קליקבייט
02 לנובמבר 2021

קליקבייט

קליקבייט

מה זה קליקבייט?

מה זה קליקבייט?

כשמדברים על קליקבייט (Clickbait) מתכוונים לשיטת קידום הכוללת שימוש בכותרות פיקנטיות ומעוררות עניין, המפנות בדרך כלל למאמרים ברמה ירודה, בעלי תוכן לא מדויק או לא נכון. הכותרות פעמים רבות יהיו "מוגזמות", וישתמשו במילים כמו "שערורייה" או "סקנדל".
לעיתים, שימוש בשיטת קליק בייט גורר מצב שאחרי שאנו קוראים את התוכן או נכנסים לפרסומת, אנו מגלים שמה שהבטיחו לנו לא נמצא שם. כלומר, אם הכותרת אומרת "OMG: יהודה לוי נתפס מתנשק עם בחורה אנונימית", אבל בפועל אחרי הכניסה לקישור – זה לא מה שאתם מוצאים. ולעיתים, הכותרת יכולה להיות פיקנטית ולהיכתב ב"שיטת קליקבייט", מבלי "לעבוד" על המשתמשים. למשל, אם הכותרת היא "בואו ללמוד איך להרוויח מאיביי 2000 דולר בחודש", וזה אכן מה שאתם מגלים במאמר – אז הרי שמדובר בתוכן עם כותרת קליקבייט, כאשר המאמר אכן מספק את התשובות או את המידע שציפיתם לו.

המטרה של השיטה היא בעצם לגרום לכמה שיותר גולשים להיכנס לאתר או לפרסומת, ובכך להגדיל את שיעור ההקלקה. שימו לב שאתרים ומשווקים שמשתמשים בשיטת הקליק בייט לאו דווקא רוצים להתברג במיקומים טובים יותר בגוגל. ייתכן שהם בכלל מעדיפים לגרום לכמה שיותר משתמשים ללחוץ על הפרסומת, להירשם לרשימת התפוצה, או לרכוש מוצר.

יתרונות וחסרונות של שיטת הקליק-בייט

כאמור, שיטה זו יכולה לעזור לכם לשפר את שיעור הקליקים. בין אם מדובר בשיעור ההקלקה על הפרסומת הממומנת שלכם או על עמודי האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות.
אבל, שימו לב שאם "תעבדו" על הגולשים – אז אולי הם ייכנסו לפרסומת או לאתר שלכם. אבל, אחרי שהם יגלו שרימיתם אותם, ושמה שמובטח בכותרת (שגרם להם להיכנס) לא נמצא במאמר או בתוכן אליו הפניתם אותם – הם יאבדו את האמון שלהם בכם. וגם אם הם לא יאבדו את אמונם בכם לגמרי, מה שבטוח זה שבפעם הבאה הם יהיו הרבה יותר זהירים וחשדניים כשהם יראו את הפרסומים או את התכנים שלכם. הרי גם אם מדובר באתר גדול ומוכר – אם הוא ירמה אותנו, כנראה שלא נחזור אליו, או שלפחות לא נאמין לו כל כך בקלות בפעם הבאה. וזה משהו שכנראה תרצו להימנע ממנו, שכן אמנם תרוויחו כנראה מהלחיצה על המודעה, אבל בטווח הרחוק – הפסדתם לקוחות פוטנציאליים. ולכן, אם אתם כבר פועלים בשיטת הקליק בייט, ויוצרים כותרות פיקנטיות – לפחות תעמדו מאחורי זה, ותספקו את התוכן שהבטחתם לגולשים לספק בכותרת או בתוכן המודעה הממומנת.

אז האם כדאי להשתמש ב-Clickbait?

קליק בייט זו דרך מעולה הן על מנת לשפר את אחוז ההקלקה, והן כדי להגדיל את התנועה שמגיעה לאתר או לדף הנחיתה שלכם, מאפיקים כמו גוגל, רשתות חברתיות או קמפיינים ממומנים בטאבולה או אאוטבריין. אבל, אם כבר פועלים בשיטה זו, כדאי להימנע מהפניה לתוכן זול, שקרי או נטול ערך, אשר אינו מספק את מה שהובטח לגולשים. וזאת על מנת לא לפגוע באמון הגולשים במותג או באתר שלכם

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם