דף הבית בלוג קידום חנות וירטואלית – איך לעשות זאת נכון
קידום חנות וירטואלית

אייל רחמים

קידום חנות וירטואלית – איך לעשות זאת נכון

דמיינו שאתם מסתובבים בקניון ומחפשים חנות בגדים כדי לקנות בה חולצה חדשה. ידוע לכם שיש בקניון הזה סניפים של כל רשתות הבגדים הגדולות ואפילו כמה סניפים של חנויות קטנות ועצמאיות, אבל לכם אין זמן מיותר או סבלנות לבזבז את כל היום במדידות. למעשה, סביר להניח שהחנות הראשונה שאליה תיכנסו תהיה זו שבה גם תקנו את החולצה. לאיזו חנות בגדים תיכנסו?

רשת האינטרנט היא קניון אחד רחב ידיים שבו ניתן לקנות היום כמעט כל מוצר. אם יש לכם חנות וירטואלית, אתם מוכרחים להיות החנות הזו שאליה הגולשים בוחרים להיכנס ראשונה. אם לא תבצעו פעולות מסוימות כדי לקדם את החנות שלכם ברשת ולהתבלט מעל המתחרים שלכם, אתם עלולים לפספס לקוחות והכנסות.

קידום חנות וירטואלית – אילו פעולות ניתן לעשות?

  • קידום חנות וירטואלית במנועי חיפוש:

    רוב הלקוחות מגיעים לחנויות וירטואליות ברחבי הרשת על ידי חיפוש המוצר שהם רוצים לרכוש במנועי חיפוש בכלל ובגוגל בפרט. הואיל ורשימת תוצאות החיפוש מוגבלת במספר התוצאות המוצגות לגולש, ככל שהחנות הוירטואלית שלכם תופיע במקום גבוה יותר, כך יותר גולשים ייכנסו אליה וגדל הסיכוי שהם ירכשו את המוצר.
    כיום כל בניית אתר מתבצעת כבר מן הרגע הראשון בתשומת לב רבה לא רק ליופיו ולתפקודו אלא גם לקידומו במנועי החיפוש. קידום אתרים יכול לאפשר לכם לשפר את דירוג האתר שלכם על ידי אופטימיזציה של האתר לאלגוריתם של מנועי החיפוש, מחקר מילות מפתח שבאמצעותו ניתן לאתר גולשים שיכולים להפוך ללקוחות – ופעולות רבות אחרות.

  • קידום חנות וירטואלית ברשתות החברתיות:

    הכוונה בכך היא בעיקר לפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, אולם באמצעות מספר פעולות פשוטות ניתן ליהנות גם מתנועת גולשים מרשתות חברתיות אחרות, בהן אינסטגרם, פינטרסט, לינקדאין וכדומה.
    בכל רשת חברתית גדולה ניתן לבצע פרסום ממוקד על פי פילוח יעיל של קהל היעד. המוצר שלכם מתאים רק לגברים באיזור הצפון? אין סיבה לפרסם לנשים באיזור הדרום. משווקים לילדים בגילאי גן? פרסום לרווקים חסרי ילדים עשוי להיות בזבוז של כסף. הרשתות החברתיות מאפשרות לכם לעשות בדיוק את זה: להציג את מרכולתכם אך ורק בפני אלה שבאמת עשויים להתעניין בה.

  • כתיבת מאמרים מקצועיים ברשת:

    אם הגולשים אינם מכירים את המוצר/ים שבחנות הווירטואלית שלכם, יתכן שהם יתעניינו בחוות דעת של אנשי מקצוע ומומחים בתחום. כך ניתן לספק לגולשים מידע אודות המוצר, אבל גם למצב את החנות שלכם כבעלת מומחיות, אמינה ומקצועית. ככל שהאתר ייתפס בעיני הגולשים כאמין יותר, כך גדל הסיכוי שאלה שכבר נכנסו אליו גם יבצעו רכישה.
    זאת ועוד: ככל שתרבו בפרסום מאמרים מקצועיים מטעמכם ברחבי הרשת, וככל שיותר מהם יכללו גם קישור אל האתר שלכם, כך תיהנו מתנועת גולשים גבוהה יותר ואף תסייעו לקידום החנות במנועי החיפוש. רק הקפידו לפרסם מאמרים עם תוכן ממשי, איכותי, כזה שהגולשים ימצאו בו ערך אמיתי.

  • ניהול קשרי לקוחות

    אם יש לכם חבר שרכש מוצר בחנות מסוימת, קיבל חוויית שירות טובה ונהנה מן המוצר, סביר להניח שכשתזדקקו למוצר דומה תיגשו אל אותה חנות. בין אם מדובר בחנות פיזית או וירטואלית, שירות הלקוחות לאחר הקניה חשוב לא פחות מזה שלפניה. לכן השתמשו באתר החנות הווירטואלית שלכם כדי להציע שירות לקוחות יוצא דופן. היו קשובים, אדיבים וסבלניים לפניות של לקוחות, והם יגמלו לכם בהמלצות מפה לאוזן לחבריהם, שיתוף של תכנים ומוצרים מתוך האתר ברשתות החברתיות, ובכך יסייעו גם לקידום האתר במנועי החיפוש.

אודות הכותב

אייל רחמים

קידום אתרים | שיווק באינטרנט - מייסד דיגיטאץ'

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂