שלוש דרכים לקדם אתר בגוגל בלי מקדם אתרים מקצועי
אם יש לכם אתר, אתם צריכים לקדם אותו בגוגל. לא משנה אם מדובר בבלוג, אתר תדמית, חנות מקוונת או דף מידע – אתם רוצים להיות שם כאשר הגולשים יחפשו בגוגל משהו שקשור אליכם; כי אם אתם לא תהיו שם, סביר להניח שהמתחרים שלכם דווקא כן.
כאשר מדובר על קידום אתרים באינטרנט באופן כללי ובגוגל בפרט, למעשה מדובר על אופטימיזציה של האתר, הפיכתו לבולט יותר בשטח ואיתות לגוגל שירמז כי דווקא את האתר הזה כדאי להציג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של מחרוזת מסוימת. כך, הגולשים שחיפשו את המחרוזת הזו, יקבלו רשימת תוצאות שהאתר שלכם מופיע בה במקום גבוה ככל האפשר, מה שעשוי להגדיל באופן משמעותי את תנועת הגולשים לאתר ובעקבותיה גם את שיעור ההמרות.
קידום אתרים: אפשר גם לבד
האם על כל בעל אתר לעבור קורס קידום אתרים באינטרנט כדי לקדם את האתר שלו? כמובן שלא. הנה שלושה דברים שכל אחד יכול לעשות כדי לשפר את דירוג האתר שלו בגוגל:
השקיעו בתוכן שלכם
זהו אחד הגורמים המשפיעים ביותר על האלגוריתם של גוגל בבואו לדרג את כלל האתרים הרלוונטיים ברשת עבור מחרוזת חיפוש מסוימת. השקיעו מחשבה מעמיקה בבחירת מילות חיפוש רלוונטיות שהגולשים המשתייכים לקהל היעד שלכם עשויים לחפש בגוגל, וכתבו תוכן שיענה למילות החיפוש הללו. השקיעו בתוכן בעל ערך, זכרו שלא תמיד הכמות עדיפה על האיכות, ולעולם אל תעתיקו תוכן מאתרים אחרים.
בנו פרופיל קישורים איכותי
ככל שיותר אתרים הנתפסים בעיני גוגל כאיכותיים ואמינים יפנו קישורים אל האתר שלכם, כך הדירוג שלו יעלה. לכן פנו לבעלי אתרים אחרים, הציעו להם לכתוב עבורם תוכן ושלבו בתוכו קישור לאתר שלכם; השתתפו בפורומים מקצועיים הקשורים לתחום שבו עוסק האתר, או פרסמו פוסטים בבלוגים שונים. עם זאת, זכרו שגם במקרה הזה לעתים קרובים האיכות עדיפה על הכמות
הפגינו נוכחות ברשתות החברתיות
אם עדיין אין לעסק שלכם עמוד משלו בפייסבוק, מהרו וצרו לו עמוד שכזה. אבל אל תעצרו שם: צרו גם פרופילים בטוויטר, בלינקדאין, בפינטרסט, באינסטגרם, ואל תזלזלו אפילו בחשיבות של פרופיל בגוגל+. זו אמנם לא הרשת החברתית המצליחה ביותר בעולם, בלשון המעטה, אבל היא עדיין מוצר של גוגל, ואתם הרי רוצים להתחבב על גוגל. ככל שתהיו פעילים יותר ברשתות החברתיות, כך גוגל יראה את האתר שלכם בעין יפה יותר – והטיפוס מעלה בתוצאות החיפוש לא יאחר לבוא.