מה יש לחוויית משתמש במשותף עם קידום אתרים
12 לJanuary 2022

מה יש לחוויית משתמש במשותף עם קידום אתרים

מה יש לחוויית משתמש במשותף עם קידום אתרים

עד לפני זמן לא רב, קידום אתרים בגוגל היה עניין פשוט למדי. כל מה שהיה צריך לעשות על מנת להביא עמוד אינטרנט מסוים לתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל היה למלא אותו בתוכן שכולל כמה שיותר מילות מפתח. כמה פשוט, ככה יעיל.

אלא שהימים הללו חלפו, וכיום שיטת הדירוג של גוגל כוללת מאות פרמטרים שונים, שהשקלול שלהם הוא זה שיקבע את סדר תוצאות החיפוש המוצגות לגולש. חלק מן הגורמים הללו קשור לחוויית המשתמש, ובכלל זה נלקחות בחשבון שאלות כמו “עד כמה האתר נוח לניווט?”, “האם התוכן מעניין, בעל ערך ומניע לפעולה?”, “האם האתר מאובטח? מהיר? ידידותי למובייל?” ועוד.

קידום אתרים הוא תחום דינמי ורחב. חוויית המשתמש היא נושא עשיר ומגוון. ועם זאת, קיימים קווי דמיון רבים בין השניים: אם פעולות של קידום אתרים פונות אל מנועי החיפוש, הרי שפעולות של שיפור חוויית המשתמש פונות אל המבקרים באתר, ומטרת שני סוגי הפעולות זהה: להעניק חוויית משתמש טובה לכל מי שמגיע לאתר, בין הוא אנושי ובין אם הוא מנוע חיפוש – ולפיכך קיימות מספר פעולות שניתן לבצע אשר יסייעו במקביל לשני סוגי המאמצים.

שימוש בכותרות באופן מושכל

הכותרות וכותרות המשנה שלאורך התוכן הטקסטואלי שבעמוד מסייעות להבנת הטקסט, והדבר נכון הן עבור הרובוטים הסורקים של מנועי החיפוש והן עבור המבקרים באתר: השימוש בתגי הכותרות H1-H6 יוצר ומציג היררכיה הגיונית וברורה של התוכן. בנוסף, הכותרות מסייעות לגולשים שאיבדו את דרכם בעמוד למצוא את התוכן שהם חפצים בו.

השתמשו אך ורק בתג כותרת h1 אחד בכל עמוד, בדרך כלל בראשו. במידת האפשר, השתמשו במילות מפתח כמה שיותר קרוב לתחילת הכותרת – הדבר יסייע לכם לשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש.

באשר לכותרות המשנה, h2 עד h6, עליהן לסייע בחלוקת התוכן לתתי-נושאים ובסדר הכללי בעמוד. בהן כבר ניתן להשתמש מספר פעמים ולא רק פעם אחת, וכמובן שאין צורך להשתמש בכל הסוגים בכל עמוד – אלא להשתמש, למשל, פעם אחת בכותרת h1 ומספר פעמים בכותרות h2.

ניווט פשוט ומבנה אתר ברור

אתרים רבים מדי נוטים להזניח את הפרט החשוב של הניווט באתר בזמן תהליך של בניית אתרים, אבל יש לכך השפעה הן על חוויית המשתמש של הגולשים המגיעים לאתר והן על קידומו במנועי החיפוש:

ראשית יש לזכור שגולשים רבים עשויים להגיע אל האתר לאו דווקא דרך העמוד הראשי שלו, ולכן חשוב מאוד שכל עמוד באתר יהיה נוח לניווט על מנת שלא משנה לאיזה עמוד בו הגיע הגולש, הוא יוכל להגיע בקלות לעמוד הראשי ולעמודים נוספים באתר. לכן השתדלו להימנע מפרסומות קופצות, רשימות ארוכות של אפשרויות, קישורים שבורים ודרכים ללא מוצא.

שנית, מבנה אתר נוח ופשוט יכול להוביל להופעת קישורי משנה בתוצאות החיפוש של גוגל, המכונים “Sitelinks”. כך תוכלו להשתלט על יותר שטח מתוצאות החיפוש, לבלוט יותר על חשבון המתחרים שלכם וליהנות מתנועת גולשים גבוהה יותר.

דעת הגולשים הולכת ונעשית חשובה יותר

ככל שחולף הזמן, ועל אף הכחשות רפות מצד גוגל, נראה שלדעתם של הגולשים ניתן משקל הולך וגדל בכל הקשור לדירוג אתרים בתוצאות החיפוש. כך למשל חשובות התשובות לשאלות כמו “האם גולשי המובייל מקליקים על כפתור יצירת הקשר באתר כדי לחייג לעסק?”, “האם גולשים מרוצים משאירים ביקורות חיוביות?” ודומות להן.

כאמור, נכון לרגע כתיבת שורות אלה הדבר טרם אושר על ידי גוגל, אולם לא מן הנמנע להניח כי כל מצב של אינטראקציה בין הגולשים לבין האתר (או בין האתר לבין הגולשים) מאותת לגוגל עד כמה הגולשים מתעניינים באתר ומונעים לפעולה על ידי התוכן שלכם.

האיצו את מהירות האתר למקסימום

מהירות טעינת האתר היא גורם ותיק יחסית באלגוריתם הדירוג של גוגל, ואף הוכרז כי תינתן עדיפות בדירוג לאתרים אינטרנט מהירים שמותאמים למובייל על פני אתרים פחות מהירים לדסקטופ.

על מנת לבחון את מהירות טעינת האתר שלכם, קיים כלי חינמי של גוגל בשם Google’s PageSpeed Insights tool המאפשר לכם להקליד כתובת אינטרנט ולבדוק אילו נושאים ניתן לשפר על מנת להאיץ את מהירות הטעינה. באופן מפתיע, אפילו אתרים מן הגדולים והמובילים בעולם נוטים לזנוח אלמנטים משמעותיים המשפיעים על המהירות, כגון אתרי חדשות או אתרי תוכן שמשתמשים רבים מגיעים אליהם באמצעות מכשירים ניידים.

חוויית השימוש במכשירים ניידים

לא רק מהירות טעינת האתר במכשירים ניידים חשובה, אלא גם החווייה הכללית: המראה, התחושה, הניווט, התוכן, התמונות וכן הלאה. העדכונים האחרונים והצפויים באלגוריתם של גוגל מעניקים משקל רב יותר מאי פעם לגרסת האתר המותאמת למובייל, וכאן נעוצה החשיבות העצומה של חוויית שימוש חיובית בסמארטפון או בטאבלט.

ניווט, למשל, הוא אחד מהמרכיבים החשובים שכלולים בחוויית השימוש במובייל, שכן הן המשתמשים והן גוגל צריכים למצוא את מה שהם מחפשים בקלות ובמהירות. כך, לכל אלמנט באתר יש חשיבות על חוויית המשתמש ולפיכך על מאמצי קידום האתר בגוגל.

אייל רחמים אייל רחמים
מנכ”ל חברת דיגיטאץ
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה