Ahrefs – איך הכלי המופלא הזה מסייע למקדמי אתרים? [מדריך]
23 לJuly 2020

Ahrefs – איך הכלי המופלא הזה מסייע למקדמי אתרים? [מדריך]

Ahrefs – איך הכלי המופלא הזה מסייע למקדמי אתרים? [מדריך]

השאלה אם כדאי לבנות אתר או לא הוכרעה מזמן. בעידן הדיגיטלי עסק שאין לו נוכחות משמעותית באינטרנט לא יוכל למצות את הפוטנציאל שלו. גם הצורך לקדם את האתר הפך לקונצנזוס כמעט מוחלט, וחלק גדול מבעלי האתרים והעסקים כבר מבין שתהליך שמובילים אנשי מקצוע הוא הדרך הנכונה. איך מומחי קידום אתרים מספקים תוצאות ויחס עלות תועלת משתלם מאוד? אחד ה”סודות” המקצועיים בתחום ה-SEO הוא Ahrefs – כלי מופלא שמספק למקדמים מידע. ולא סתם מידע, אלא כל מה שצריך כמעט לדעת כדי לקבל את ההחלטות הנכונות לקידום באתר, והכל עדכני, מדויק מאוד, מפורט ומוצג באופן ידידותי במיוחד למשתמש.

איזה מידע מספקת לנו Ahrefs?

לפני שנפרט איך Ahrefs משדרגת כל תהליך קידום אתרים אורגני, הנה 72 מילים על החברה שיצרה את הכלי המשוכלל: היא הוקמה ב-2010 בסינגפור ע”י דמיטרי גרסימנקו. במשך 5 שנים החברה פיתחה את המוצר ורק לאחר מכן החלה לשווק אותו (במתכונת של תוכנה כשירות – Software as a Service). מאגר המידע שבנתה כולל מאות מיליוני דומיינים, מיליארדי עמודי אינטרנט וטריליוני לינקים. ב-2019 הודיעה Ahrefs כי תבנה מנוע חיפוש חדשני – עדיין מוקדם להעריך אם יש לה סיכוי להתחרות בגוגל, אבל מה שבטוח הוא שהכלי שכבר יצרה הוא אחד הטובים ביותר בעולם ה-SEO.

אז איזה מידע אפשר להפיק עם הכלי הזה?

  • מידע לגבי מילות מפתח מתוך גוגל, יוטיוב, אמזון, בינג, יאהו ואפילו יאנדקס (הגוגל של רוסיה) וביידו (מנוע החיפוש הסיני הגדול ביותר)

  • קישורים מפולחים בחתכים שונים, למשל רק אלה שאותרו בסריקה האחרונה של הכלי, או כל לינק שהיה קיים אי פעם.

  • הערכות של נפחי תנועה – ובפרט לאתרים באותו תחום של האתר המקודם.

ובעצם נתונים מקיפים שעליהם אפשר לבסס גם את מחקר מילות המפתח, גם את מחקר המתחרים וגם את אסטרטגיית בניית הקישורים – 3 מרכיבים קריטיים לכל תוכנית קידום אתרים.

היתרונות של מחקר מילות מפתח בעזרת

הכלי

גם מי שלא עובד בלקדם אתרים מכיר מן הסתם את המושג “מילות מפתח”. אחת הפעולות הראשונות בתהליך SEO מקצועי היא גיבוש רשימה של כל הביטויים שעבורם כדאי לאתר לנסות להרשים את גוגל (ושאר מנועי חיפוש).

עם Ahrefs אנחנו יכולים לקבל תמונת מצב מפורטת מאוד לגבי כל מילת מפתח פוטנציאלית. קודם כל הכלי בוחן עבור כל מילה וביטוי גם את נפח החיפוש אבל גם את מספר ההקלקות, שבסופו של דבר הוא הנתון החשוב יותר.

ahrefs

בנוסף, הכלי מפרט את התפלגות הקליקים של הגולשים שחיפשו את הביטוי בהתאם למיקום האתר בדף תוצאות החיפוש – כלומר כמה מהגולשים נכנסו לאתר שדורג ראשון, כמה לאתר שהופיע שני, לזה השלישי וכך הלאה. זו אינדיקציה מצוינת לכדאיות ההשקעה באותה מילת מפתח, כשבנוסף אפשר לראות גם את ההיסטוריה של דף תוצאות החיפוש ולהבין עד כמה חזקים האתרים שמדורגים בצמרת.

מידע רלוונטי נוסף הוא המילים והביטויים שמובילים גולשים בנקודת הזמן הנוכחית אל האתר שלכם. בסך הכל המידע של Ahrefs הוא בסיס מצוין עבור מחקר מילות מפתח ובניית אסטרטגיית קידום יעילה.

מחקר מתחרים

אחת המטרות העיקריות של תהליך קידום אתרים היא פשוט לעקוף את המתחרים שלכם. כדי לקבל מגוגל ציונים טובים יותר, כדאי מן הסתם לדעת מה בעצם עושים אתרים אחרים בתחום הפעילות שלכם, ובפרט איך הם מצליחים להרשים את מנועי החיפוש השונים.

תמונת המצב שמספקת Ahrefs לגבי אתרים אחרים כוללת את מילות המפתח שעבורן הם מדורגים במקומות טובים ומושכים אליהם גולשים רבים. כמו כן ניתן למצוא בכלי המופלא גם את הקישורים שמובילים אל האתרים של המתחרים – כל לינק שכזה גם עוזר לנו ללמוד איך מתנהגים המתחרים כדי לדעת איך לעקוף אותם, וגם מספק רעיונות וכיוונים לגבי בניית פרופיל הקישורים לאתר המקודם עצמו.

אסטרטגיית קידום אתרים אורגני כוללת מן הסתם מספר מרכיבים. הבטחת חוויית משתמש (UX) אופטימלית היא למשל אחד החשובים בהם, ובפרט כשהמטרה היא שיפור יחס המרה (כלומר לגרום לכמה שיותר מהגולשים שמגיעים לאתר שלכם לבצע את הפעולה הרצויה מבחינתכם – השארת פרטים כדי שתוכלו ליצור איתם קשר, התקשרות אל העסק, קניית מוצר/ים וכו’). עוד רכיב קריטי הוא פרופיל קישורים יעיל.

Pin
DigiTip

ורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף לפרומי בלוף קינץ.

בדיקת קישורים פנימיים ויוצאים

לא רק את הקישורים שמובילים לאתר המקודם כדאי לבחון, אלא גם את הלינקים באתר המקודם עצמו – אלה הפנימיים ואלה שמובילים לאתרים חיצוניים. בדיקה זו מסייעת לאתר טעויות שעלולות לגרום לגוגל “לכעוס” על האתר ולהעניש אותו, וגם להשביח את חוויית המשתמש של הגולשים באתר.

מערכת התראות יעילה

על-מנת להקל על המשתמשים בכלי ולעזור להם להגיע למידע החשוב להם ביותר בקלות ובמהירות, כולל Ahrefs גם מערכת התראות יעילה. בין השאר אפשר לקבל הישר למייל הודעה כשנוספים לינקים חדשים או כקישור כזה או אחר מוסר – התראה קריטית למקדמים שמבצעים החלפות קישורים באופן קבוע. בדרך זו ניתן גם ללמוד על כל קישור חדש של מתחרים חשובים.

סיכום

עם Ahrefs אנחנו יכולים לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ומניב תובנות חשובות, מחקר מתחרים שיעזור לנו לעקוף אותם, לבנות אסטרטגיית קישורים יעילה ואפילו להשביח את התוכן באתר המקודם – בקיצור, כל מה שצריך כמעט כדי לקדם אתר בהצלחה.

More Articles

רוצים לקדם את האתר?

לבדיקת אתר
זה שדה חובה