• eyal@digitouch.co.il
  • 072-3308587
תמונת נושא עבור דוח קידום אתר – 10 הפרמטרים החשובים ביותר למעקב חודשי

דוח קידום אתר – 10 הפרמטרים החשובים ביותר למעקב חודשי

felix@digitouch.co.il

קידום אתרים הוא תחום מורכב ודינמי מאוד. ככל שיותר פרויקטים מנוהלים על ידי אדם אחד, כך עליו לשים לב ליותר פרמטרים שמשתנים באופן מהיר ומשפיעים על דירוג האתרים, וזאת על מנת לבצע את הפעולות של קידום אתרים על הצד הטוב ביותר האפשרי. הזנחה של קמפיין או אי תשומת לב לחלק מן השינויים עלולים להכשיל פרויקטים שלמים ולהיות קשים מאוד לתיקון בדיעבד.

להלן רשימה של עשרת הפרמטרים החשובים ביותר שכדאי לעקוב אחריהם לכל הפחות ברמה החודשית:

1. מעקב ביטויים

בנייה של רשימת ביטויי חיפוש מתאימה וממוקדת היא מפתח קריטי להצלחה של קידום אתר, אולם יש לעקוב אחריה לכל הפחות פעם בחודש על מנת לוודא שהיא עדיין מעודכנת, אופטימלית ומשרתת את צרכי האתר המקודם. כך לדוגמה ניתן להבחין בעליה או ירידה בנפח החיפוש של כל ביטוי, לאתר תחרות שיתכן ונוצרה בתקופה האחרונה על ביטויים מסוימים ולבחון באילו תחומי הפעילות חלה התקדמות.

בנוסף, שימוש בכלים כמו Google Trends מאפשר לזהות ביטויי חיפוש חדשים על פי מגמות עולמיות, וכך לאתר הזדמנויות חדשות על פי אירועים חד פעמיים או מגמות שוק.

2. עבודת קידום On-Site

קידום האתר אינו פעולה חיצונית בלבד, אלא גם פנימית. חשוב לוודא כי האתר המקודם מותאם באופן אופטימלי למנועי החיפוש, ולכן חשוב לעבור על התוכן בעמודי האתר, כולל כותרות, תגיות מטא, תיוג אלט בתמונות וסרטונים, התוכן הטקסטואלי והמבנה הכללי. כך למשל אם זוהתה מגמת שוק ופעולות הקידום התחילו לטרגט ביטויי חיפוש חדשים, יש לוודא כי המחפשים ימצאו את מבוקשם באתר.

בנוסף כדאי לבחון את כל העמודים הקיימים באתר, לחפש תקלות ושגיאות שעשויות היו להתפתח בחודש האחרון, לבדוק האם הקישורים היוצאים תקינים או שחלקם מובילים לאתרים שכבר אינם רלוונטיים או מציגים הודעות שגיאה, האם קיימים קישורים פנימיים בתוך האתר הגורמים להפניות מיותרות וכן הלאה.

קידום onsite

3. תנועה אורגנית לאתר

התנועה האורגנית, כלומר הגולשים המגיעים לאתר באמצעות מנועי החיפוש, נחשבת לאיכותית ביותר מאחר ומדובר בגולשים שחיפשו דבר מה במנוע החיפוש, קיבלו בין היתר את האתר המדובר ונכנסו אליו על מנת למצוא מענה לשאלה, מידע או כל דבר אחר שחיפשו. דירוג טוב במנועי החיפוש הולך בדרך כלל ביחד עם תנועה אורגנית גבוהה, וזאת בדיוק הסיבה שכדאי לעקוב אחר התנועה האורגנית על בסיס חודשי.

החשיבות של מעקב חודשי אחר התנועה האורגנית לאתר וחיפוש אחר עליה או ירידה היא בניתוח המצב של האתר, זיהוי שינויים העלולים להצביע על בעיה בנוכחות האתר במנועי החיפוש ולהצביע על נקודות החוזק והחולשה באסטרטגיית קידום האתר.

4. מעקב אחר שיעור הנטישה (Bounce Rate)

שיעור הנטישה משמעו אחוז הגולשים שמגיעים לאתר אולם נוטשים אותו בתוך זמן קצר מבלי לבצע אף פעולה נוספת. זהו מדד המאפשר לבחון את ביצועי האתר לאורך זמן, להשוות בינו לבין אתרים אחרים ולקבל החלטות באשר להצלחת או אי הצלחת מאמצי הקידום של האתר – אם כי מומלץ לקחת בחשבון גם אלמנטים נוספים ולא להתייחס לשיעור הנטישה כעומד בפני עצמו.

לדוגמה, באתר שהוא חנות מקוונת, שיעור נטישה גבוה עשוי לנבוע מתקלה טכנית בהזמנת המוצר או בתשלום, אולם הוא גם יכול להצביע על בעיה בקידום האתר שכן לכאורה מי שנכנס אליו נטש משום שלא התעניין בתוכן. במקרה כזה יש לבחון האם פילוח קהל היעד שהוגדר הוא מדויק והאם אסטרטגיית הקידום הנוכחית מתאימה לצרכיו של קהל היעד.

5. מעקב אחר יחסי ההמרה (Conversion)

המרה היא פעולה שגולש מבצע באתר, כגון מילוי פרטים, רכישה, הורדה, הרשמה לרשימת תפוצה וכדומה. כלומר ברגע שהגולש מגיע אל האתר שלך עליו להשתכנע לעשות פעולה אקטיבית כלשהי, והמעקב אחר יחס ההמרה בין הגולשים שנכנסים לאתר לבין הגולשים שמבצעים את הפעולה הזו חשוב על מנת לבחון את אפקטיביות פעולת קידום האתר בהיבט של עלות מול תוצאה.

כך לדוגמה אם מתברר שביטוי מסוים מביא לאתר תנועת גולשים גדולה אולם אחוזי ההמרה נמוכים, ניתן לבצע חשיבה מחודשת באשר לכדאיות ההשקעה באותו ביטוי. מומלץ גם להשוות את אחוזי ההמרה ביחס לחודשים קודמים על מנת לבחון מגמות של שינויים ולפעול בהתאם.

6. ניתוח מתחרים

החשיבות העצומה של מעקב אחר המתחרים נעוצה בכך שלכל מידע שנצליח לאסוף יש ערך: ניתן ללמוד בצורה כזו על האסטרטגיות בהן נוקטים המתחרים, לשאוב רעיונות מן הפעילויות שלהם, לעקוב אחר מילות המפתח שהם מטרגטים, אחר המופעים האורגניים שלהם, הקישורים הנכנסים והיוצאים שלהם ועוד. לעיתים ניתן גם לזהות באופן כזה מתחרים חדשים שהצטרפו לאחרונה.

בעזרת ניתוח מתחרים יעיל ניתן לפתח כיווני קידום נוספים לאתר, ואם מבחינים בפעילות קידום אתרים של מתחרים ונדמה שהיא עשויה להצליח, אין שום בושה בלחקות אותם. אחרי הכל, סביר להניח שבאותם רגעים גם הם מנתחים את האתר שלנו…

ניתוח מתחרים

7. בדיקת קישורים נכנסים

חלק מאסטרטגיית קידום אתרים טובה היא מעקב אחר הקישורים המפנים אל האתר המקודם בהיבטים של איכות, תוכן ועוד, שהרי לקישורים ממקורות איכותיים יש ערך גבוה בעיני מנועי החיפוש.

המטרה של מעקב חודשי אחר הקישורים הנכנסים לאתר היא לזהות האם והיכן נוצרו קישורים טבעיים חדשים המפנים לאתר, ומתוך כך להסיק כיצד לפעול; למשל, להפנות מן העמוד שאליו מובילים הקישורים אל עמוד אחר, אולי רלוונטי יותר, באתר. יתרון נוסף של מעקב אחר קישורים הוא האפשרות לאתר ניסיונות של קידום אתרים שלילי העלולים להתבצע על ידי אתרים מתחרים כנגד האתר המקודם.

בדיקת קישורים

8. חיפוש תוכן משוכפל

תוכן משוכפל הינו גורם משמעותי מאוד שעשוי להשפיע באופן שלילי על דירוגו של אתר, והכוונה לתוכן זהה הנמצא במדויק הן באחד העמודים באתר המקודם והן בעמוד אחר – בין אם באתר מתחרה או בתוך האתר המקודם עצמו.

על כן מומלץ לערוך בדיקה ברמה חודשית ולחפש תוכן זהה שנמצא בכתובות URL שונות, כגון גרסאות הדפסה, עמודי ארכיון, עמודי תצוגה מקדימה, אתרים אחרים שיתכן שהעתיקו תכנים מן האתר המקודם או שהן האתר המקודם והן אתרי מתחרים השתמשו באותו מקור לכתיבת תוכן מבלי לשנותו באופן מספק.

9. מעקב אחר העמודים עם מספרי הכניסות הגבוהים ביותר

בכל אתר קיימים עמודים מסוימים שאליהם מתנקזת רוב התנועה האורגנית. באמצעות כלים פשוטים כמו גוגל אנליטיקס המודדים את מספר הכניסות לכל עמוד ניתן לזהות את העמודים הללו ולעקוב בקביעות אחר הנתונים שהם מפיקים בכדי לזהות שינויים או מגמות באתר ולהקיש מכך על הדברים שמעניינים את הגולשים, על נקודות חוזק וחולשה בעמודים אחרים בתוך האתר וכדומה.

תוכנית עבודה

10. מעקב אחר מה שנעשה ותכנון להמשך

כל הפרמטרים שצוינו לעיל הם חשובים כשלעצמם, אולם התוצאה שלהם היא העיקר: הדירוג של האתר במנועי החיפוש. לכן חשוב לעקוב אחר כל הפעולות שכבר נעשו, כגון העלאת מאמרים למרת החלפות קישורים, יצירת קמפייני Adwords עבור ביטויי חיפוש חדשים שזוהו בחודש האחרון, יצירת עמודי תוכן חדשים בתוך האתר לשם אופטימיזציה עבור ביטויי חיפוש שהאפקטיביות שלהם אינה מספקת וכדומה – על מנת לבחון כיצד סך הפעולות שהתבצעו השפיע על דירוג האתר במהלך התקופה הזו.

בנוסף, מומלץ לערוך רשימה של פעולות עתידיות המתוכננות לחודש הקרוב (או לחודשים הקרובים) בהסתמך על הנתונים הקיימים, ובסוף החודש הבא לבחון כיצד הם השפיעו על דירוג האתר. על סמך התוצאות ניתן יהיה לבנות תכנית פעולה לחודש שאחריו וכן הלאה.


9,917 צפיות בסך הכל, 2 צפיות מהיום


מילשטיין פליקס

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.

יש לך שאלה? התקשר 0723310701


אוהשאר פרטיםונחזור אליך.