יתרונות קידום אתרים לטווח הארוך
13 לNovember 2016

יתרונות קידום אתרים לטווח הארוך

יתרונות קידום אתרים לטווח הארוך

פעילות קידום אתרים, אותה סדרת פעולות המתבצעת על מנת לשפר את דירוגו של אתר במנועי חיפוש כמו גוגל ואחרים, נתפסת על ידי בעלי אתרים ועסקים מסוימים כדבר שיתרונותיו קצרי טווח, כאן ועכשיו. אלא שההפך הוא הנכון, ופעילות קידום אתרים המתבצעת בתבונה יכולה להמשיך ולהביא תועלת לבעלי אתרים ועסקים גם בטווח הארוך.

הסיבה היא שעל אף שלכאורה פעילות קידום אתרים במנועי חיפוש מתמקדת במנועי החיפוש, למעשה היא קשורה בקשר הדוק לגולשים עצמם ולחוויה שהם מפיקים מן האתר: ככל שהם מקבלים אתר טוב יותר, עשיר יותר בתכנים וידידותי למשתמש, כך חווית המשתמש שלהם משתפרת, וכך גם מנועי החיפוש מרוצים יותר.

אמנם לא מומלץ להפסיק לחלוטין את עבודת הקידום ברגע שהושג הדירוג הרצוי במנועי החיפוש, שכן ללא תחזוקה שוטפת כגון עדכון תכנים, מעקב קישורים ורענון רשימת מילות המפתח דירוג זה עשוי גם לרדת; אולם ברגע שאסטרטגיית קידום של אתר מבוצעת כהלכה, השפעותיה החיוביות עשויות להיות מורגשות לאורך זמן רב.

להלן מספר דוגמאות ליתרונות של קידום אתר בטווח הארוך:

התוכן ממשיך לעבוד

תוכן איכותי ורלוונטי המספק מענה לגולשים ימשיך להיות כזה ללא קשר למועד פרסומו. ברגע שהוא עלה לאוויר והתמקם בין תוצאות החיפוש, הוא יישאר שם גם בעתיד. הדבר יסייע לשמור על דירוג העמוד שבו מופיע התוכן ולהביא לאתר תנועת גולשים. כמו כן, ככל שתוכן ימשיך לעלות או להתעדכן באתר, גדל הסיכוי שגולשים יתקלו בו גם אם הגיעו לעמוד אחר, מה שיאריך את משך השהייה שלהם באתר – עוד פרמטר חיובי מבחינת מנועי החיפוש.

באופן כללי ניתן לומר שברגע שבמסגרת קמפיין קידום אתרים עלה לאתר תוכן איכותי, אזי הוא ממשיך להביא תוצאות גם לאחר שהקמפיין עצמו פסק, ויחד עם תכנים רעננים שעולים לאתר בהמשך יכול להמשיך להשפיע לחיוב על דירוג האתר.

הגדלת התפוצה

אם לא די בכך שתוכן מוצלח מביא יותר גולשים באמצעות מנועי חיפוש, הרי שברגע שפעילות קידום אתרים מבססת אתר כחיובי ובעל ערך למשתמש, הגולשים מתחילים להפיץ אותו בעצמם ברשתות החברתיות, במיילים, בבלוגים, בפורומים, בוואטסאפ ואפילו מפה לאוזן.

ברמת פופולריות מסוימת, התכנים של האתר עשויים להגיע לתפוצה רחבה ביותר ללא כל פעולת קידום אתרים – אלא אך ורק בזכות הגולשים הקיימים. יותר תפוצה פירושה יותר תנועה, והרי זו אחת ממטרותיו של כל אתר אינטרנט.

מה קישור?

להרחבת התפוצה יש יתרון משמעותי נוסף כאשר מדובר בקישורים המובילים לאתר, משום שככל שכמותם ואיכותם עולה, כך מנועי החיפוש מדרגים את האתר גבוה יותר. במסגרת אסטרטגיות קידום אתרים נהוג ליצור קישורים שכאלה באופן יזום, אולם ברגע שאתר נתפס כאיכותי ותכניו טובים, אתרים אחרים יכולים לקשר אליו באופן טבעי. אלה עשויים להיות אתרים העוסקים בתחום דומה או משלים באותו ענף, בלוגים ופורומים, אזכורים בכתבות בפורטלים רלוונטיים וכדומה.

גם במקרה הזה, ברגע שאי שם ברשת האינטרנט התווסף קישור שמוביל לאתר, סביר להניח שהוא יישאר שם עוד זמן רב, מה שיביא בנוסף לתנועת גולשים נאה והרחבת התפוצה גם בעתיד.

חייכו, רואים אתכם

ככל שהאתר ממשיך לבנות קשרים עם אתרים נוספים והגולשים מסייעים להרחבת התפוצה על ידי שיתוף ברשתות חברתיות וכן הלאה, כך הנראות הכוללת של האתר עולה. המודעות אליו גדלה, הוא נעשה בולט יותר, והואיל וגולשים בדרך כלל יעדיפו להיכנס לאתר שנמצא בראש רשימת התוצאות מאשר לאתר שנמצא בעמוד השני או השלישי, הרי שכך גם עשויים להגיע לקוחות חדשים והזדמנויות חדשות.

למעשה, הדבר דומה לתכנית חיסכון בבנק: מפקידים סכום מסוים ומקבלים ריבית ככל שהזמן חולף, אולם אם מוסיפים את הריבית אל החיסכון מקבלים למעשה ריבית גם על הריבית. וכן הלאה; ככל שהסכום בתכנית החיסכון גדל בזכות הריבית, כך הרווח הכללי גדל. באותו אופן פועלת הנראות לטובת האתר: ככל שהוא מפגין יותר נוכחות, כך דירוגו במנועי החיפוש מתבסס ומתחזק, מה שמוביל להגדלת הנראות וחוזר חלילה.

לסיכום,

אלה היו רק דוגמאות ספורות ליתרונות של קידום אתרים לטווח ארוך, המדגימות כי בעזרת תכנון נכון של אסטרטגיית קידום, מילות מפתח שנבחרו בתבונה, תוכן בעל ערך למשתמש, בניית קישורים נכנסים וביסוס קהל גולשים, אתר יכול להישאר בראש רשימת התוצאות גם זמן רב לאחר שמקדם האתרים סיים לבצע פעולות אקטיביות לקידומו.

כלומר, בעוד בעלי אתרים ועסקים לא מעטים נוטים לחשוב על קידום אתרים כעל סדרת פעולות קצרת טווח, הרי שהשפעותיה ממשיכות להיות מורגשות לזמן רב. על כן מומלץ לחשוב על קידום אתרים לא כהוצאה חד פעמית לפרק זמן מוגבל, אלא כהשקעה לטווח רחוק: אתר שנהנה מפעילות קידום מוצלחת הוא כמו צוות שיווק העובד לאורך 24 שעות ביממה, וכאשר מדובר באתר עסקי, הרי שהוא ממשיך לעבוד באופן עצמאי גם הרבה אחרי שאחרון העובדים נעל את הדלת בסוף יום העבודה.

פליקס מילשטיין פליקס מילשטיין
מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות. נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה