שלוש סיבות לחשיבות קידום אתרים לעסק שלך
23 לAugust 2017

שלוש סיבות לחשיבות קידום אתרים לעסק שלך

שלוש סיבות לחשיבות קידום אתרים לעסק שלך

קידום אתרים הוא נושא חשוב, אבל איך מסבירים את זה באופן פשוט וברור למי שאינו מתמצא בתחום, כגון לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים או מחזיקי מניות? כיצד להסביר לבעל עסק מדוע כדאי לו לשכור איש קידום אתרים שיעבוד למענו ויתאמץ לשפר את דירוג האתר שלו במנועי החיפוש בכלל, ובגוגל בפרט?

להלן שלוש סיבות שתוכלו להיעזר בהן כדי להסביר את החשיבות של איש קידום אתרים לעסק:

שיפור חוויית המשתמש

קידום אתרים הוא תחום רחב ודינמי שמשתנה ללא הרף. מקדמי אתרים רבים, גם הוותיקים והמנוסים ביותר, לא תמיד מצליחים לעקוב או להבין את השינויים שעובר האלגוריתם של גוגל; אולם כולם עושים כמיטב יכולתם להשתמש במידע שמתפרסם על ידי גוגל כדי לשפר את דירוגם של אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות.

אחד מן הדברים שנודעו בשנים האחרונות כחשובים מבחינת גוגל מתייחס לשימוש שעושים הגולשים בתוכן שמוצג להם באתר. נתונים כגון זמן שהייה באתר, מספר העמודים הנצפים ואפילו מהירות טעינת האתר הם כאלה שמשפיעים באופן משמעותי על דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל – ולשם כך קיימת חשיבות להשקיע מאמצים באופטימיזציה של האתר עם דגש על שיפור חוויית המשתמש שחווים הגולשים שמגיעים אל האתר. זאת למשל באמצעות הטמעת טכנולוגיות חדשות ברחבי האתר, כגון התאמה לשימוש במכשירים ניידים (סמארטפונים וטאבלטים) וכדומה.

מן הבחינה הזו, חשיבותו של קידום אתרים עבור עסק היא בכך שמקדמי אתרים טובים משתדלים לעקוב תמיד אחר כל השינויים והחידושים שיש בתחום, מטכנולוגיות חדשות ועד טרנדים שבאים וחולפים. הם יכולים להציע תובנות ורעיונות שינצלו את העדכונים הללו באופן שישפר את דירוגו של האתר בתוצאות החיפוש, ובמילים אחרות: אם יש לכם איש קידום אתרים שעובד למען העסק, למעשה יש לכם מי שדואג לבצע את ההתאמה בין הציפיות של הגולשים והלקוחות לבין חוויית המשתמש שלהם מן העסק.

זאת ועוד: אנשי קידום אתרים מבינים שכדי לבצע את עבודתם נאמנה עליהם לעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם אנשי מקצוע נוספים בעסק שלכם, כגון מפתחים, מעצבים או מהנדסים, בכדי ליצור בסיס יציב עבור האתר ולצקת לתוכו תוכן מעולה. כך למעשה השפעתם החיובית של מקדמי האתרים מורגשת באופן רוחבי ומשמעותי בכל המחלקות של העסק.

חיזוק בניית המותג

קידום אתרים הוא לא רק אוסף פעולות טכניות, אלא גם ערוץ שיווקי של ממש. בקיאות באלגוריתם של גוגל מביאה לשיפור ההבנה של התוכן שצריך להיות באתר, ליצירתו והעלאתו, אולם היא איננה עומדת באופן עצמאי ללא היכרות עמוקה עם קהל היעד של העסק, ומתוך כך ליצירת תוכן שמבדל בין העסק שלכם לבין עסקים מתחרים.

אי אפשר להפריז בחשיבותו של הנכס שהוא איש קידום אתרים שיודע כיצד להזרים אל האתר שלכם גולשים ממנוע החיפוש הגדול בעולם. אותו אדם יודע איך הלקוחות שלכם מחפשים תוכן, ובעזרת כלים מקצועיים מתאימים מסוגל למקד את מאמצי השיווק שלכם בהתבסס על מחקר ביטויי מפתח.

יצירת אסטרטגיית תוכן המבוססת על מחקר איכותי של ביטויי מפתח יכולה למנף את יכולתו של עסק להיתפס בקרב לקוחותיו הקיימים והפוטנציאליים כמומחה בתחומו. ככל שעסק מסוים יופיע יותר ויותר בתוצאות החיפוש של גולש כלשהו, כך הוא ייתפס כמקור אמין למידע, מה שכמובן יחזק את תדמיתו של המותג: הגולשים הרי מחפשים תשובות לשאלות, ויש ערך רב בהיותו של עסק בעל חשיפה גבוהה, כשהוא זה שמופיע בין מקורות המידע הראשונים שמוצעים לגולש וניתנת לו ההזדמנות להיות הראשון שמספק לגולש את התשובות שחיפש.

זאת ועוד: אם הגולש זכה ליהנות מחוויית משתמש חיובית ומצא ערך במידע שניתן לו בביקורו הראשון באתר, קיים סיכוי גבוה שהוא יחזור לבקר באתר שוב ושוב בעתיד על מנת לצרוך תוכן נוסף, וכך הביקורים החוזרים והנשנים ישפיעו לחיוב על תוצאות החיפוש המותאמות אישית לגולש.

השפעה חיובית ארוכת טווח לעסק

דירוג במקום גבוה בתוצאות החיפוש של ביטוי מפתח מסוים משמעו תנועה נכנסת של גולשים לאתר כל עוד הדירוג הזה נשמר. אחת הדרכים היעילות לשמור על דירוג גבוה לאורך זמן היא להתמקד בביטויי חיפוש מסוג “זנב ארוך” (Long-Tail Keywords): כך ניתן לאתר הזדמנויות שעסקים מתחרים החמיצו על מנת לספק לעסק תנועת גולשים איכותית בסביבה שבה התחרות נמוכה באופן יחסי.

לשם כך מקדם האתרים צריך להיות בעל הבנה מעמיקה בנושאי תוכן, משום שלא ניתן לשלם לגוגל כדי שתדרג אתר במקום גבוה בתוצאות החיפוש. בנוסף, מחקרים מצביעים על כך שגולשים נוטים לתת יותר אמון באתרים שמופיעים במקומות הראשונים של החיפוש האורגני מאשר במודעות ממומנות.

המסקנה מכך היא שעל שעסק יצליח בטווח הארוך, מוטב שיהיה לו איש או חברה שמספקת שירותי קידום אורגני לאתרים. כך הוא יבטיח שעובד למענו אדם שיזהה שינויים, יבצע באתר את ההתאמות הנדרשות ויביא אליו את הגולשים עוד לפני שהמתחרים של העסק יספיקו לעשות זאת.

סיכום

קידום אתרים פירושו הבנה הן באלגוריתם של מנועי החיפוש, על השינויים התכופים בו, והן בעסק עצמו, כולל במטרותיו, מטרותיהן של המחלקות השונות בו וקהל היעד שלו. חיפוש אורגני הוא הנקודה הראשונה בה גולשים פוגשים את העסק ויכולים לבחור האם לשוב אליו פעמים נוספות בעתיד, בין אם לאתר עצמו או לשלוחות שלו ברשתות החברתיות, ואף האם להפוך ללקוחות.

 

ממש כפי שגוגל משתנה כל הזמן, כך גם קידום האתרים. כל שינוי כזה פירושו הזדמנויות חדשות ואפשרויות להצליח לפני המתחרים, אולם לשם כך יש צורך באנשי מקצוע מנוסים בעלי הכישורים והידע למנף את החיפוש האורגני לטובת העסק – אלה הם מקדמי האתרים.

אייל רחמים אייל רחמים
מנכ”ל חברת דיגיטאץ
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה