..)  מבצעים שאילתת חיפוש במנוע החיפוש גוגל.

אגב ישנם מקומות שיש עוד מנועי חיפוש כמו יאנדס ברוסיה, ביידו בסין ועוד.

השאילתות האלו מתווספות לעשרות שאילתות נוספות ומייצרות נפחי חיפוש בגוגל.

כאשר אתם מעוניינים לייצר טראפיק רלוונטי לשירות או המוצר שלכם, או סתם לייצר כניסות רלוונטיות לאתר שלכם.

השלב הראשוני הוא להכין מחקר מילות מפתח הכולל בתוכו רצף של שאילתות רלוונטיות.

אך מתחלים לבצע מחקר בעזרת מתכנן

מילות מפתח?

ישנם כלים רבים בעולם השיווק באינטרנט שמאפשרים לנו לקבל מידע אודות השאילתות (חיפושים) בגוגל, אני ממליץ לכם להשתמש ב-3 כלים שיעשו לכם סדר:

הכלי הראשון הוא מתכנן מילות מפתח של Google Adwords, למעשה כלי זה מאפשר לכם להכין קמפיין פרסום בגוגל מבוסס חיפוש

מתכנן מילות מפתח

כלי מתכנן מילות מפתח, מצריך ממכם לבצע הרשמה ונכון לכתיבת מאמר זה, ניתן לקבל נתונים רבים המאפשרים לכם לקבל החלטה לגבי משמעות הביטוי, כשהפרמטרים העיקריים בעיני:

  • 1.כמות חיפושים – מאפשר לכם לזהות ביטויים כללים רלוונטיים, הלוואות, מטבחים, ווילונות, חשוב לציין פה – ברב המקרים ביטויים כללים מייצרים שאילתה שאינה מעידה על שלב רכישה.

  • 2.עלות לקליק ממוצע – העלות ממוצע לקליק בדרך כלל מאפשרת לנו לזהות היכן בעלי עסקים בתחום שלכם, מתמודדים, ומוכנים להשקיע.

  • 3.רמת תחרות – רמת התחרות בדרך כלל מסגירה את ה-roi שניתן להשיג מהביטוי, והרצון של המון מפרסמים להשיג את הלקוחות הפוטנציאלים מהשאילתה בגוגל.

ניתן להיעזר בכלים נוספים כגון:

SEMrush  Google search console ועוד.

בשלב ראשוני נשען על מתכנן מילות מפתח ,נכנס לכלים ומתחת ל-“חיפוש מילות מפתח.

מתכנן מילות מפתח

כאשר נלחץ על חיפוש יופיע לנו המסך הבא:

מחקר מילות מפתח גוגל 1

הזינו ביטויים רחבים בעמודה של המוצר או השירות שלך

ישנם 3 פרמטרים שחשוב להתייחס אליהם :

מיקוד – סיומת של האזור שלי בגוגל co.il או מחפשים בגוגל איטליה co.it

שפה- מתייחס לחיפושים בשפה של המחקר.

טווח התאריכים- ישנה אפשרות לצמצם לחודשים ספציפיים, ישנם מחלוקות לגבי דיוק כמות החיפושים (בהקשר של חשיבות הביטוי)

התאריכים שתבחרו הם הפרמטר שלפיו גוגל מוציאים לכם ממוצע חיפושים.

מומלץ להתייחס לשירותים/מוצרים שהביקוש שלהם תלוי בעונתיות. בנוסף ניתן לבדוק גם בכלי האהוב עליי Google trends

לדוגמה מוצרים עונתיים:

חברה בתחום המאווררים בתקופת הקיץ בין החודשים אפריל –אוקטובר הביקוש גבוהה ומצד שני בחורף הביקוש צונח ולכן חשוב לזהות עונתיות .

לחיצה על קבל רעיונות למטה:

תביא אותנו למסך הבא:

מחקר מילות מפתח גוגל 2

– המציג בפנינו את הפרמטרים הראשונים שהכנסנו למערכת משלב זה ניתן לבנות תוכנית ולהוריד אותה לאקסל .

איסוף ביטויים פעולת הוספה פשוטה על הלחצן השמאלי, תייצר לנו רשימת ביטויים שנבחרו.

חשוב לבחור בצורה מקפידה את הביטויים הרלוונטיים ביותר שמתייחסים לשירותים/המוצרים אותם אנו מציעים.

למה בכלל לבצע מחקר מילות מפתח?

מחקר מילות מפתח מבוצע לטעמי מ-3 סיבות עקריות (ישנן עוד רבות)

  1. רלוונטיות- חשוב למצוא בצורה הטובה ביותר במיוחד בתהליך של seo את הרלוונטיות של הביטוי חיפוש לבין השירותים של העסק.
  2. שלב רכישה- מאחר ואנו מוגבלים בתקציב, בדרך כלל הן מבחינת יכולת להשקיע בכמות ביטויים לקידום אורגני או לפרסום ממומן בגוגל, חשוב לנסות לזהות בצורה הטובה ביותר האם הביטויים עשויים ליצור המרות.

הערה חשובה>> היכולת של מקדם אתרים או מנהל קמפיין בגוגל ליצור יתרון ללקוח שלו בשלב הראשוני, היא היכולת לזהות ביטויים אסטרטגיים שיצרו עבורו המרות איכותיות בהמשך התהליך.

דוגמא לביטויים רלוונטיים:

חברה שמספקת מערכת crm לניהול העסק הביטוי “מערכת” “תוכנה” אינם רלוונטיים לעומת זאת -“מערכת לניהול לקוחות” “מערכת לניהול כספים” “מערכת לניהול חשבונות העסק” מספקים לנו ביטויים הרבה יותר ממוקדים.

ביטויים לשלב ראשון לקידום אורגני

ישנם לא מעט חברות שמתמחרות את עבודת הקידום לפי כמות הביטויים אותם הם מקדמים, התפיסה הרווחת היא שכל ביטוי מכיל x משאבים וזמן עבודה שצריך להשקיע ,מאחר ולא נכון לאתר להישען על מעט ביטויים מאחר ובמידה והאתר יורד מעט כמות הטראפיק תרד ולכן חשוב לחזק תמיד את האתר בכמות גדולה ככל הניתן של תוכן המתייחס לחיפושים רווחים ככל שניתן.

שיטת עבודה נכונה גם ל-seo היא כל הזמן להוסיף ביטויים של זנב ארוך , לבחור לשנה הראשונה ביטויים שיעזרו ל- קידום אתרים אורגני ולהקפיד להוסיף תוכן המתייחס לחיפושים רחבים כל הזמן .

לא עדיף לקדם רק את הביטויים עם הכי הרבה חיפוש?

הנטייה של רוב העסקים והחברות שמשקיעות בקידום אתרים אורגני היא להשקיע דווקא בהם למשל:

עסק שמוכר מזרנים ירצה את הביטוי “מזרונים” שיש לו 4400 חיפושים (נכון לכתיבת מאמר זה) ופחות ירצה לקדם ביטוי זנב ארוך כמו “מזרון אורתופדי זוגי”שיש לו 90 חיפושים .

עם זאת מומלץ לכל חברה או עסק שרוצים להגדיל את כמות הטראפיק באתר לא להשען רק על ביטויים גדולים אלה לאזן ולהוסיף ביטויים עם זנב ארוך שרלוונטיים למוצר.

לדוגמה, חנות נעליים שמוכרת נעלי ספורט:

במקום לכוון לביטוי “נעלי ספורט” לכוון לביטויים נוספים “נעלי כדורסל לגברים” “נעלי ריצה לנשים” הביטויים מכילים רלוונטיות יותר גבוהה ובהכרח ישפיעו על איכות התנועה לאתר.

בעוד שביטויים רחבים מאוד עם זנב ארוך חשובים הביטויים שמכוונים הכי הרבה למוצר ומכילים הכי הרבה חיפושים בדרך כלל פוגעים ומביאים המרות.

להתייחס לביטויים שמביאים תנועה לאתרים של מתחרים:

SEMrush  (אומנם זהו כלי בתשלום אבל ניתן לקבל חלקיקי אינפורמציה כ-5 ביטויים בחינם).

נכנסים לכלי ומוסיפים אתר של מתחרה ומזהים מהיכן רוב הכניסות לאתר שלו ממליץ לפחות על איסוף 3 מתחרים עיקריים שממוקמים גבוהה .ואז הרווחנו כמות ביטויים חשובה נוספת למחקר מילות המפתח שמביאה כניסות .

יצירתיות במחקר מילות המפתח:

ניתן לחשוב על נושאים נוספים שיכולים לסייע להכניס טראפיק לאתר ונשענים על ניתן לקרוא במאמר Content marketing שיווק באמצעות תוכן .

לדוגמא:

חברה שמציע שירותי שיווק באינטרנט וקידום אתרים בסגנון שלנו תעלה מאמרים נוספים כגון

גוגל תג מנג’ר” ניתן לראות שביטוי זה כבר נכנס לעמוד הראשון כמעט ללא השקעה ומאחר ויש חיפושים שסובבים התג עצמו להבנה ביטוי זה מביא לנו טראפיק 🙂

הבאת מחקר מילות המפתח לאישור הלקוח:

אע”פ שהקפדנו להשקיע שעתיים לפחות על ביצוע מחקר מילות מפתח בצורה איכותית חשוב לשמוע את דעת הלקוח ומשם לבצע מקצה שיפורים סופי .

לסיכום:

לפני שמתחילים בקידום אתרים אורגני או בפרסום ממומן בגוגל,  בשלב מחקר מילות המפתח רצוי להקדיש זמן , יצירתיות , שימוש בכלים נוספים לצורך איתור ביטויים רחבים רלוונטיים.

אייל רחמים אייל רחמים
מנכ”ל חברת דיגיטאץ
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה