מה זה LSI ואיך אפשר להיעזר בו למטרות קידום אתרים
25 לJune 2017

מה זה LSI ואיך אפשר להיעזר בו למטרות קידום אתרים

מה זה LSI ואיך אפשר להיעזר בו למטרות קידום אתרים

אינדוקס לטנטי סמנטי (Latent semantic indexing, או LSI בקיצור) הוא הרעיון לפיו מנועי חיפוש כמו גוגל יכולים להבין את המשמעות שמאחורי המילים ולא רק את המילים עצמן כפי שהיה בעבר. כך ניתן להתאים תוכן לביטויי חיפוש גם על פי הקשר או מילים נרדפות, ובעצם לייעל את חוויית המשתמש ולשפר את קידום האתר במנועי החיפוש.

באמצעות שימוש ב-LSI תוכלו לשפר את יכולתכם ליצור תוכן שיתקבל אצל הגולשים באופן טוב יותר, כמעט ברמת שיחה אנושית. שימוש במילת חיפוש מסוימת יביא לתוצאות קרובות יותר לנושא שאליו הם מתכוונים, וכך יימנע מצב בו אתם נאלצים לדחוס לאותה פיסת תוכן את אותה מילת חיפוש בגרסאות שונות עד לרמה שבה התוכן כבר הופך למאולץ ולא נעים לקריאה.

כמו כן LSI מאפשר לכם להתאים את התוכן לקהל היעד שלכם. כך למשל מי שיחפש Apple מתוך כוונה לגלות את מוצרי החברה הידועה, כגון אייפון או שעון, יקבל תוצאות אחרות מאשר מי שיחפש Apple מתוך התעניינות במתכוני פאי תפוחים.

כיצד מוצאים מילות חיפוש LSI?

כמו כל התפתחות אחרת בתחום של קידום אתרים, כך גם ל-LSI קיימים מגוון כלים שימושיים העומדים לשירותכם:

החיפוש של גוגל

כמה פשוט, ככה עובד: חפשו בגוגל מילה כלשהי הקשורה לענף שבו פועל האתר או העסק שלכם. גללו עד למטה, חפשו את הכותרת “Searches related to…” ותגלו לאילו תוצאות גוגל עשוי לקשר אתכם. כעת באפשרותכם להשתמש בביטויים הללו כמקור לגילוי מילות חיפוש LSI. אם תצליחו לשלב חלק מן הביטויים הרלוונטיים בתוכן שאתם מעלים לאתר שלכם, אתם בדרך הנכונה.

מתכנן מילות החיפוש של גוגל (Google

Keyword Planner)

על מנת להשתמש בכלי הזה אתם זקוקים לחשבון גוגל אדוורדס. ברגע שתתחברו לחשבון שלכם, תוכלו להיכנס למתכנן מילות החיפוש של גוגל ולהיעזר בו על מנת לקבל רעיונות למילות חיפוש חדשות הקשורות לביטוי, אתר או קטגוריה. התוצאות שיוצגו בפניכם הם מילות חיפוש LSI שגוגל מקשר לביטוי שהקלדתם, וכאן גם תוכלו לראות כמה פעמים חיפשו את המילים הללו בחודש ממוצא ומהו חוזקה של התחרות בעבור הביטויים השונים.

מחולל מילות חיפוש (LSI Keyword Generator)

זהו כלי חינמי, פשוט וקל אשר יסייע לכם למצוא מילות חיפוש LSI. תוכלו למצוא אותו כאן. כל מה שעליכם לעשות הוא להקליד ביטוי מסוים, ומיד תקבלו רשימה של מילות חיפוש LSI מתאימות.

איך יודעים באילו מילות חיפוש LSI כדאי להשתמש?

ראשית כדאי להבהיר שלא כדאי להשתמש בכל מילות החיפוש שקיבלתם בכל אפיק אפשרי. תחילה עליכם להבין מהן הסיבות המניעות את קהל היעד להקליד את מילות החיפוש הללו בגוגל, והן בדרך כלל מתחלקות לשלושה סוגים:

  • איתור מידע כללי אודות הנושא

  • איתור פרטים ספציפיים אודות הנושא

  • איתור דרכים לרכישת מוצר או שירות

כעת עליכם לבחור מבין רשימת כל מילות החיפוש שיש בידכם את אלה שמתאימות ביותר לקהל היעד. השילוב בין ביטויי מפתח פופולריים לבין תוכן איכותי ורלוונטי להם – הוא הדרך הטובה ביותר להשתמש ב-LSI.

התועלת מבחינת קידום אתרים

המטרה של גוגל ושל מנועי חיפוש נוספים בדירוג תוצאות החיפוש הוא מתן התשובות הטובות ביותר לשאילתות של המשתמשים, מבחינת רלוונטיות, איכות וחוויית משתמש חיובית. ככל שהאתר שלכם יהיה רלוונטי יותר למשתמש, יענה על הצרכים שמסתתרים מאחורי השאילתא, עשיר בתוכן איכותי ובעל ערך, ולכל הפחות גוגל יזהה אותו כבעל פוטנציאל לגרום לחוויה חיובית למשתמש – כך גדל הסיכוי שהוא ידורג במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

אייל רחמים אייל רחמים
מנכ”ל חברת דיגיטאץ
מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה