קישור No-Follow
02 לNovember 2021

קישור No-Follow

קישור No-Follow

מה זה קישור No-Follow?

כדי להבין מהו קישור No-Follow כדאי קודם כל להבין מהו קישור Do-Follow   . 

כברירת מחדל, כל הקישורים ברשת מוגדרים כקישוריDo-Follow , כאשר עד 2015 זה היה גם סוג הקישורים היחיד. ולכן אלו גם מרבית הקישורים הקיימים כיום ברשת. כלומר, מכיוון שקישורי Do-follow הם קישורי ברירת המחדל, ואלו שהיו קיימים זמן רב יותר, אז רוב הלינקים באינטרנט הם קישורים מסוג Do-Follow.

ההבדל בין שני סוגי הקישורים, הוא שקישורי Do-Follow הם קישורים המעבירים מעיין כוח (הנקרא “מיץ קישורים”) מהאתר המקשר לאתר המקושר. כלומר, אלו קישורים שתורמים לקידום אורגני באופן ישיר. ואילו קישורי No Follow הם קישורים שלא מעבירים כוח, או את “מיץ הקישורים” הזה, מאתר אחד לשני. כלומר, קישורי ה-  No Followלא תורמים לקידום אורגני בצורה ישירה.

ומה שדומה בין שני סוגי הקישורים, זה שהסורקים של גוגל עוקבים אחרי שניהם.

מתי נהוג להשתמש בקישור No-Follow

אז למה בעצם נועד קישור No-Follow? באופן רשמי, לפי גוגל, צריך להשתמש בקישור No Follow כשמעלים תוכן בתשלום או כל סוג של מודעה ממומנת או פרסומת, המכילה קישור. 

כאשר קישורים אלו הוצגו לראשונה לפני קצת יותר מ-15 שנה, המטרה שלהם הייתה למנוע תופעות מרובות של ספאם בבלוגים ובאתרים גדולים עם הרבה קישורים, כמו ויקיפדיה. עד אז, ספאמרים היו נוהגים לכתוב כל מיני תגובות או פוסטים חסרי ערך באתרים שונים, רק על מנת לקדם את האתר שלהם, באמצעות הקישור שהם ישימו בתגובה או בפוסט. ואילו מאז הופעת קישורי ה-No-Follow, שאינם מעבירים “מיץ קישורים” שתורם לקידום אורגני, בעלי אתרים יכולים להגדיר שהתגובות באתר שלהם יוציאו קישורי No-Follow. וזה תרם מאוד לצמצום תופעת הספאם בבלוגים ובאתרים. אם כי עדיין בעלי אתרים מסוימים ישמחו לקבל קישורי No-Follow לאתר שלהם, שכן זה יכול להביא להם תנועה לאתר. בנוסף, קישורי No-Follow תורמים לקידום אורגני בכך שקישורים אלו המקשרים לאתר שלכם, גורמים לפרופיל הקישורים שלכם להיראות טבעי יותר, וזה תורם לקידום האתר בגוגל.

לסיכום, כפי שאפשר לראות, למרות שקישורי ה-No-Follow לא מעבירים “מיץ קישורים”, הם עדיין יכולים להביא לאתר שלכם תנועה, והם יכולים לעזור לפרופיל הקישורים הנכנסים שלכם להיראות טבעי יותר. ולכן, הם עדיין יכולים לתרום לקידום האורגני של האתר באופן עקיף. ומהצד השני, הגדרת קישורי No-Follow במקומות כמו התגובות באתר שלכם, יכולה לסייע רבות במניעת ספאם בבלוג או באתר שלכם.
ולכן, אין ספק שלקישורי ה-No-Follow יש שימושים רבים, גם מעבר לשימוש הרשמי שלהם בעת העלאת קישור המצורף למודעה או לתוכן בתשלום, וגם למרות שקישורים אלו כביכול לא תורמים לקידום אורגני באופן ישיר, כי הם לא מעבירים “מיץ קישורים”.

בנוסף, לפעמים נהוג להשתמש בקישור No-Follow אם אתם “לא סומכים” על האמינות של האתר אליו אתם מקשרים מהאתר שלכם, ורוצים להיות זהירים.

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה