דף הבית בלוג שיפור יחסי המרה – ROI

פליקס מילשטיין

שיפור יחסי המרה – ROI

איך להכפיל את כמות הפניות באתר?

האתר שלכם לא מניב מספיק פירות?
במאמר הבא תקבלו מידע וכלים כיצד תוכלו לנתר את התהליך ולהגדיל משמעותית את כמות הפניות/רכישות באתר ("המרות")!

הגדרתי לשיפור המרות:

"האופטימיזציה הנדרשת לשיפור אמצעי השיווק השונים, כגון קמפיין ממומן בגוגל, קידום אתרים אורגני או שיפור חווית המשתמש באתר"

כפי שציינתי במאמר גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) – איך הוא עוזר לנו בחיים?, השימוש המושכל ביותר והאיכותי ביותר בעולם מדידת ההמרות, מבוסס על הכלי  container tag או לחלופין google tag maneger. במידה ואין לך את הידע והכלים להטמיע את הכלי הזה, אפשר להשתמש בכלים יותר פשוטים למדידת ההמרות באתר.

סוגי המרות:

באתרי תדמית/קטלוגים ההמרה באה לידי ביטוי בפנייה לעסק ב-3 דרכים עיקריות:

1.שיחות טלפון – נמדדת דרך מערכות המספקות מספרים וריטואלים.

2.טפסים – מגיעים למייל ניתן לנתר ברמת המוצר, ההתעניינות, ומהעמוד שהטופס נשלח.

3.רכישות אונליין – במידה ומדובר באתר מכירות, נמדדת כהזמנה, רכישה או סליקה של אשראי.

ישנם עוד סוגי המרות כגון לייקים ברשתות החברתיות, צפייה בסרטונים ועוד שלושת הסוגים שציינתי הם העיקריים.

כמות הפניות משתנה בהתאם לתחום ולהתנהגות הצרכן/הלקוח באותו תחום למשל:

בתחומים בהם ישנו ביקוש מיידי לשירות אונליין או שהלקוח נמצא במצב של רצון לרכישה, הוא יעדיף לחייג לבית העסק/חברה ולקבוע פגישה או לרכוש טלפונית.

אני נוהג למדוד את כמות ההמרות ע"י הטמעת מספר וירטואלי באתר.
ישנן מספר חברות בארץ שמספקות את השירות : Maskyoo , Callbox , paycall

נחזור לנושא המאמר, מה קורה במצב בו יש לנו המון כניסות, איך אין המרות?

קודם כל צריך לבדוק ולהבין מהו יחס המרה ההגיוני והמקובל בתחום שלנו, כדי לבדוק זאת, מומלץ להיעזר במומחה לשיפור המרות.

מומחה לשיפור המרות

אופטימיזציה נדרשת לערוצי השיווק:

נניח שיש לנו 2500 כניסות בעקבות קמפיין ממומן בגוגל, בדקנו את ההמרות באנליטיקס, ואכן אחוזי ההמרות נמוכים, עם אחוזי נטישה גבוהים וזהו סימן שהאופטימיזציה הנדרשת קשורה בשלב זה לקמפיין עצמו.

חשוב לדעת :זה לא שולל את האפשרות שבהמשך הדרך נצטרך לעשות אופטימיזציה גם לאתר עצמו.

חשוב לנתר ולזהות אם מילות המפתח שהאתר מקודם בהן רלוונטיות ונכונות לבית העסק.

אופטימיזציה נדרשת לאתר:

במידה ויש לנו עסק ל"משלוחי פרחים", עם 3000 כניסות בחודש מהקידום האורגני כגון "משלוחי פרחים להרצליה" , "משלוחי פרחים לרעננה" ועוד ביטויים נוספים, אך כמות הפניות היא נמוכה הן ברמת הטפסים והן ברמת שיחות נכנסות, מכך ניתן להבין שיש לנו צורך למקסם את נכס הנדל"ן האינטרנטי שלנו בגוגל – אז איך מתחילים?

טיפים לאופטימיזציה:

1.יתרונות החברה/העסק:

בין אם אתה חברה שמספקת שירותי אחסון אתרים או שירותי שיווק באינטרנט שונים או מוכרת מוצרי נוי לבית, חשוב לציין לגולש את יתרונות החברה, ראו דוגמא במקרה שלנו:

2.קופירייטר:

בניתם אתר חדש או שיש לכם אתר קיים, אסור להתעצל וכדי לשכור את שירותיו של איש מקצוע שמבין בשירותי תוכן לעסקים.

המסרים והאופי של הכתיבה, חשובים מאוד לצורך יצירת קשר "עין" עם הגולש, ולעניין אותו במוצרים שלכם מבלי לגרום לו להרגיש שדוחפים אותו בעזרת "צעקות" כמו, לחץ עכשיו! ,  חייג מייד!

3.תמונות:

תמונה אחת שווה 1000 מילים, ועדיף שתהיה באיכות גבוהה, השקיעו בתמונות המוצרים המוצעים באתר, שכן הן גורם הגירוי מספר אחד שמקבל הגולש בשלב הראשוני.

4.לחצני חיוג:

ישנם המון אתרים שעדיין לא הוסיפו לחצני חיוג לגולשים במובייל, לאתרים הבנויים בוורד פרס ישנם מספר תוספים מיוחדים בתשלום או בחינם, שבעזרתם ניתן להוסיף לחצן חיוג, כמו אצלנו לדוגמה:

לחצן חיוג

5.אסטרטגיית השאלות תשובות:

ללקוח הפוטנציאלי יש המון שאלות לפני רכישה באינטרנט, כדי לענות על השאלות האלו, ישנו כלי איכותי (קיים גם כפלאג אין באתרי וורדפרס) של שאלות ותשובות. מומלץ להשתמש בכלי באזור בולט באתר כך שהלקוח יקבל את האינפורמציה הנדרשת לפני הפנייה\רכישה.

6.סיפורי הצלחה/קייס-סטאדי:

יש לכם לקוחות מרוצים? המוצר שלכם איכותי? מומלץ מאוד להוסיף המלצות של לקוחות מרוצים.

7.בידול:

בכל זירה תחרותית שיש בה המון עסקים דומים, חשוב לנסות ולגרום לגולש להרגיש שמדובר בעסק/חברה שונה ומבודלת עם פרמטרים שיש להם ערך עבור הגולש, לדוגמה:
נותן שירותים: סמי בן טובים עו"ד לענייני תביעות ביטוח, מציין באתר באופן בולט שהוא בשונה משאר עו"ד, חווה באופן אישי תהליך של תביעת ביטוח מוצלחת.
מוצרים: דוד בעלים של מפעל מזרנים, מציין שהם מחזיקים בקו מוצרים ירוק שמבוסס על מוצרים טבעיים בלבד, מה שמונע עקצוצים במהלך השנה.

8.שירות לקוחות:

בהרבה מקרים הגולשים מחפשים לקבל שירות "טרום" מכירה, ולכן כדאי להבליט את אפשרות יצירת הקשר עם מחלקת שירות הלקוחות, ולהבליט את רמת השירות הגבוהה כחלק מהיתרונות או ההמלצות באתר.
שרות לקוחות לפני קנייה

9.הקפידו לתת לגולש טיפים רלוונטיים במהלך הגלישה באתר.

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.