בניית אתרים לרופאים
מדריך בניית אתר מותאם למטופלים ויצירת
ככל שהעולם הופך ליותר ויותר דיגיטלי, יותר ויותר רופאים מכירים בחשיבות של נוכחות בדיגיטל.
אתר אינטרנט יכול לשמש כלי רב ערך לרופאים להתחבר למטופלים שלהם, לספק מידע על הרפצדורות והטיפולים שלהם ולבנות את המוניטין שלהם בדיגיטל.
כאשר המטופלים שלכם יחפשו אותכם באינטרנט / חוות דעת על שמכם, הייתם רוצים לתפוס את המשבצת הראשונה ולהגן על שמכם, והפוטנציאל הטמון בשיווק ליצירת לידים בעולם הרפואה הוא אדיר, בואו נדבר קצת מספרים:
אם לדבר קצת במספרים, אז כ-83% מהמטופלים הבוגרים פונים לאינטרנט כדי לחפש מידע רפואי (!!) זה המון. תחשבו על זה ככה, אם אין לכם אתר, אתם מפספסים אינטראקציה משמעותית על 75% מהלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
אז את הצורך לבניית אתר הבנו שאם אתה לא שם אתה פשוט לא קיים.
עם זאת, בניית אתר יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד עבור מי שאין לו ניסיון בפיתוח אתרים.
לכן במאמר זה אשתף אתכם עם הניסיון שלי בבניית אתרים, כבעלי חברת שיווק המתמחה בבניית אתרים במהלך השנים בנינו מעל 1,000 אתרים בעיצובים אישיים.
- לחצו להתרשם מבניית האתרים שלנו.
במאמר נבדוק את היתרונות של קיום אתר אינטרנט כרופא ואספק טיפים לפיתוח אתר מקצועי ויעיל למרפאה שלך, נדבר על כל מה שצריך להיות באתר רפואי, מה חשוב מבחינת העיצוב, מה חשוב מבחינת העמודים הפנימיים, או במילים אחרות איך בונים אתר מדהים שהופך למכונה לייצור לידים?
אז בואו נתחיל, קריאה מהנה(:
כל הסיבות לבנות אתר בתחום הרפואה
ספוילר: לא משנה איך תסתכלו על זה, אתם צריכים אתר וזה לא ממש משנה איזה רופאים אתם או מי המטופלים שלכם. באופן כללי, אני מאמין שכל בעל מקצוע צריך שיהיה לו אתר, אתר הוא נכס דיגיטלי חשוב ומשמעותי וכן, גם רופאים צריכים אחד 🙂 אולי אפילו חייבים לאור התחרות ההולכת וגדלה בשוק.
אני רוצה לקחת אתכם לשנייה אחת לנעליים של מטופל פוטנציאלי. נסו שנייה לחשוב על המסע אותו הוא עובר, עד לרגע הפרוצדורה הרפואית אותה הוא צריך. ככל הנראה אותו מטופל יתחיל את המסע שלו בגוגל.
בתור התחלה, בניסיון להבין מה זה כולל, מה העלויות, זמני ההחלמה וכד’ ובהמשך, קבלת המלצות או מחקר שוק על רופאים ומרפאות רלוונטיים.
אם אתם לא מופיעים בגוגל, אתם פשוט מפספסים את המטופלים הפוטנציאלים האלו ויתרה מזאת, אתם שולחים אותם ישר לזרועותיהם של המתחרים.
כדי לסבר את האוזן, הנה קצת עובדות בשטח:
- 76% מהמטופלים מתחילים את המחקר שלהם באתרים של מרפאות, קופות חולים או רופאים.
- 55% מהרופאים ומרכזי הבריאות בעלי אתר.
מה שאומר שיש כאן המון פוטנציאל.
בואו נסתכל על נפחי החיפוש:
ניתוח אף כולל 3,400 חיפושים בחודש,
הסרת משקפיים בלייזר 1,500 חיפושים בחודש:
רופא שיניים 4,800 חיפושים בחודש:
וזה רק על קצה המזלג.
סיבה 1: סניף שפועל 24\7
אחד האלמנטים הכי נוחים בזה שיש לכם אתר, הוא שבעצם יש לכם מעין “שירות” 24 שעות, 7 ימים בשבוע.
כלומר, גם אם הסניף סגור ואין אף אחד שיתן מענה, באתר האינטרנט משתמשים יוכלו להשאיר פנייה או טופס ליד ובאופן הזה, לא תפספסו את הלקוח.
יתרה מזאת, אם פעם הייתם צריכים לגייס עובדים שיענו לטלפון, אז היום בעזרת אתר אינטרנט תוכלו לשמור על מערך “רזה”.
אני לא אומר שלא תצטרכו פקידת קבלה, אבל זה בהחלט חוסך.
סיבה 2: שיווק
בואו נהיה כנים. עד היום השיווק שלכם כלל הנראה הסתכם בכמה פליירים, לקוחות שהגיעו מפה לאוזן ובמקרה ממש טוב עמוד פייסבוק או לינקדאין שמדי פעם מעלים לשם פוסט, לפחות זה ככה עם רוב בעלי המקצוע שאני מכירה.
הקמת אתר במילים אחרות, נותנת לכם את האופציה להופיע בפני משתמשים שבהכרח מחפשים משהו בתחום העיסוק שלכם, זה יכול להיות מידע, זה יכול להיות חיפוש מוצר, ביקורות ועוד.
אני רוצה רגע להעמיק בזה. אם להיות כנה (אני אוהב להיות כנה ולא לספר לכם סיפורים) קידום אתרים בגוגל הוא הסיכוי הטוב ביותר שלכם לייצר לידים איכותיים.
למה? כי מדובר על משתמש אקטיבי שאשכרה חיפש את השירות שאתם מציעים. כנראה שלא תצליחו לשכנע מישהו שלא מעוניין בהגדלת חזה לעשות אחת.
גוגל מגדיר את תחום הרפואה כאחת מתחומי YMYL, כלומר Your Money Your Life. מדובר על תחומים המשפיעים על אדם למהלך שארית חייו כמו פיננסים, ביטוחים או רפואה.
אם אתם רוצים להעמיק בנושא, תוכלו למצוא את כל התשובות במאמר שלי על קידום אורגני בגוגל ובאמצעותו תוכלו להבין בדיוק איך לדאוג לקידום האתר.
מה שחשוב לזכור הוא לבנות את האתר בצורה מצויינת ברמה השיווקית, על מנת להתאים לסכמה של גוגל.
סיבה 3: יותר תנועה ויותר לקוחות
בסופו של דבר, בשורה התחתונה אתר אינטרנט זה כמו עוד סניף שאפשר להגיע אליו מכל מקום ובכל זמן והמטרה הסופית של הסניף הזה בדומה לכל סניף זה להגדיל את ההכנסות הכוללות ולהגדיל את מעגל הלקוחות הקיים. לפי לא מעט מחקרים, אין ספק שאתר אינטרנט עונה על היעדים האלו.
וגם גוגל בעצמם אומרים את זה!
מה הייחוד של אתר רפואי?
אתר רפואי אומנם במבנה הכללי שלו דומה לאתרים אחרים, אבל זה רק על פני השטח. עולם הרפואה הוא עולם מרתק, הנוגע לכל אדם בא
שר הוא אדם ולכן, יש לא מעט אנשים סקרנים לגביו, מה שגורם להם לקרוא ולחקור בצורה הרבה יותר מעמיקה מרוב התחומים שאנחנו מכירים.
בסופו של דבר הגוף שלנו הוא המכונה שלנו ואנחנו רוצים לדאוג לגופנו ברמה הבריאותית בצורה הטובה ביותר. מהצד השני חשוב להבין האם יש פרוצדורות רפואיות שאפשר לעשות בלי לפגוע בו.
השפה הרפואית נחשבת לשפה גבוהה עבור האנשים הפשוטים ולכן, חשוב מאוד להנגיש את התכנים שיש באתר לאדם הפשוט וגם לשתף אותו בכמה שיותר מידע! (אלא אם מדובר על מאמר מקצועי המיועד לקולגות).
לכל תחום רפואי יש את הדיוקים שלו, את המונחים שלו ואת הפנייה הנדרשת לקהל. אז אחרי שבניתי לא מעט אתרים בתחום הרפואה, אספתי לכם כמה דברים שחשוב שתזכרו, כדי שמשתמשים יוכלו ליהנות מהמידע שיש ברשותכם וגם על מנת שהאתר שלכם יהיה מקודם בצורה מדהימה בגוגל:
- בלוג עשיר בתכנים מועילים עם ערך
אתם אנשי מקצוע מומחים, זה מה שהגולשים רוצים שתפגינו באתר, ידע. חשוב מאוד שיהיה לכם באתר מקום מוגדר (לרוב יקרא בלוג או מגזין) שבו תזינו את כל התוכן הרלוונטי לעולם הרפואי בו אתם עוסקים. יתרה מזאת, הבלוג הוא החלק המשמעותי ביותר באתר כדי לעשות קידום אורגני איכותי שמביא תוצאות (SEO).
ככל שיהיו לכם יותר תכנים איכותיים ועשירים המעניקים ערך מוסף לגולשים, ככה הדירוג שלכם יעלה וכך המיקום שלכם בתוצאות החיפוש ישתפר. מה שכן, גם המבנה של התכנים חשוב לא פחות.
גוגל רואה בתחום הרפואה תחום משמעותי עבור הגולש, אשר ההשלכות יכולות להיות לטווח הארוך. לכן, גוגל דורש מהתכנים באתר להיות מדויקים ולענות על הגדרות הניתנות לתחומי YMYL. לכן המאמרים צריכים לכלול את האלמנטים הבאים:
- תוכן עניינים
- תיבת מחבר (שם המחבר של התוכן והסמכות המקצועית: ד”ר פרופסור וכד’)
- תאריך חיבור התוכן והעלאתו
- טקסטים מרווחים אותיות גדולות וחלוקה לפסקאות (קריאה נוחה וידידותית)
- הנעה לפעולה בצורה עדינה
- מיתוג ושיווק
ממש בעוד רגע אני אגע בכל מה שקשור לשלבים בבניית אתר המיועד לרופאים, אבל לפי כן, חשוב לי לי לדבר על כל מה שקשור למיתוג ועיצוב. חשוב מאוד שלאורך כל האתר תהיה שפה מיתוגית אחידה, על מנת ליצור קשר עם הלקוח ולא פחות חשוב, זכירות. הצבעים, השפה העיצוב של הבאנרים והמעטפת הכללית של האתר באים במטרה לעורר רגש אצל הלקוח ולגרום לו בסופו של דבר לבחור בכם.
- פרטים אישיים ומערכת לזימון תורים
חשוב מאוד לשלב בתוך האתר עצמו אפשרות להשאיר פרטים אישיים על מנת שתחזרו לאותם לקוחות פוטנציאלים.
בנוסף לכך, אם יש לכם את האפשרות לשלב בתוך האתר מערכת לזימון תורים זה בכלל יכולה להיות חוויה נהדרת.
תחשבו על המסע הצרכני, משתמש חיפוש תשובה לשאלה – כמה עולה ניתוח אך וכמה זמן החלמה, הוא הגיע לבלוג שלכם קרא קצת על כל הנושא והחליט שבא לו לשמוע יותר, אתם יכולים לסגור את המעגל הזה באמצעות אפשרות לזמן פגישת ייעוץ.
- אתר רספונסיבי
אנחנו חיים בעולם שרוב הזמן אנחנו גולשים מהסלולרי.
נכון, הרבה יותר נוח לגלוש מהמחשב, אבל ברוב הזמן הוא גם משמעותית פחות נגיש.
לכן, חשוב מאוד שתהיה התאמה מוחלטת של האתר גם למובייל וגם לגרסת ה-WEB.
אתם בטח תוהים לעצמם מה הדרמה עם מסך לא מותאם? אז תחשבו על תמונות חתוכות, כפתורי איקס שנעלמים או כל דבר אחר שיכול לפגוע בחווית הגולש.
מה כולל תהליך בניית אתר?
אז, תהליך בניית אתר, הוא תהליך מתמשך, בדרך כלל טווח הזמן ינוע בין חודשיים ויוכל להגיע גם עד שנה, תלוי בסוג האתר, בנפח שלו ובצרכי העסק.
הסיבה שזמני בניית אתר כל כך מתמשכים היא שישנם כמה וכמה שלבים שצריך לעבור בדרך:
אפיון
אם אתם שואלים אותי (וגם אם לא אין לכם ברירה חה חה חה סתם… 🙂) שלב האפיון הוא השלב המשמעותי ביותר בכל תהליך בניית האתר.
אם לבחור אנלוגיה מעולה, בניית אתר היא בעצם כמו בניית מבנה רב קומות והאפיון זה התשתית של הבניין.
טקסטים מקצועיים
בשלב השני של הקמת האתר, מומלץ לשלב טקסטים מקצועיים כחלק מבלוג תוכן או מגזין.
חשוב להבין, תחום הרפואה הוא תחום הנוגע לכלל האנשים באשר הם ולכן, אנשים רבים מחפשים תכנים שונים שיוכלו ללמוד מהם, להעשיר את עצמם ולהבין מה כרוך בפרוצדורות רפואיות שהם רוצים לעשות.
מבנה שאלות ותשובות
כמו שכתבתי במהלך כל המאמר, גולשים רבים מחפשים תשובות לשאלות שלהם בגוגל. לאחרונה גוגל מתייחס לשאלות תשובות ביתר תשומת לב.
גוגל הבין שאנשים לא תמיד רוצים לחפש את התשובה שלהם בתוך מלא טקסטים, אלא רוצים לקבל את התשובה חד וחלק.
לכן, חשוב מאוד לשלב גם שאלות נפוצות עם תשובות קונקרטיות ולא רק כחלק מטקסט.
נהוג לצורך העניין לשמור בסוף המאמר מקום לשאלות ותשובות (מתוך התוכן שנכתב במאמר כמובן).
קופי ושפה
זה המקום שלכם להתבטא ולייצר שפה ייחודית משלכם! צבעוניות מסוימת, שפה עיצובית רלוונטית, וכמובן השפה הטקסטואלית של האתר, האם אתם פונים בגובה העיניים, או אולי פנייה יותר מרוחקת ומקצועית? בכל מקרה חשוב שיהיה בידול מכלל המתחרים שלכם, זה המקום שלכם להביא את עצמכם.
עיצוב
בדומה לפנייה הטקסטואלית, גם הפנייה העיצובית משמעותית ליצירת בידול. על העיצוב להיות מקצועי, לשדר איכות, גם בצבעים שלו, גם בבחירת התמונות וגם בניקיון. להשתמש בצבע ורוד פוקסיה כצבע מוביל לאתר רפואי נגיד, יהיה פחות מתאים 🙂
פיתוח
בשלב הפיתוח אין לכם הרבה מה לעשות. אחרי שהגדרתם מה יהיה איפה ועיצבתם סקיצות לאתר, נותר רק לתת למפתחים לעשות את העבודה. בסוף עבודת הפיתוח תקבלו לינק לאתר (מרגש!)
בדיקות
יאללה, הכל מוכן, פועל וכל מה שנשאר לכם זה לבדוק שכל הכפתורים מפנים למקומות הנכונים, שטופס הליד מגיע למייל הנכון, שהמאמרים נראים מעולה ובקיצור שהאתר עושה חשק ויכול להמיר גולש ללקוח.
מחיר בניית אתר אינו דבר אחיד וחד משמעי, מפני שעלויות בניית אתר הן דבר דינמי ויכולות להשתנות בהתאם לאפיון האתר, הפיצ’רים שתבחרו לשלב בו, כמות התכנים שכדאי להזין ועוד.
ניתן להעריך כי טווח המחירים של אתר לרופאים, או למרפאה נע בין 7,500 – 25,000 ויכול להגיע גם ליותר, כמו שאמרתי זה תלוי בהמון גורמים שונים. ככל שיהיו על האתר יותר שעות עבודה, ככה המחיר יעלה מן הסתם.
על מנת להבין מה העלות המוערכת של הפרויקט, תחילה נקבע פגישת אפיון. במהלך הפגישה נגדיר את המטרות של האתר, שהן הבסיס למבנה שלו, בסופו של דבר אתם רוצים אתר שמגיע ליעדים ומשפר את התוצאות העסקיות שלכם – צרו איתנו קשר ובטוח נמצא את הפתרון הנכון והנוח ביותר עבורכם >> הקליקו פה
האם אני צריך חברה לבניית אתרים?
כן. אתם לא מצפים שמישהו ינסה לעשות לעצמו ניתוח אף נכון?! טוב אולי הדוגמא קצת קיצונית, אבל הבנתם את הכוונה שלי. אתם רופאים וכנראה אתם אלופים בתחום שלכם, אבל כדי שזה יצא החוצה, מומלץ להיעזר במקצוענים אמיתיים שיביאו תוצאות.
ועכשיו אתם בטח אומרים לעצמכם, נו מה הבעיה ניקח איזה פרילנס שיעשה לנו את הכל. אבל תנו לי לספר לכם שפרילנס גם יכול להיות כאב ראש.
תחשבו שכל הפרויקט שלכם תלוי אך ורק בבן אדם אחד, מה אם הוא טס לחו”ל? או אולי מחליט לחפש כיוון אחר בחיים? אני ממליץ לא להסתבך, אם אתם מעוניינים באתר שיתן תוצאות לטווח הארוך – אז תיקחו את שירותיה של חברה סופר מקצועית.
למה בעצם? כי חברה לבניית אתרים תעטוף אתכם 360 מכל הכיוונים, עם אנשי הצוות מקצועיים ביותר והמובילים בתחומם, שעשו כמה וכמה פרויקטים כאלו וידעו לתת מענה ופתרונות רלוונטיים שיקצרו את זמני העבודה. או במילים אחרות, ממש כדאי שתכירו את Digitouch 🙂
בניית אתר רפואי רק עם Digitouch
אם אתם רוצים שהאתר לא יהיה רק יפה, או שהוא רק יעבוד כדי לסמן וי, אלא רוצים באמת לשפר תוצאות ולהגיע ליעדים, אז היי…בואו נכיר!
התמחות בקידום אורגני ו-SEO בדגש על אתרי רפואה – אתר שנראה טוב כבר לא מספיק היום, צריך אתר שמביא תוצאות. וזה בדיוק מה שאנחנו אלופים בו, לבנות אתרים שגוגל ממש (אבל ממש) אוהב❤️.
חווית משתמש? הדבר הכי חשוב בבניית אתר. אחרי שבניתי מעל 1,000 אתרי רפואה שונים, מחקרי Case studies AB test ו-best practice באמצעות כלי שיווק שונים מפות חום והדבר הכי חשוב, המון המון ניסיון הבנה.
מערכת יחסים של שותפות. לא עוד ספק, לא עוד “חברה” אלא שותפות אמיתית לאורך הדרך עד להצלחה, או במילים אחרות, מומחיות בלקוחות מרוצים! לא מאמינים? תראו בעצמכם!