דף הבית בלוג מקדמי אתרים – איך תדעו מי מקצוען ומי חאפר
זנב ארוך
מקדמי אתרים – איך תדעו מי מקצוען ומי חאפר

אייל רחמים

מקדמי אתרים – איך תדעו מי מקצוען ומי חאפר

בעולם הרווי של קידום אתרים ישנם חברות רבות העוסקות בתחום, חלקן מתמחות רק בתחום זה וחלקן מספקות שירותים אלו כחלק מסל מוצרים גדול יותר. אין זה אומר שהן פחות מקצועיות מחברות העוסקות רק בתחום זה, אך מה שחשוב שתבינו הוא שבתוך העולם הזה ישנם גם חאפרים שאינם עושים עבודה ראוי או עושים שימוש בטכניקות קידום לא חוקיות שבסופו של דבר עשויות אף לפגוע באתר ובתדמית שלכם ולא לתרום לה.

אז איך נדע שאנו עובדים עם מקצוען ולא חאפר?

לא משנה אם אתם מתעדים להתקשר עם חברת קידום אתרים או פרילנסר, הבא נמחיש זאת באמצעות שאלות פוטנציאליות שאנשים עשויים לשאול את המקדם במהלך שיחת היכרות בין השניים:

"האם אתה יכול להתחייב לי לתוצאות?"

אחד הדברים שהלקוח אשר עומד להשקיע כסף (אין זה משנה אם מדובר במאות שקלים בחודש או אלפי שקלים בחודש) הוא האם חברת הקידום יכולה להבטיח לו תוצאות. אף חברת קידום אינה יכולה להבטיח תוצאות מכיוון שהנוסחה שבה עובד מנוע החיפוש משתנה מפעם לפעם וגוגל לעולם לא תחשוף את כל הפרמטרים המשפיעים על הקידום. לכן אדם שיבטיח לכם תוצאות שהוא אינו יכול להתחייב להן צריך להדליק אצלכם נורא אדומה. הוא כן יכול להתחייב לעבודה מקצועית שתיעשה בעבור קידום האתר שלכם תוך שימוש בשיטות קידום אתיות וחוקיות בנוסף לטכניקות שונות של החברה שגובשו לאורך השנים מניסיונה בעבודה עם לקוחותיה ומנוע החיפוש.

"אתה יכול לשלוח לי דוגמאות?"

כמעט בעבור כל מוצר או שירותי אינטרנטי השאלה הבטוחה שעולה בכל שיחה היא בעצם בקשה של הלקוח לראות דוגמאות. אם אתם גרפיקאים המכינים עבורו לוגו – הוא ירצה לראות לוגואים שונים שעיצבתם. אם אתם בונים לו אתר הוא ירצה לראות אתרים קודמים שבניתם – אם אתם עומדים לקדם לו את האתר הוא ירצה לראות מספר אתרים שקידמתם.

"מהי שיטת העבודה שלך?"

לכל חברה יש את שיטת העבודה שלה שנבנתה לאורך השנים והיא לא תוכל לחשוף להם לעולם את שיטת העבודה המלאה שלה. עם זאת, לאחר שקראתם מעט מידע על התחום בעצמכם, אתם תוכלו להבין מתוך התשובה שתשמעו האם מדובר באיש מקצוע שיודע מה הוא עושה או מקדם חאפר.

"אילו תכנים אקבל ומי יכתוב אותם עבורי?"

התכנים הם חלק חשוב בקידום. למעשה מדובר בלב ליבו של הקידום. תוכן איכותי באתר שלכם יגרום לגולשים שלכם לחזור לאתר שלכם, לשתף את התוכן שלכם ברשת, להמליץ על האתר שלכם, להגיב למאמרים שבאתר ואף יעלה את זמן השהייה הממוצע באתר. כל אלה חשובים מאוד לתהליך הקידום במנוע החיפוש. כמו כן גם תכנים המפוזרים ברשת חשוב שיציגו היטב את בעל העסק. התכנים המפורסמים ברשת משפיעים על המוניטין של החברה וצריכים לשלב מילות מפתח שמתוכם יקשרו המאמרים לאתר החברה. למידע נוסף על שיווק באמצעות תוכן.

"איך נוכל לעקוב אחר ההתקדמות?"

חברת קידום מקצועית תספק לכם דוח מעקב חודשי שבו בכל חודש תוכלו לראות את מיקום מילות המפתח שלכם וסטטיסטיקות נוספות. ייתכן וייקחו חודשים ארוכים לקידום ביטויי מפתח מסוימים אך חברה מקצועית תשמח להציג לכם את תמונת המצב בדוח החודשי. כמו כן חשוב שמקדם האתרים ישתול קוד של גוגל אנליטיקס באתרכם על מנת לעקוב אחר כמות הכניסות באתר שלכם שכן בסופו של יום זה מה שאנו רוצים לקדם.

"האם יש הסכם עבודה?"

כל חברת קידום מקצועית תעבוד עם לקוח בתנאי שזה יחתום על הסכם עבודה. למעשה בהסכם העבודה צריך הלקוח להיות בטוח שגם הצד שלו מוצג כמי שמקבל את העבודה המקצועית ומצד שני החברה רוצה להבטיח לעצמה עבודה שקטה ונקייה.

"האם האתר שלי טוב לקידום?"

אז באמת יש אלפי סוגים שונים של אתרים אבל צריך לבצע הפרדה בין אתר שאפשר לקדם לבין אתר שיניב המרות/פניות .יש משהו בתפישה של השאלה כי הצורך לקדם הוא לא המטרה!

המטרה של הקידום היא לסייע להביא לאתר כניסות של תנועת גולשים איכותית ובסופו של תהליך להביא לפניות/רכישות באתר.

ולכן החשיבה שאיש קידום מקצועי עושה היא לברר האם חווית המשתמש באתר ומבנה האתר מספיק מקצועיים בשביל שבעל האתר ירגיש את תוצאות הקידום ע"י המרות (גידול בפניות/מכירות דרך האתר).

"קיבלתי הצעת מחיר זולה בהרבה יותר?"

חברה איכותית שמחשיבה מעצמה משתמשת בתקציב הלקוח בצורה שקולה על מנת לייצר עבורו תוצאות ולשפר כל הזמן את האתר ולכן חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים שלוקחים ברצינות את העשייה הנדרשת לטובת פרויקט קידום האתרים יחשבו את ההשקעה הנדרשת על מנת לייצר תוצאות אמתיות ללקוח ואף תנמק את הטיעונים לתמחור נכון ואפקטיבי לקידום אתרים ובכלל אנו ממליצים לבחון את המקדם/חברת הקידום בשאלה של האם התקציב הנ"ל מספיק על מנת להגיע להישגים ותוצאות ?(תתפלאו יש חסידים ששואלים).

אודות הכותב
מקדמי אתרים – איך תדעו מי מקצוען ומי חאפר

אייל רחמים

מנכ”ל חברת דיגיטאץ

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂