דף הבית בלוג איך לפרסם בגוגל
איך לפרסם בגוגל

פליקס מילשטיין

איך לפרסם בגוגל

מי שעדיין לא מפרסם את העסק שלו באמצעות גוגל אדוורדס עשוי לחשוב שמדובר בעניין מלחיץ למדי. איך לפרסם בגוגל? מאיפה מתחילים? מה הצעד הראשון שצריך לעשות? האם לשכור חברה לקידום אתרים או לתת לאחד העובדים בעסק לעשות זאת בנוסף למטלותיו השוטפות? מתי רואים תוצאות ואיך יודעים שלא בזבזתם כסף לשווא?

פרסום בגוגל הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לצמיחה של עסק, והדרך הטובה ביותר להתחיל היא פשוט… להתחיל. הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לעשות את הצעדים הראשונים:

איך לפרסם בגוגל – מי יעשה את זה?

פרסום בגוגל הוא לא עניין סבוך כפי שהוא עשוי להישמע למי שאינו בקיא בתחום. בהחלט ניתן ללמוד אותו תוך כדי תנועה, כך שאם אינכם מעוניינים לשכור חברה לקידום אתרים, תוכלו גם להטיל את המשימה על כתפיו של אחד העובדים. במקרה כזה, עליכם לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

  • לא צריך להיות לו תואר בשיווק. כן צריך להיות לו ראש על הכתפיים, ורצוי שהוא יהיה בעל אוריינטציה שקשורה באופן כלשהו לפסיכולוגיה או להבנת התנהגות צרכנים.
  • כדאי שיגיע מרקע של שירות לקוחות או מכירות, על מנת שיוכל לצפות ולהגיב מראש למאפיינים שונים של תגובות הלקוחות הפוטנציאליים.
  • עליו להיות יצירתי ובעל יכולת אנליטית, כדי שיוכל להשיג שליטה טובה באסטרטגיות ולקבל החלטות עסקיות מוצלחות.
  • הוא לא צריך להיות גאון מתמטי, אבל כן להסתדר עם חישובים מספריים של אחוזים והוצאות.
  • עליו להיות בעל כישורי כתיבה יצירתיים על מנת שיוכל לכתוב מודעות שיווקיות בגוגל אדוורדס.

מצאתם עובד כזה? מעולה. זה הזמן לצלול פנימה.

4 שלבים עקריים לקמפיין חיפוש ב-Google Adwords

1.מחקר מילות מפתח זמן מומלץ לפחות שעה (לא להקל ראש), הכניסו את השירותים/המוצרים שאתם מוכרים לכלי מחקר מילות המפתח של גוגל לכניסה לחצו על הלינק פתיחת חשבון פרסום בגוגל

2.בחרו את רשימת הביטויים רצוי  להתחיל מסע פרסום בין 20-30 ביטויים לייצר להם קבוצת מודעות משותפת למשל:

נניח שיש לכם מקום לאירועים בתל אביב >>

ביטויים (חיפושים) כמו "מקום לבר מצווה בתל אביב" יהיו תחת קבוצת מודעות שונה מביטויים כמו "מקום לברית בתל אביב" כאשר שניהם יהיו תחת אותו מסע פרסום מוגדר.

3. הקימו לפחות 2 מודעות בשיטה של A-B TEST לכל קבוצת מודעות.

4. הגדירו את העלות לקליק שאתם מוכנים לשלם על המודעה טיפ קטן >> רצוי להתחיל בעלות נמוכה בהרבה מההמלצה של גוגל, לעקוב ברמה יומית ולאט לאט להעלות את  העלו לקליק בשביל לקבל חשיפות והקלקות.

השתמשו בתוספי מודעות מומלצים כגון תוסף שיחה, תוסף הרחבת מודעה (חנייה בשפע) הם עשויים לשפר את יחס ההקלקה גם בגלל הגודל של המודעה וגם בגלל האינפורמציה הנוספת.

צעד שני:  רימרקטינג (Remarketing)

רימרקטינג היא שיטה המאפשרת לבעל עסק לעקוב אחר גולשים שנכנסו לאתר ויצאו ממנו מבלי לבצע שום פעולה נוספת, ולהציג להם מעת לעת מודעות נוספות מתוך מטרה להחזיר אותם לאתר ולהשלים את ביצוע הפעולה.

מבחינת עסק שעושה את צעדיו הראשונים עם גוגל אדוורדס מדובר בשיטה נהדרת: החשיפות הן בחינם והתשלום מתבצע רק על הקלקות, כך שאם המודעות מוצגות לגולשים שכבר נרשמו לאתר והפכו ללידים, אז רוב הסיכויים שהם או לא יקליקו כלל או שייזכרו בקיומכם וייכנסו כדי להשלים את הפעולה ולהפוך ללקוחות. בכל מקרה מדובר באפיק פרסום יעיל מבחינה כלכלית, ולכן כצעד ראשון מומלץ להיכנס לגוגל אנליטיקס ולאפשר את אופציית הרימרקטינג.

איך לפרסם בגוגל – ניהול הוצאות וצמיחה

שני הפרמטרים החשובים ביותר שיש לעקוב אחריהם בקפדנות הם מחירו של קליק ושיעור ההמרה (כלומר אחוז הגולשים שביצעו פעולה באתר מתוך סך הגולשים שנכנסו אליו). איך עושים זאת?

  • ראשית קשרו בין גוגל אנליטיקס לבין Google Search Console. כך תוכלו לראות מה הדירוג שלכם וכמה חשיפות יש למילות חיפוש אורגניות. חפשו את אלה שבהן אינכם מדורגים קרוב לצמרת מבחינת קידום אורגני והוסיפו אותם לקמפיין האדוורדס.
  • כעת התחילו לפרסם בתקציב נמוך והגדילו אותו באיטיות עד שתתחילו לקבל חשיפות. בשלב הראשון השתמשו במילות חיפוש כלליות שיכסו טווח רחב יחסית של חיפושים, ולאחר מכן התחילו לסנן אותן. הרעיון בשלב הזה הוא לא להשיג קליקים מהר ככל האפשר, אלא לקבל מושג של העלויות שיידרשו לכם כדי להגיע למקומות העליונים של המודעות הממומנות.
  • שימו לב לביטויי זנב-ארוך (long-tail), כלומר צירופי מילים ספציפיים וארוכים יותר ממילות המפתח שברשימה שלכם, שכן ביטויים אלה עשויים להעלות בכם רעיונות למילות חיפוש נוספות.

איך לפרסם בגוגל – לסיכום,

אם אתם רוצים להתחיל לפרסם בגוגל אדוורס, עליכם להטיל את המשימה על גורם אחד, בין אם מדובר בחברה חיצונית או באדם מתוך העסק. לאחר מכן מומלץ לבצע פעולות רימרקטינג ולהתחיל ללמוד את התחום של מילות מפתח והעלויות הכרוכות בקידומן. זוהי ההתחלה, וההמשך כבר תלוי בכם.

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.