דף הבית בלוג אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ל-2020
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ל-2020
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ל-2020

אייל רחמים

אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ל-2020

כדי להצליח בשיווק דיגיטלי ובשיווק באופן כללי, עליכם להיות יצירתיים וגם לחשוב קדימה. זה אומר להיות מוכנים לדבר הגדול הבא ולהתכונן בהתאם עם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי המתאימה למציאות החדשה והדינמית אשר תוכל לספק לכם תוצאות איכותיות לאורך זמן ובמצב של מציאות שיווקית מאוד תחרותית, מהירה ומשתנה. בין אם אתם חברה לקידום אתרים או בעלי אתר, אתם רוצים וצריכים להישאר רלוונטיים ומעודכנים כדי להיות במיקומים טובים ולהביא עוד טראפיק ועוד לקוחות – לכן הכנו עבורכם מדריך אסטרטגיות שיווק דיגיטלי ל-2020.

ישנם שלל טרנדים שיווקיים חשובים, חלקם ממשיכים איתנו מ-2019 וחלקם חדשים והופכים יותר מהותיים לתוך 2020, ואתם צריכים להכיר וליישם חלק מהם בתוך מאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם. הכוונה היא לאלמנטים כגון חיפוש קולי שהולך ותופס נתח משמעותי יותר ויותר בחיפושים של משתמשים (בעיקר באנגלית כרגע כמובן), שיווק PPC שעדיין נשאר חשוב וימשיך לספק תוצאות המרה גבוהות יחסית, תהליכי קידום אתרים שיישארו בהחלט חשובים ומרכזיים בבניית הצלחה אינטרנטית, יישום הולם וגובר של בינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי וכיוצא באלו.

אך מעבר לטרנדים ויכולות טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר בעולם השיווק הדיגיטלי כאשר אנו נכנסים לעשור חדש במרחב המרתק, הדינמי והתחרותי הזה, חשוב להבין ולגבש מהי אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי וקידום האתרים שלכם ל-2020 והלאה לשנים הבאות.

ראשית כל, משהו מהותי במיוחד לגבי אסטרטגיות חדשות בשיווק דיגיטלי הוא שאנו צופים מעבר גדול ומחייב לקראת פרסונליזציה בשיווק הדיגיטלי, על כל ערוציו השונים והרבים. כדי לשפר המרות ולייעל מהלכי קידום אתרים, שיווק ופרסום – מותגים ואתרים יצטרכו, אסטרטגית וטקטית, להתאים את המסרים באופן אישי למשתמשים ספציפיים, בעיקר דרך כלי אוטומציה, טכנולוגיות שיווק, כלי בינה מלאכותית וכדומה.

שיווק לאורך מחזור "חיים" של מוצר/מותג/משתמש

למרות שאנו שומעים די הרבה כיום ש"משפך המכירות מת", מכיוון שצרכנים דיגיטליים פועלים היום לפי נתיב צרכני שאינו ליניארי, ללא קשר למוצר או לשירות שאותו מנסים לקדם דיגיטלית, זה עדיין תמיד יהיה נכון שבשביל לבנות עסק, הפוקוס העיקרי שלכם צריך להיות להגדיל מודעות למותג/לאתר, כאשר לאחר מכן מגיעים שלבים מוקפדים ומותאמים אישית של השגת לידים ולקוחות פוטנציאליים.

כדי להשיג את זה בתוך המציאות הדיגיטלית בואכה 2020 והלאה, אנחנו צריכים לנהל אסטרטגיית שיווק דיגיטלי לכל אורך מחזור החיים של המוצר או המותג שלכם, כמו גם של המשתמש שלכם. כך, קידום אתרים לבדו הוא חשוב ואף קריטי, אך אינו מספיק כדי ליצור מודעות איכותית אשר תוביל להחלטות צרכניות בכיוון האתר או המוצר שלכם.

מבחינה זו, תפקיד השיווק הדיגיטלי הופך יותר ויותר ליצור חוויית משתמש ושיווק אחידה ומלאה על גבי פלטפורמות שונות, עבור לקוחות חדשים אך גם לקוחות קיימים. ברמת האסטרטגיה, דרך מעשית להסתכל על זה תהיה לתכנן אינטגרציה של מהלכי שיווק דיגיטליים תוך בחינת נקודת המבט של הלקוח בתוך "מסע הלקוח" במרחב הדיגיטלי. אפשר לקרוא לגישה זו שיווק לאורך כל מחזור החיים שהוא במצב תמידי של Always-On. כך, ברמה האסטרטגית, השיווק הדיגיטלי שלכם קודם כל מגביר את המודעות למותג ואת "בריאות" המותג ובהמשך הוא גם תורם בהגדלת כמות הלידים החדשים והלקוחות הפוטנציאליים, מספק חוויית לקוח אחידה ואיכותית בכל הערוצים הדיגיטליים, מעלה את המודעות ואת הסנטימנט החיובי סביב מוצרים/שירותים חדשים וגם משמר לקוחות קיימים ומגדיל הכנסות מהם.

מבחינה פרקטית יותר, שיווק דיגיטלי לאורך כל מחזור החיים של הלקוח כולל למשל מהלכי קידום אתרים חכמים כדי לשפר את דירוג האתר בחיפושים רלוונטיים, הודעות שיווקיות אוטומטיות בדוא"ל וערוצי מובייל, שיווק ופרסום במודל של רי-טרגטינג אחרי שהמשתמש חיפוש או הביע עניין במוצר/שירות שלכם, פרסונליזציה ושיווק מותאם אישית באתר עצמו להגדלת מכירות, שיווק ממוקד, איכותי ועם רי-טרגטינג במדיה חברתית ועוד מהלכים שיווקיים בערוצים דיגיטליים ומסורתיים.

הגברת השימוש בשיווק שיחתי וצ'אט-בוטים

עבודות מחקר וניתוח של המרחב הדיגיטלי צופות כי שיווק שיחתי הולך לתפוס תאוצה משמעותית בשנים הקרובות, כאשר הטכנולוגיה לכך זמינה כבר כיום ואנו בהחלט רואים יישום הולך וגובר באתרים שונים. כך, לצד קידום אתרים בספקטרום רחב ובטכניקות חכמות ומותאמות למציאות הדיגיטלית המשתנה, אתרים יכניסו לשימוש שיווק דרך טכנולוגיות שיחה וצ'אט-בוטים משוכללים.

טכנולוגיות לשיווק שיחתי (Conversational marketing) מאפשרות אינטראקציות בין חברות/אתרים לבין לקוחות ומשתמשים באופן המחקה דיאלוגים אנושיים, ולעשות זאת באופן מותאם וחכם לפי צרכי הלקוח ומיקומי בנתיב הצרכני.

ניתן לראות דוגמאות ליישום פשוט של זה דרך צ'אט-בוטים פשוטים יחסית המותקנים כבר באתרים מסוימים כדי לתמוך במערך השיווקי או השירותי, כאשר זה רק הולך לגדול ולהתפתח בצורה שתקדם מכירות והמרות של משתמשים – למשל צ'אט-בוט שמסייע למשתמש למצוא את המוצר שהוא מחפש ודוחף אותו לבצע רכישה מהירה ויעילה.

דוגמא נוספת ומשוכללת יותר היא הרמקולים החכמים, טרנד ענק בארה"ב למשל. יותר ויותר אנשים מבצעים רכישות והחלטות צרכניות ישירות דרך שיחה עם הרמקול האלחוטי שלהם ושירות הסייען הקולי הרלוונטי (אלכסה, סירי או גוגל אסיסטנט) ובלי לבקר כלל באתר אינטרנט רגיל.

פחות התבססות בלעדית על אנליטיקס

גוגל אנליטיקס היא מערכת נהדרת ויעילה מאוד, בעיקר בהקשר של קידום אתרים וניהול הטראפיק לאתר שלכם. אבל מבחינת אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ל-2020 והשנים הבאות, משווקים ומקדמי אתרים יצטרכו כנראה לא להתבסס כל כך הרבה רק על כלי אנליטיקס כאלו. זאת מכיוון שעסקאות אינטרנטיות אינן פשוטות כמו בעבר והן לאו דווקא משתמש שמגיע לאתר, קונה מוצר וזה הכל. יש תהליכי Up-Selling, Down-Selling, רכישות חוזרות וכן הלאה. בנוסף, יש היום כל כך הרבה דרכים נוספות להשיג לקוחות ולייצר הכנסות מאתר – שותפויות, אפיליאייטס, קורסים דיגיטליים ועוד. כל אלו מצריכים יכולות אנליטיקס מורכבות ורחבות יותר וגם יישום של בינה עסקית לניתוח דפוסים וביצועים.

לסיכום: חלק מהאלמנטים שהעלנו כאן כבר נמצאים איתנו מבחינה טכנולוגית ומעשית, חלק הם יותר צופי פני עתיד, אבל עולם השיווק הדיגיטלי זז קדימה ומשתנה, יש לכם הזדמנות לזוז איתו ולייצר יתרון תחרותי על גבי המתחרים שלכם – הרבה בזכות גיבוש אסטרטגיית שיווק דיגיטלי חכמה ומותאמת ל-2020 והלאה מכך!

אודות הכותב
אסטרטגיית שיווק דיגיטלי ל-2020

אייל רחמים

קידום אתרים | שיווק באינטרנט - מייסד דיגיטאץ'

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂