הבעיות הקטנות שיכולות לגרום נזק לאתר שלך
19 לApril 2017

הבעיות הקטנות שיכולות לגרום נזק לאתר שלך

הבעיות הקטנות שיכולות לגרום נזק לאתר שלך

רשת האינטרנט עשתה קפיצה אדירה קדימה בעשורים האחרונים. אם רק לפני עשרים שנה אתרי אינטרנט התבססו על HTML פשוט עם כמה תמונות, היום הם התפתחו באופן ניכר לכדי אתרים מותאמים אישית, רספונסיביים, אשר שמים דגש מיוחד על חוויית המשתמש.

במקביל, גם הסטנדרטים של הגולשים התפתחו ללא היכר: בשנת 2009, סקר גולשים העלה כי פחות מחמישה אחוזים מהם ציפו כי אתר מסחר אלקטרוני ייטען מתוך שניה אחת או פחות. רק שש שנים לאחר מכן, בשנת 2015, סקר דומה גילה כי אחוז הגולשים “חסרי הסבלנות” זינק פי שישה ועומד כעת על 30 אחוזים מן הגולשים אשר מצפים לזמן טעינה של שנייה או פחות.

הבעיה היא שככל שאתרי האינטרנט התפתחו, כך התפתח גם הפוטנציאל לתקלות. אפילו דברים  שנראים זניחים ולא חשובים עשויים להשפיע באופן דרמטי על ביצועיו של אתר אם הם מקשים על הגולשים למצוא את התוכן והמידע שהם צריכים. בעיות קטנות כאלה יכולות לקלקל במהירות את המוניטין של מותגים ואת הדרך בה הם נתפסים על ידי לקוחותיהם, שלא לדבר על הפגיעה בתנועת הגולשים לאתר ובדירוג שלו במנועי החיפוש.

האופי התחרותי המאפיין את הרשת בכלל, והזירה העסקית בפרט, משמעו שאף בעל אתר אינו יכול להרשות לעצמו תקלות שעלולות לפגוע ביכולתם לתקשר עם קהל היעד שלהם. הדרך להימנע מבעיות כאלה היא באמצעות סריקה מדוקדקת של כל האתר והתוכן שלו, ולתקן אותן לפני שייגרם נזק.

אילו נזקים עשויים להיגרם מבעיות באתר?

כפי שצוין לעיל, כמעט שליש מן הגולשים כיום מצפים שעם כניסתם לאתר אינטרנט, הוא ייטען במהירות. ככל שהתגברו ציפיות הגולשים לזמן טעינה קצר יותר, כך אחוז הגולשים ה”סבלניים” פוחת. אם לפני חמש שנים, 63% מן הגולשים היו מוכנים להמתין בסבלנות לטעינת אתר ארוכה, כיום מספר זה ירד ל-51%; בעיה באתר שגורמת לזמן טעינה ארוך מדי? הגולשים פשוט יסתובבו ויצאו החוצה.

עניין אחר הוא הרצון של גולשים להסתובב ברחבי האתר ולחפש מידע נוסף בכוחות עצמם, מעבר לזה שמוגש להם עם כניסתם הראשונית אליו. אם הניווט באתר אינו נוח או אינו מתפקד כראוי, וכך מקשה על הגולשים לאתר מידע נוסף שהם מעוניינים בו – הגולשים הולכים לאיבוד, תרתי משמע.

כמו כן קיימות בעיות העשויות לפגוע בדירוג האתר במנועי חיפוש בכלל ובגוגל בפרט: תוכן משוכפל, דל או באיכות ירודה לא רק ישפיע לרעה על חוויית המשתמש של הגולשים, אלא גם יעמיד בסכנה את דירוג האתר בתוצאות החיפוש, ומכאן קצרה הדרך אל תנועת גולשים דלה ושיעורי המרות נמוכים.

הפתרון: תהליך בן שלושה שלבים

על מנת להימנע מכל הבעיות שתוארו לעיל ואחרות, על בעל האתר לבצע בדיקה יסודית ומעמיקה באתר, לזהות את המקומות הבעייתיים, התקלות והשגיאות, ולתקן הכל תוך וידוא כי הן לא תחזורנה שנית בעתיד. להלן תהליך בן שלושה שלבים אשר יסייע לכל לאתר את הבעיות הפוטנציאליות הנפוצות, למנוע ירידה בתוצאות החיפוש ולשפר את ביצועי האתר:

זיהוי שגיאות ואיתור חריגות

ראשית יש לבצע בדיקה מקיפה של האתר על מנת לזהות את העמוד או העמודים בהם מתגלות חריגות המסכנות את הצלחת האתר. בין הפרמטרים שמומלץ לבחון בבדיקה מקיפה שכזו ניתן למנות בדיקה של מהירות האתר, איתור שגיאות בעמודים השונים, חיפוש אחר קישורים שגויים וכל דבר אחר שעשוי להשפיע לרעה על חוויית המשתמש.

תעדוף הבעיות

לא לכל הבעיות שמתגלות באתר יש את אותה השפעה על ביצועיו או על המשתמשים שלו, ולכן חשוב לטפל קודם כל בשגיאות שיש להן את ההשפעה הגדולה ביותר.

יש להתמקד תחילה בשגיאות המשפיעות באופן ישיר על הנראות של האתר ועל הניווט בו. לאחר מכן תקלות הקשורות להפניות שגויות, קישורים שבורים או הודעות שגיאה. בהמשך יש לבחון את התוכן, כולל כותרות העמודים ותיאורי מטא, ולבסוף יש להתייחס לנושאים כגון תגיות אלט על גבי תמונות וכדומה.

תיקון הבעיות באתר

לאחר שזוהו כל הבעיות וסודרו על פי סדר עדיפויות, זה הזמן לטפל בהן:

  • השתמשו בהפניות 301 כדי להפנות גולשים למקומות הנכונים. אם הוסר תוכן כלשהו, יש להסיר גם קישורים המפנים אליו על מנת למנוע את הופעתה של הודעת שגיאה.

  • תוכן האתר –  ודאו כי נעשה שימוש במילות חיפוש מתאימות, והסירו או שכתבו תכנים משוכפלים, דלים או כאלה שאין בהם ערך לגולשים.

  • בצעו פעולות של קידום אתרים על האתר; לא רק על מנת לקדם אותו בגוגל אלא משום שחלק משיטות הקידום עוסקות באופטימיזציה – ומכאן, בביצוע נכון – של מרכיבים כגון תיאורי מטא, מילות מפתח, היררכייה נכונה וכיו”ב.

  • השתמשו בכלי המפתחים של גוגל כדי לבחון את מהירות טעינת האתר ואפשרויות להאצתו.

  • סרקו את כל עמודי האתר על מנת לזהות חוסרים, כגון טקסט אלט ותגיות, ומלאו אותם.

לסיכום,

ככל שהאתר סבוך יותר, כך עולה בו הפוטנציאל לתקלות ובעיות העשויות לפגוע באתר ובביצועיו, מומלץ לאתר אותן בזמן ולבצע טיפול נאות המשלב תיקון בהווה ומניעה בעתיד, כדי שהאתר יפעל באופן הטוב ביותר האפשרי ויספק חוויית משתמש חיובית לגולשים.

פליקס מילשטיין פליקס מילשטיין
מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות. נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה