מחקר מילות מפתח
02 לנובמבר 2021

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח

מהו מחקר מילות מפתח ומה מטרתו?

מחקר מילות מפתח זו פעולה שמתבצעת על ידי מנהלי ומקדמי אתרים ואנשי שיווק, לפני תחילת פרויקט של פרסום ממומן בגוגל או קידום אתרים אורגני בגוגל או במנועי החיפוש השונים. מטרתו של מחקר זה היא למצוא את מילות החיפוש הרלוונטיות, שקהלי היעד של האתר מחפשים בגוגל או במנועי חיפוש אחרים, כשהם רוצים למצוא מידע או לרכוש מוצרים, כמו אלו המוצגים והמוצעים באתר שרוצים לקדם. כלומר, המטרה של מחקר מילות המפתח היא לאתר ביטויי חיפוש שכדאי לכם להציג עבורם מודעות ממומנות בגוגל, או שכדאי לכם לקדם אותם אורגנית, על מנת לשפר את דירוג עמודי האתר בתוצאות החיפוש.

למה מחקר מילות המפתח הוא כל כך חשוב וקריטי לקידום?

מחקר מילות המפתח הוא חשוב וקריטי, כי למעשה זהו לב ליבו של הקידום, וזוהי בעצם התשתית או הבסיס עליו בנוי ומבוסס כל פרויקט קידום אורגני וכל קמפיין פרסום ממומן, בגוגל או במנועי החיפוש האחרים. ואפשר לומר שללא עריכת מחקר מילות מפתח, עליו תוכלו להתבסס בעת ביצוע פעולות הקידום האורגני או הפרסום הממומן, כנראה שרוב המאמצים שלכם ילכו לטמיון, וסביר להניח שלא תצליחו להשיג את התוצאות שאתם מצפים להן. והסיבה לכך היא שגם אם יש לכם תוכן איכותי, אתר ותיק ומהיר, ופרופיל קישורים מרשים – אם אתם לא מקדמים מילות מפתח רלוונטיות שיש להן מספיק חיפושים, אז לא תהיה לכם מספיק תנועה לאתר. ואם אין לכם רשימת מילות מפתח מתאימות, הקמפיין הממומן שלכם בגוגל לא יניב תוצאות. כלומר, מחקר מילות המפתח יעזור לכם בבניית קמפיינים ממומנים מוצלחים יותר ובביצוע פעולות קידום אורגני נכונות יותר. ולכן, מחקר מילות המפתח הוא כל כך קריטי לקידום – אורגני או ממומן.

איך מבצעים מחקר מילות מפתח?

יש כל מיני שיטות עבודה ודרכים כדי לבצע מחקר מילות מפתח, ויש גם כל מיני כלים שונים שיכולים לסייע לכם בתהליך, כאשר כל מקדם אתרים בוחר בשיטה ובכלים שהוא אוהב. וכעת נסקור את הדרכים והכלים העיקריים.
ראשית, רוב מקדמי האתרים נוהגים להתחיל מהכנת רשימה של מילות המפתח הבולטות והחשובות ביותר שהם רוצים לקדם, ומארגונן בקובץ מתאים, כמו קובץ אקסל. מילות מפתח אלו אפשר לקבל מהלקוח (כלומר, מבעל האתר), או מחקר הביטויים הבולטים שמקודמים באתרים של המתחרים, או שניתן לחשוב עליהן לבד תוך התייחסות לאתר שרוצים לקדם. לאחר מכן, רוב מקדמי האתרים משתמשים בכלים שונים – כמו כלי מילות המפתח של גוגל, Google Suggest Tool, ו-Google Trends – כדי להרחיב את רשימת ביטויי המפתח לקידום, על ידי ביצוע חיפוש מורחב למציאת מילות חיפוש דומות. בשלב זה, מקדמי האתרים יחפשו מילות מפתח רלוונטיות נוספות, בעלות נפח חיפושים גבוה מספיק, ורצוי בעלות תחרות נמוכה יחסית (כדי שיהיה אפשר להתברג במיקומים טובים בתוצאות החיפוש). כאשר המטרה היא למצוא גם מספיק ביטויי זנב ארוך (שאלו שאילתות חיפוש ארוכות וספציפיות, כמו "מה היתרונות של מחקר מילות מפתח") לקידום.

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם