תג קנוניקל
02 לNovember 2021

תג קנוניקל

תג קנוניקל

מהו תג קנוניקל?

תג קנוניקל (Canonical) הוא תג שעוזר לבעלי ולמקדמי אתרים להתמודד עם תוכן משוכפל, דומה מדי או לא עדכני באתר שלהם. וזאת על ידי כך שהתג מאפשר לבעלי האתרים להכריז על כתובת ה-URL העדכנית או הרלוונטית יותר, שאותה הם רוצים שמנועי החיפוש והדפדפנים יסרקו, במקום כתובת URL ישנה או פחות רלוונטית. את תג הקנוניקל מגדירים בעמוד שאתם חושבים שהוא פחות רלוונטי, כאשר הכתובת הקנונית שיש להזין היא למעשה כתובת ה-URL של העמוד העדכני יותר באותו הנושא.
תג זה ממוקם באזור ה- Head של העמוד, והוא מוגדר בתור המלצה. כלומר, מנועי החיפוש לא מתחייבים להשתמש בו (וזאת בשונה למשל מהפניות 301).

דוגמאות לבעיות כפילות תוכן

תג קנוניקל, כאמור, יכול לעזור לבעלי אתרים להתמודד טוב יותר עם עמודים משוכפלים באתר. אם כך, נרצה להבין איזה בעיות של עמודים משוכפלים נחשבות לנפוצות במיוחד, וכדאי להכיר אותן. אז ככה… בעיות כפילות תוכן יכולות להתעורר עקב סיבות רבות ומגוונות, והנה כמה דוגמאות שכיחות למדי:
1. אם יש לכם חנות אונליין שמציעה מוצרים דומים, בעלי הבדלים מינוריים ביניהם (כמו צבע המוצר), ייתכן שיש לכם עמודים באתר שהם של אותו מוצר, בשינוי קטן כמו צבע אחר. במקרה כזה גוגל תאנדקס את שני העמודים, ואם הם דומים, אז האלגוריתם של גוגל כנראה יזהה שמדובר בתוכן משוכפל באתר. ולכן, כדאי מראש להגדיר עמוד יחיד למוצר שמגיע בכמה גדלים או צבעים, בו תוכלו להציג את כל הווריאציות שלו (כמו גודל, צבע וכו’). ואם אין אפשרות לעשות זאת, ניתן לנסות לשנות ככל האפשר את העמודים הדומים מדי, או שאפשר פשוט להגדיר תג קנוניקל באחד מהעמודים.
2. אם לאתר שלכם יש תעודת SSL ואם עמודי האתר שלכם עומדים בפרוטוקול אבטחה https, ייתכן שיש לכם שתי כתובות לכל עמוד באתר – אחת עם הקידומת http והשנייה עם הקידומת https. גוגל כמובן מאנדקסת עמודים אלו ולרוב מזהה שמדובר בתוכן משוכפל – מה שעלול לפגוע בדירוגי האתר בתוצאות. במקרים אלו אפשר להשתמש בתג קנוניקל שיפנה לכתובת אחת ראשית.
3. יש לכם 2 עמודים באתר בעלי תוכן דומה מדי, אשר שניהם נחשפים למילות חיפוש מסוימות, אך עמוד אחד מקבל דירוג גבוה משמעותית מהעמוד השני? אולי תרצו לשקול לאחד אותם, או להגדיר תג קנוניקל בעמוד ה”חלש” יותר, שיפנה לעמוד הדומה ה”חזק” יותר.
4. אם אתם מאפשרים למיין מוצרים הנמכרים באתר שלכם לפי מחיר או לפי פרמטרים אחרים, לרוב יהיו לכם כמה דומיינים לאותו דף. במקרים אלו ייתכן שתרצו להגדיר תג קנוניקל לדף המוצרים הראשי.

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה