גוגל אנליטיקס
26 לOctober 2021

גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס

מה זה גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) זה שירות של גוגל, שמאפשר לאסוף, ליצור ולנתח מידע סטטיסטי מפורט בנוגע לתנועת הגולשים באתרים באינטרנט. בנוסף, השירות מאפשר לצפות בפירוט בנוגע למקורות התנועה לאתרים, ובנוגע לאחוזי ההמרה מהאתר, לפי חתכי זמן או תוך סינון פרמטרים אחרים. מדובר בשירות ניתוח הסטטיסטיקות לאתרים הנפוץ ביותר, כאשר שירות זה ניתן בחינם, עם גרסה משופרת ומורחבת בתשלום.

איזה מידע אפשר לקבל מגוגל אנליטיקס?

ב-Google Analytics תוכלו לעקוב אחר תנועת המבקרים באתר, מכל מקורות ההגעה לאתר. כולל מנועי חיפוש (תוצאות חיפוש אורגניות), רשתות חברתיות, ביקורים ישירים (באמצעות הזנת כתובת הדומיין), ואתרים מפנים (קישורים לאתר שלכם שהופיעו באתרים אחרים).
השירות מאפשר לכם לצפות במידע סטטיסטי בנוגע לקהל הגולשים באתר שלכם, כמו מידע דמוגרפי, מידע גיאוגרפי, או מידע על התנהגות הגולשים באתר – כמו האם בצעו המרה או רכישה, האם הם ביקרו באתר פעם אחת או יותר, ועוד. כך שכמו שאפשר לראות, מידע זה יכול לסייע לכל בעלי האתרים, כולל לבעלי החנויות הדיגיטליות.
בנוסף, אתם יכולים לראות את היחס בין המשתמשים החדשים למשתמשים הקבועים שנכנסו לאתר בתקופת זמן מסוימת, את שיעור היציאה מהאתר, את משך הביקור הממוצע, ואת מס’ הדפים או הביקורים הממוצע. ואפשר לראות גם מידע מעניין נוסף, כמו מידע על מהירות טעינת האתר. ניתוח נתונים אלו חשוב מאוד לייעול ולשיפור מאמצי הקידום האורגני שלכם.
יתר על כן, גוגל אנליטיקס יכול לעזור לכם למדוד את מידת היעילות של הפרסומות לאתר, כמו פרסומות בתשלום פר קליק (לחיצה), או קמפיינים לשיווק באימייל. בנוסף, השירות מאפשר לכם למדוד כניסות מקישורים שנמצאים במסמכים דיגיטליים כמו מסמכי PDF.

למי השירות מיועד ולמה הוא משמש?

השירות מיועד לאנשי שיווק, ובמיוחד לבעלי אתרים ולמקדמי אתרים אורגניים. גוגל אנליטיקס מאפשר לבעלי ולמקדמי האתר לצפות בנתונים סטטיסטיים על תנועת והתנהגות הגולשים באתר, באופן שמקל משמעותית על הניתוח של מידע זה. כך השירות מאפשר לאותם בעלי ומקדמי אתרים לאמוד את תנועת הגולשים, ללמוד על מקורות הגעת המשתמשים לאתר, ולאמוד את מידת הצלחתם של מאמצי הקידום האורגני שהם מבצעים. בנוסף, השימוש בגוגל אנליטיקס יכול לעזור בביצוע אופטימיזציה לאתר, בקבלת החלטות נבונות ומוצלחות יותר בעת קידום האתר, ובביצוע פעולות חכמות ונכונות יותר כחלק מפרויקט הקידום האורגני של האתר.
בנוסף, השירות של גוגל אנליטיקס יכול מאוד לעזור גם לאנשי שיווק בתחומים דומים ו”מקבילים”, כמו מפתחי אתרים או אנשי פרסום ממומן. למפתחי אתרים, השירות יכול לעזור כדי לשפר את הליך בניית ועיצוב האתר או כדי לשפר את חווית המשתמש בעמודים מסוימים באתר. ולמקדמי PPC, מקדמי קמפיינים ממומנים, ומקדמי פרסומות בניוזלטרים, השירות יכול לעזור כדי לאמוד את מידת הצלחתן של הפרסומות הממומנות והקמפיינים שהם מפרסמים. ובנוסף, השירות יכול מאוד לעזור לבעלי חנויות אונליין, כדי לנתח את המידע על המשתמשים והקונים באתר.

אייל רחמים אייל רחמים
אייל רחמים הוא המנכ"ל של חברת דיגיטאץ' ובעל ניסיון של למעלה מ12 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי וקידום אתרים. אייל סייע עד היום למאות חברות ועסקים בארץ ובחו"ל למקסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה