למה שיווק באמצעות תוכן חייב להיות משולב בתהליך קידום אתרים
27 לNovember 2016

למה שיווק באמצעות תוכן חייב להיות משולב בתהליך קידום אתרים

למה שיווק באמצעות תוכן חייב להיות משולב בתהליך קידום אתרים

תארו לעצמכם שהייתם מסוגלים לקרוא מחשבות של אנשים, להציע להם פתרון לבעיות, מענה לשאלות או מידע בעל ערך לנושאים שחשובים להם עוד לפני שסיפרו לכם עליהם. האם הייתם יכולים להגדיל את הסיכוי שאותם אנשים יהפכו ללקוחות שלכם? בוודאי שכן!

ובכן, חבל שקריאת מחשבות איננה אפשרית (לפחות עבור רובנו), אולם מה שכן אפשרי הוא ניתוח יסודי של קהל היעד לשם היכרות מעמיקה עם מאפייניו, שאיפותיו, תהיותיו ורצונותיו. כך אולי לא תוכלו באמת לקרוא את מחשבותיו של האדם שמגיע לאתר שלכם, אולם בהחלט תוכלו לגרום לו להרגיש כאילו זה מה שקרה.

זו המשמעות של שילוב בין שיווק באמצעות תוכן לבין תהליך קידום אתרים: לדעת מה הגולש רוצה – ולספק לו תוכן שישביע את הרצון הזה.

שלבו בין קידום אתרים לבין תוכן כבר מן הרגע הראשון

קידום אתרים לא עוסק רק בהגדרת מילות חיפוש וביטויי מפתח, ושיווק באמצעות תוכן לא קשור רק לכתיבת תכנים סביב דברים שגולשים עשויים להקליד בגוגל. נקודת המבט צריכה להיות משולבת: מחקר מילות חיפוש הוא דרך להכיר, ללמוד ולהבין את קהל היעד, ומטרתו היא לדעת מה הן ההעדפות שלו, הבעיות או הדאגות שלו, מתוך שאיפה להגיע לרזולוציה מפורטת ככל האפשר.

לכן, אם יש לכם אתר ואתם מעוניינים להוסיף אליו תוכן, מומלץ כי תתייעצו עם איש מקצוע המתמחה בתחום קידום אתרים כבר בשלב ההתחלתי. הוא יוכל לומר לכם באילו מילות חיפוש כדאי להתמקד בשלב כתיבת התוכן השיווקי, אולם הוא יוכל גם לספק לכם מידע יקר ערך אודות מה שמסתתר מאחוריהן:

מקדם אתרים מנוסה יוכל לעקוב אחר ההרגלים והמאפיינים של גולשים, להתחקות אחר הניווט שלהם באתר, להפיק נתונים אודות זמן השהייה שלהם בכל עמוד ועוד. כך תוכלו לקבל מענה לשאלות כמו “מה הקונים הפוטנציאליים באמת מחפשים?”, “אילו בעיות הם צריכים שתפתרו עבורם?”, ו”מה הם בעצם אומרות מילות החיפוש שהקלידו אודות המצב או הצרכים שלהם?”

בעזרת הידע הזה תוכלו ליצור תוכן שעונה על השאלות הללו, מושך את תשומת הלב של הגולשים ונותן להם ערך מוסף. כתוצאה מכך, באופן טבעי, יעלה גם הסיכוי שהם יישארו באתר, יחזרו לבקר בו שוב בעתיד או יבצעו את הפעולה הרצויה – השארת פרטים, רכישת מוצר, הרשמה לניוזלטר וכדומה.

השתמשו בתוכן על מנת להניע ולפתח מערכת יחסים

לרוב מתייחסים אל שיווק באמצעות תוכן כאל פעולה שנועדה לגעת במגוון רחב של נושאים על מנת לכסות כמה שיותר מילות מפתח שיביאו תנועה אל האתר. אלא שדרך מחשבה אחרת, יעילה יותר, צריכה להיות שהשיווק באמצעות התוכן נועד לגעת בגולשים כדי לתקשר עימם על בסיס עמוק יותר ובכך לשפר את ההמרות באתר.

אל תדברו אליהם מלמעלה, אלא בגובה העיניים. תנו לתוכן שלכם להנחות אותם בתוך נתיב של ערך מוסף, תוך מתן מידע, עצה או סיוע. ברגע שאתם יודעים מה הלקוחות באמת צריכים, תוכלו לתת להם מענה מבלי שהם אמרו דבר, והם יעריכו זאת עשרות מונים יותר מאשר אם יקראו רק תוכן שממוקד במילת המפתח שהם חיפשו.

על כן כתבו את התוכן הטוב ביותר שאתם יכולים לכתוב, שלבו אותו באתר בצורה שתקל על הגולשים למצוא אותו – והם, שיחשבו שקראתם את מחשבותיהם, לא יוכלו להתעלם מכם.

לסיכום,

עבודתו של כותב התוכן קשורה באופן בלתי נפרד לזו של מקדם האתרים. כל אחד מהם יכול להביא תוצאות טובות בתחומו ושיפור באפקטיביות הכללית של האתר, אולם עבודה משולבת יכולה ליצור סינרגיה משמעותית שתדהים את הלקוחות ותניע אותם לפעולה.

פליקס מילשטיין פליקס מילשטיין
מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות. נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה