דף הבית בלוג לקוחות שהורסים פרויקט קידום אתרים
פרויקט קידום אתרים

אייל רחמים

לקוחות שהורסים פרויקט קידום אתרים

הכותרת קצת מוזרה? אסביר- אחד הגורמים שמסכנים הצלחת פרויקט של קידום אתר הם הלקוחות עצמם, אז מה עושים?

הקדמה:

אוי לקוחות..  לקוחות..  🙂

הרעיון לכתיבת מאמר זה הגיע מההבנה שיש חלק משמעותי  בניהול הלקוח בפרויקט קידום אתרים, לפעמים לא פחות מהעבודה עצמה. לא באמת שיש לו חיפושים בגוגל.

המאמר עשוי להועיל יותר ל- חברות קידום אתרים או מקדמי אתרים פרילנסרים, שלא יודעים כיצד להתמודד עם הסיטואציה, ולפעמים לא יודעים לזהות ולהגדיר אותה (שזה כבר לבד 50% מהפתרון) .

כל תהליך של קידום אתרים ברובו נשען על ניסיון וידע מצטבר של חברת קידום האתרים, בנוסף על כלי הקידום העומדים לרשותה, אתרי תמיכה, רובוטים, טכניקות מקצועיות, וניסיון בעיקר.

סיכוי ההצלחה בתהליך קידום אתר שיש שיתוף פעולה נכון מצד הלקוח מגדילים אותו בעשרות אחוזים, ואסביר.

ישנם לא מעט מקדמי אתרים איכותיים ביותר שנגשים לפרויקט קידום האתר בצורה שונה אחד מהשני, חלק מעדיפים לעבור על האתר, חלק לבנות פרופיל קישורים, חלק לעבור על מבנה האתר Onsite וכו.

כאשר לקוח בוחר בחברה לקידום אתרים או במקדם אתרים הוא מביע אמון בשיטת העבודה שלו, אז זהו שלפעמים יש כאלה שבוחרים .. אבל לא באמת משתפים פעולה ולפעמים הורסים.

ריכזתי את התופעות השונות ב-5 סוגי לקוחות:

1. "לחוץ על הביטוי"

מחייג בכל רגע שהוא רואה תזוזה של ביטוי, לחברת קידום האתרים אין מה לעשות בעניין זה ולפתור את זה באופן מיידי יתרה מזאת חברות איכותיות (יש מעט בארץ) מקפידות לבדוק את מיקומי האתרים שאותם הן מקדמות.

הטיפ למקדם>>

פשוט תסביר ללקוח שהוא נמצא בטיפול, אני נוהג לשתף את הלקוח בנעשה

ובאותו זמן לבקש ממנו להבין שמדובר בתהליך ושכל הפעולות שנעשות כרגע יסייעו לנו .

2. "אובססיבי לעיצוב האתר"

נוטה להגביל על שינויים במבנה האתר, הוספות תוכן ועוד.

הטיפ למקדם>>

אני מודה שזה הלקוח שהכי קשה לי להתמודד איתו, בדרך כלל הוא מצליח לרסן אותי לצערי, אבל כטיפ לעצמי ולכם חשוב לקחת את המושכות לידיים בצורה אסרטיבית ולשאול אותו האם עיצוב האתר יותר חשוב לו מתוצאות הקידום? -כמובן להסביר לו שהפרויקט בידיים שלך וחשוב לך להצליח.

3. "דל תקציב/קמצן"

כאן יש 3 סוגים עקרים:

  • אין לו תקציב שמתאים לזירה התחרותית שלו.
  • לא מוכן להשקיע באתר, רשתות חברתיות, ועוד נושאים שעלולים לעזור.
  • סוחר ממולח שמחפש להשיג קידום אתרים הכי זול שיש.

טיפ למקדם>>

אני מקפיד לא לקחת סכום שהוא לא מספיק למשאבים שצריך להשקיע בפרויקט על מנת להצליח, כמובן שהערכה שלנו לזמן מקצועי, שימוש במשאבים לקידום כגון תוכנות, אתרי תמיכה ועוד…

בנוסף מומלץ להגדיר ללקוח מראש שעל מנת להצליח בתחומי הפעילות שלו יש צורך בהשקעה דו צדדית, ובנוסף לזהות מראש במידה והאתר לא איכותי לקידום פשוט להגדיר לו בצורה נכונה שיש צורך בשדרוג האתר.

4. "מבין בקידום אתרים"

נתקלתי בלא מעט לקוחות שקראו מאמרים או ששמעו ממקדמי אתרים כל מיני מושגים, ופשוט מתערבים בתהליך קידום האתר, היו גם מצבים שהלקוח מחליף קישורים פנימיים ועוד תופעות 🙂

טיפ למקדם>> גם כאן בשביל להצליח חשוב להבין האם הלקוח מסוגל לשחרר את הפרויקט ולתת אמון מלא בך כמקדם אתר, אני נוהג לבקש בנימוס שיפנה לנו מקום לעבוד, ושוב מציין בפניו את הגישה שלנו לתהליך קידום האתר.

5. "רוצה תוצאות מהירות"

רוב הפניות של הלקוחות מתחילות בבקשה לדעת כמה זמן יקח הקידום, בדרישה להגיע תוך חודש בביטוי הראשי שלו למקום הראשון ועוד'.

טיפ למקדם>> אני למען האמת משתדל לא לקחת לקוחות מהסוג הזה, בגלל סבירות גבוהה מאוד להיכשל, מומלץ להסביר להם שקידום אתר מקצועי דורש זמן, השקעה והתמדה.

לסיכום:

לקוחות איכותיים זה משאב חשוב לחברה לקידום אתרים, ומצד שני אני חושב שיש הרבה לקוחות פוטנציאלים שרק צריך להוביל אותם בניהול נכון לעזור בתהליך ולהמנע מלהרוס את התהליך כי בסוף כולם רוצים להגיע למיקומים הראשונים בגוגל.

אודות הכותב

אייל רחמים

מנכ”ל חברת דיגיטאץ

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂