שיעור הקלקה (CTR)
26 לOctober 2021

שיעור הקלקה (CTR)

שיעור הקלקה (CTR)

מה זה CTR?

מה זה CTR?

CTR הוא מדד מקובל למדידת הצלחתו של קמפיין ממומן או של פרויקט קידום אתרים אורגני, והוא נמדד ומוצג לרוב באחוזים. מדד זה מבטא את היחס בין הלחיצות לחשיפות – כלומר כמות הלחיצות, חלקי כל החשיפות. למשל, אם על כל 1000 חשיפות של עמוד האתר שלכם או של הפרסומת הממומנת שלכם בגוגל, מקליקים 20 אנשים, אז ה-CTR הוא 2%.

בפרסום ממומן, הכוונה לשיעור הקליקים על המודעה שלכם, מתוך כל החשיפות אליה. כאשר מודעה ממומנת נחשבת למוצלחת יותר, ככל ששיעור הלחיצה על הפרסומת גבוה יותר. ואילו בקידום אורגני, מתכוונים לשיעור הכניסות לעמודי האתר, מתוך סך כל החשיפות אליהם. כאשר גם הפעם, ככל שה-CTR ה”אורגני” של עמודי האתר גבוה יותר, כך מאמצי הקידום האורגני נחשבים למוצלחים יותר. בנוסף, אפשר להשתמש במדד ה-CTR גם לשם מדידת הצלחתו של קמפיין ניוזלטר.

שיעור ההקלקה הממוצע

רוצים לדעת מהו ה-CTR הממוצע או זה שאתם צריכים לצפות לו? התשובה על שאלה זו איננה חד משמעית, שכן, כאמור CTR יכול להתייחס לקמפיינים או לפרויקטים שונים של קידום, בין אם מדובר בקידום אורגני או בפרסום ממומן. ובכל זאת, נרצה לדעת לאיזה CTR לצפות ולשאוף. ולכן נסקור בקצרה את אחוזי הקליקים הממוצעים.

* בקמפיינים ממומנים בגוגל – בשנים האחרונות הגולשים למדו לזהות ו”להתעלם” מפרסומות ברשת, וכך אחוז ההקלקה על פרסומות ממומנות ירד משמעותית. אחוז הקליקים הממוצע על search ad (מודעות בתוצאות החיפוש), בשקלול כל התעשיות והתחומים, עומד על כ-1.9%. ואילו שיעור הקליקים הממוצע על display ad (מודעות בתוך אתרים) עומד על כ-0.35%, כאשר CTR של למעלה מ-1% נחשב לגבוה.

* בתוצאות החיפוש האורגניות – את שיעור הקליקים האורגני הממוצע באתרים ניתן לראות למשל בכלי ה-סרץ’ קונסול של גוגל, ולפי מחקרים בתחום, לכ-מחצית מהאתרים יש CTR אורגני של 3 עד 5 אחוז, ולחמישית מהם יש CTR של 6 עד 10 אחוז.

* בקמפיינים בניוזלטר – שיעור הפתיחה הממוצע של קמפיינים בדוא”ל הוא בין 12 ל-25 אחוז, ושיעור הקליקים הממוצע הוא בין 2 ל-5 אחוז. ושיעור הקליקים לפתיחה הממוצע הוא בין 10 ל-12 אחוז.

מה משפיע על ה-CTR

אחוז הקליקים יהיה גבוה יותר ככל שמה שאתם מציגים לגולש רלוונטי יותר עבורו, מעניין אותו יותר ועונה יותר על הצרכים שלו. למשל, אם הגולש מחפש מוצר ספציפי לרכישה, אז הוא ילחץ על המודעות הממומנות או על התוצאות האורגניות, שהוא מוצא אותן בתור הכי רלוונטיות ומתאימות עבורו. ואילו שיעור הלחיצה על פרסומות באתר מסוים, יהיה גבוה יותר ככל שהפרסומות המופיעות באתר יהיו רלוונטיות יותר עבור הגולשים שמגיעים אליו.

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה