כך תבנו קישורים פנימיים אופטימליים למטרות קידום אתרים
01 לOctober 2017

כך תבנו קישורים פנימיים אופטימליים למטרות קידום אתרים

כך תבנו קישורים פנימיים אופטימליים למטרות קידום אתרים

בין אם אתם משיקים אתר חדש, מרעננים אתר קיים או בונים מחדש את התוכן שלכם, למבנה הקישורים הפנימיים שבאתר שלכם יש השפעה מכרעת על הצלחת קידום האתר במנועי החיפוש. על מנת לבנות את הקישורים הפנימיים הללו באופן האפקטיבי ביותר, שגם יעניק לגולשים חוויית משתמש חיובית וגם ישפר את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש, עליכם לזכור חמישה כללים פשוטים:

חוויית המשתמש

אל תזלזלו בגולשים שמבקרים באתר שלכם עם תוכן דל ועודף פרסומות, אחרת הם פשוט ינטשו את העמוד ויחזרו אל תוצאות החיפוש לנסות תוצאה אחרת שאיננה האתר שלכם.

מנועי החיפוש כיום מספיק חכמים על מנת להיות מסוגלים לדרג אתרים על פי חוויית המשתמש שהם מציעים, ומעדיפים להציג בתוצאות החיפוש עמודים שבהם מובטחת חוויית משתמש חיובית, מתוך אתרים שאכפת להם מן הגולשים עצמם. כאשר גולש כלשהו מחפש דבר מה בגוגל, מנוע החיפוש מעדיף לתת לו רשימת תוצאות שיש בצידן ערך אמיתי ולכן כדאי להתייחס לזה בתהליך של עיצוב ובניית אתר.

כל קישור פנימי באתר שלכם מוסיף ערך מסוים. בעבר, כאשר האלגוריתם של גוגל היה מעט יותר פשוט ומובן, ניתן היה לראות בדיוק היכן העמודים באתר שאת ערכם כדאי לחזק בעזרת קישורים פנימיים. כיום לא ניתן לראות את הערך הזה, אולם הוא עדיין משחק תפקיד חשוב באלגוריתם של גוגל.

בעזרת תכנון נבון של הניווט באתר, וללא צורך בדחיסת יותר מדי קישורים בכל עמוד, ניתן לכוון את ערך הקישורים על מנת להציף את העמודים החשובים יותר. כמו כן כדאי לזכור שאסטרטגיית בניית הקישורים צריכה להיות מתואמת עם התוכן באתר, המבנה שלו והעמודים שברצונכם לשפר את ערך הקישורים שלהם.

הקשר והיררכיה

רבים נוטים לנסות ולצמצם את מספר הקישורים על מנת למנוע הסחות דעת, או למקם את התוכן החשוב ביותר במעלה העמוד כדי לחסוך גלילה עבור הגולש – אולם אל תחששו מכך שהמבקרים באתר שלכם יקליקו על דברים או יגללו את העמוד: פשוט סדרו את התוכן שלכם סביב נושאים מסוימים וחברו עמודים בעזרת קישורים.

ברגע שאתם זונחים את המתודולוגיה העתיקה של “עמוד אחד לכל מילת מפתח”, האתר שלכם יקבל מבנה הרבה יותר טבעי של נושאים ותתי-נושאים, עם תוכן שמתחיל מן הכללי ויורד אל הפרטים. ככל שהניווט בין הנושאים יהיה הגיוני יותר עבור הגולשים, כך הוא יהיה נוח יותר עבור הרובוטים הסורקים אותו, מה שעשוי לתרום לשיפור דירוג האתר כולו בתוצאות החיפוש.

תוכן ייחודי

על מנת לבנות מותג חזק ולספק חוויית משתמש איכותית, אתם חייבים להשתמש בתוכן ייחודי. מבחינת מנועי החיפוש, הם מזהים תוכן משוכפל או דומה ואינם מציגים אותו בין תוצאות החיפוש. מבחינת הגולשים, אם יש לכם תוכן שיש לכל אחד אחר בענף שבו אתם פועלים, תתקשו להתבלט וליצור לעצמכם תדמית סמכותית ואמינה.

קיימים מקרים מסוימים בהם אין ברירה אלא להשתמש בתוכן זהה במספר עמודים באתר, למשל עבור חנות מקוונת שמציגה את אותו מוצר (עם תיאור מוצר זהה או דומה) תחת מספר קטגוריות שונות. על מנת להימנע מבעיות מבחינת קידום אתרים ומנועי החיפוש, ניתן להשתמש בתגי קנוניקל על מנת להפנות את העמודים השונים אל עמוד אחד בלבד.

סריקה ואינדוקס

קישורים פנימיים הם דבר חשוב, אבל צריך להשתמש בהם באופן מושכל; משום יותר מדי קישורים יעלו את מורכבות הניווט ויבזבזו תקציב זחילה ופוקוס. בנוסף, כמות גדולה מדי של קישורים תשווה לאתר מראית עין של רדידות תוכן, גם אם נעשו מאמצים להשקיע בתוכן איכותי. החוכמה היא לא רק לשלב קישורים רבים כדי שהרובוטים של מנועי החיפוש יסרקו כל פינה באתר, אלא שהם גם יבינו את הקשרים בין העמודים בהתבסס על הרלוונטיות של כל קישור לנושא.

סיכום

האלגוריתמים של מנועי החיפוש משתנים כל הזמן, ושיטות קידום אתרים מופיעות ונעלמות בתוך זמן קצר. עם זאת, השיטות שנמנו לעיל אינן מכוונות לאלמנט אחד מסוים באלגוריתם, אלא נשענות על אלמנטים שחשיבותם תישאר בעינה עוד זמן רב: באמצעות חוויית משתמש חיובית, ניהול זרימת הערך הקישורים, שליטה בהיררכיה, טיפול בתוכן משוכפל ומאמצים להבטיח סריקה ואינדוקס של כלל העמודים באתר, ניתן ליצור מבנה קישורים פנימיים חזק שיסייע בקידום האתר במנועי החיפוש.

אייל רחמים אייל רחמים
קידום אתרים | שיווק באינטרנט - מייסד דיגיטאץ'
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה