דף הבית בלוג תוכנית שיווק באינטרנט
תוכנית שיווק באינטרנט
תוכנית שיווק באינטרנט

אייל רחמים

תוכנית שיווק באינטרנט

בסביבה תחרותית המשתנה במהירות של פרארי, כל עסק וחברה לפני שהוא בוחר לשווק את עצמו דרך האינטרנט חייב לבנות תוכנית שיווק באינטרנט שתמקסם את ההוצאה שלו ותשרת את המטרות העסקיות שלו בצורה בטובה ביותר!

הקדמה

קידום אורגני או פרסום ממומן ואפילו פרסום ברשתות החברתיות הם חסרי תועלת לפני שבנית תוכנית נכונה לשיווק באינטרנט. בהמשך המדריך אני הולך להוכיח לכם כמה כסף תכנון נכון של שיווק חוסך וכמה הוא יכול לייצר.

הרבה מאוד חברות שמציעות קידום אתרים או משתמשות בהבטחות שנוגעות לביטויים בעמוד הראשון לא באמת יביאו לכם תוצאות ואפילו יתרה מזאת-

אתם תבזבזו לפעמים עשרות אלפי שקלים ויותר בשביל אשליה להיות בעמוד הראשון!

התחלתי לכתוב מאמר זה בשביל לנסות למנוע ממני את הבקשה של הלקוחות המבולבלים להכנס לעמוד הראשון עם ביטוי כזה או אחר בציפייה כוזבת להצלחה עסקית.

הכנת תוכנית שיווקית

כל תהליך שיווק מתמקד ב-3 שלבים עיקריים:

  1. קהל היעד – מי הם הלקוחות שלי?
  2. הערך שניתן – לא משנה אם זה ריהוט משרדי או שירות מקצועי של עו"ד.
  3. בידול– כיצד אנחנו מתמודדים בסביבה התחרותית שלנו ומייצרים ערך מוסף ללקוח.

ישנם 3 מצבים שמצריכים הגדרת תוכנית שיווק:

  • עסק התחלתי / עסק שלא בנה לפני כן תוכנית שיווק-  לפני שאתה מתחיל לבשל, אני ממליץ לך בחום שיהיה לך מתכון 🙂
  • השקת מוצר חדש – לכל מוצר יש עולם משלו וערך בפני עצמו.
  • מיזוג בין חברות – בין אם אתה יבואן ויש לך כמה חברות או איש עסקים, כאשר נוצר מצב של מיזוג חייבים למנף את הקשר (במדיה ויש) בין החברות ולהתייחס לזה בתוכנית שיווק.

חשוב לדעת

מה ההבדל בין אסטרטגיית שיווק לתוכנית שיווק באינטרנט?

אסטרטגיית שיווק מתייחסת ליצירת ביקוש בקרב לקוחות פוטנציאלים ואילו תוכנית שיווק מכוונת אותך נכון יותר לקהל יעד קיים ולהיות בכל אזורי הביקוש הנכונים למוצר שלך.

ארבעת השלבים העיקריים לבניית תוכנית שיווק באינטרנט:

1. בריף – אמור לענות לנו על כמה שאלות ולסמן לנו הבנה:

  • קצת על החברה / העסק – רקע כללי כמו כמה זמן קיימת החברה, כמה עובדים יש בה, היכן העסק ממוקם ועוד.
  • מוצרי החברה / העסק – קבוצות המוצרים, לרבות מוצרים בעלי שולי רווח גבוהים.
  • יתרונות החברה / העסק – מהו הערך המוסף אותו החברה/העסק מציע.
  • מתחרים עיקריים – חשוב להבין את מידה ורמת התחרות. בשונה ממפעל קטן שמייצר סבון אלקטרוני לדוגמה, ויש לו 3 מתחרים – עו"ד או טכנאי מזגנים מתחרים עם עשרות אלפי ספקים די דומים.
  • בידול – במידה ולא קיים בידול מובהק, כמו למשל בתחומי עריכת דין או שירות מקצוע, יש צורך להבין מה היתרון האישי.
בריף עסקי

2. הבנת תהליך הקנייה של הצרכן (מתבסס על מודל AIDA המפורסם)- אמור לענות לנו על הלקוח הפוטנציאלי שלנו:

  • מודעות – כמה מודעות יש למוצרים שאנו משווקים ובכלל לחברה / העסק, ומה רמת החשיבות שיש למודעות בתהליך הרכישה של הלקוח.
  • עניין – הלקוח מגשש בחיפושים (עדיין לא מעוניין) בשלבים ראשוניים ומתעניין בצורה כללית.
  • רצון לרכישה– הלקוח נכנס אלינו לאתר ומביע עניין לביצוע רכישה / פנייה (השארת ליד).
  • הפעולה – הלקוח יוצר פנייה אלינו אם זה בהשארת פרטים או בשיחה או ממש ברכישה אונליין.

בכל תחום שהוא קיימים השלבים הבאים. אפילו ברפואת חירום – אומנם הם בפרקי זמן שונים ומשתנים בין חברה/עסק לעסק וכו.

3. להפוך גולש ללקוח

לפני שנתחיל לבחור אפיקי שיווק נכונים עבורנו נשאל את עצמנו האם יש לנו את הכלים להפוך את תנועת הגולשים ללקוחות ?(המרות) ולשפר את יחס ההמרה באתר?

להלן 5 שאלות שעליך לשאול את עצמך בכדי לדעת את התשובה לשאלה לעיל. במידה ורוב התשובות חיובית, סימן שיש לך יכולת להביא להמרה:

  • האם האתר שלי בעל חווית משתמש איכותית שמניעה לפעולה?
  • האם האתר שלי מותאם למובייל?
  • האם יש לי חלונות ראווה נוספים ברשתות החברתיות?
  • האם יש לי טראפיק טבעי לאתר?
  • האם יחס הפניות מסך הכניסות הקיים הוא מקובל/טוב לתחום שלי ?

גם אינך סגור על התשובות, זה בסדר – בעלי עסקים רבים לא נכנסים לפרטי פרטים בנושאים האלה. בשביל זה אתה מוזמן ליצור קשר ומקסימום ניפגש לקפה, מה רע?

בחירת אפיקי השיווק הנכונים

4. בחירת אפיקי השיווק הנכונים = נגזרת של מטרות:

כחברה/עסק אנו נשאל את עצמנו מה המטרה? זה משהו שאני נוהג לשאול תמיד בפגישות עם לקוחות.

אם יש לנו מוצר חדש או מטרה לעורר מודעות או ליצור קהילה נפעל באזורים שבהם נגיע לחשיפות כגון פייסבוק ומדיה חברתית, רשת המדיה של גוגל , פרסום באאוטבריין ,טאבולה ומה שמכונה שיווק באמצעות תוכן.

במידה ואנחנו רוצים להוביל לרכישות נרכז את הפעילות שלנו משלב החיפוש דרך קידום אתרים אורגני וקמפיין ppc ועד לשלבי הרכישה .

לסיכום

אני מקווה שתעצור שנייה לפני שאתה פונה לחברה שתקדם אותך או תבנה עבורך אתר ותרכז את מטרת הפעילות. בהקשר זה ניתן לקרוא גם את המאמר שכתבתי ויעזור לכם להבין האם יש לכם עסק עם מקצוען או חאפר.

מקווה שמאמר זה יביא לכם תוכנית שיווק אינטרנט מדידה ומוצלחת 🙂

אודות הכותב
תוכנית שיווק באינטרנט

אייל רחמים

מנכ”ל חברת דיגיטאץ

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂