דף הבית בלוג קידום אתרים לעסק שלכם – לא מה שחשבתם
קידום אתרים לעסקים

פליקס מילשטיין

קידום אתרים לעסק שלכם – לא מה שחשבתם

היום כל בעל עסק יודע שכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות ולפרסם את שירותיו הוא זקוק לאתר טוב – בין אם מדובר בשען מסורתי העוסק במכירה ובתיקון שעונים במשך שנים רבות, ובין אם מדובר בעורך דין אשר פתח לאחרונה משרד משלו. שהרי בימינו, כאשר האדם מעוניין בשירות או מוצר כלשהו, הוא פונה לעזרתו של גוגל ומחפש את הקישור אשר יפנה אותו למקום הנכון. מכיוון שמרבית הגולשים מתייחסים בדרך כלל לתוצאות הראשונות של גוגל, בעלי העסקים צריכים להשקיע זמן ומאמץ כדי להיות במקום הראשון וזאת בעזרת בניית אתרים, בעזרת מקצוען.

בונים ונזהרים

אחת הסכנות הטמונות בבניית אתר אינטרנט או כמה אתרים הוא החשש שהמתחרים של בעל העסק יוכלו לדלות עלינו מידע רב. בעת בניית אתר אינטרנט ניתן לנקוט בכמה כללי זהירות כדי לספק כמה שפחות מידע למתחרים:

  • לא למקם את כל האתרים על אותו שרת – גם אם חברת האחסון מציעה לכם כתובות IP שונות, מומלץ לפזר את רשת האתרים שלכם על גבי שרתים שונים, ורצוי אף במספר מדינות. הקידום של האתרים לא ייפגע כל עוד גוגל תדע שהאתרים האלה מיועדים לגולשים הישראליים.
  • לא כדאי לעבוד עם מערכת CMS בקוד סגור – עבודה עם מערכת כזו יכולה להקל על המתחרים שלכם לגלות אתכם, שכן אתם עובדים עם מערכת ייחודית. במקום זאת, תוכלו להשתמש במערכות לניהול תוכן בקוד פתוח דוגמת וורדפרס. עם זאת, בעת בניית אתרים בקוד פתוח לא מומלץ להשתמש באותה התבנית לכל אתר. פעולה זו עלולה להסגיר אתכם.
  • פלטת צבעים שונה – אם אתם משתמשים באותו העיצוב ובאותה פלטת הצבעים בכל האתרים שלכם, המתחרים (וגם גולשים מן השורה) יכולים לזהות אתכם.
  • טקסטים חוזרים באתרים – לא מדובר בתוכן מועתק או בלתי איכותי, שכן כל מקדם אתרים מתחיל יודע שכדי להביא את האתר לתוצאות טובות, יש להעלות תוכן מקורי הכתוב באופן רהוט. הכוונה היא למשפטים בעלי ניסוח זהה או דומה המופיעים בכל האתרים שלכם, דוגמת הבהרה משפטית, עמוד אודות או משפטי הנעה לפעולה.
  • רשתות חברתיות – אם אתם יוצרים חשבון פייסבוק או גוגל פלוס לאתרים שלכם, חשוב שאחלה יהיו חשבונות נפרדים.

לבנות קישורים בחכמה

אחד הנושאים החשובים ביותר בנושא של קידום אתרים הוא בניית קישורים. גוגל מדרגת אתר במקומות גבוהים, אם היא רואה שיוצאים ממנו קישורים איכותיים. אחת השיטות הנפוצות היא כתיבת מאמרי אורח לאתרים אחרים. במקרה זה מחפשים מקדמי האתרים מקורות טובים שאליהם ניתן לשלוח מאמרים ולציין בתחתית העמוד את שם העסק, שם הכותב וקישור לעמוד. דרך נוספת לבניית קישורים היא לנסות להשיג קישורים מאתרים איכותיים כמו אתרי חדשות. לדוגמה, אם יש לכם קשרים עם משרד יחסי ציבור, כדאי לנצל אותם במטרה לפרסם את הקישורים שלכם.

כך תמצאו את מקדם האתרים שלכם

אם יש לכם עסק, סביר להניח שאתם עסוקים בלקדם אותו ואין לכם זמן לרכוש ידע בבניית אתרים. משום כך, חשוב למצוא מקדם או בונה אתרים טוב שיוכל לטפל בכל הקשור לפרסום הדיגיטלי שלכם. דבר ראשון, אם מדובר בקידום אתרים אורגני, יש להבין שזהו קידום איטי יחסית שיכול לקחת חודש ואולי אף יותר. משום כך, כדאי להיזהר ממקדמי אתרים שמבטיחים לכם תוצאות תוך שבוע.

כמו כן, בקידום אתרים אין חכם כבעל ניסיון. אם אתם מעוניינים לבחון את מקדם האתרים שלפניכם, בחנו את מספר שנות הניסיון שלו בתחום, כמו לדוגמא איתי ורצ'יק, בררו אם יש עליו המלצות ובדקו את תיק העבודות שלו, כלומר, אתרים שהוא מקדם כעת או קידם בעבר.

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.