ייעול קידום ממומן (PPC) באמצעות קידום אתרים אורגני (SEO)
בעלי אתרים שיש להם נוכחות חזקה בתוצאות האורגניות נוהגים לתהות האם כדאי להשקיע משאבים גם באפיק של קידום ממומן. התשובה היא שכן, בהחלט כדאי. השקעה בשני האפיקים במקביל יכולה להביא לכל בעל אתר תוצאות טובות בהרבה מאשר השקעה באפיק אחד בלבד.
בין אם המטרה שלכם היא לצמצם את המחיר להקלקה או להגדיל את סך התנועה הנכנסת לאתר, לדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגנית יש השפעה על הדרך שבה תנהלו את קמפיין הקידום הממומן שלכם. למעשה, קיים מתאם חיובי בין שיעור ההקלקות על תוצאות חיפוש אורגניות לבין שיעור ההקלקה על מודעות ממומנות, כך שהשקעה בשני האפיקים בהחלט יכולה להגדיל את שניהם, שכן האחד משפיע לטובה על השני.
הסינרגיה בין PPC ל-SEO
היום כבר ברור שפעולות קידום אתרים אורגניות מביאות לתוצאות ברות קיימא למשך זמן ארוך יותר, אולם גם משך הזמן עד שתוצאות אלה ניכרות בבירור הוא ארוך יותר מאשר זה של קידום ממומן. קמפיין קידום ממומן עשוי לסייע לקמפיין קידום אורגני, לפחות בתחילת הדרך, שכן הוא עשוי לשפר את דירוגו האורגני של אתר בתוצאות החיפוש ובנוסף גם לאתר ביטויי חיפוש שכדאי להתמקד בהם ותוכן שכדאי ליצור על מנת להוות מענה לאותם ביטויים.
בעזרת יישום מוקפד של שיטות קידום אתרים, הדירוג האורגני של האתר בתוצאות החיפוש ישתפר. בהמשך, ניתן לבצע מספר פעולות נוספות על מנת להקטין את עלויותיו של קמפיין קידום ממומן.
הקטנת העלות לקליק
מחקרים מראים כי העלויות לקליק בקמפיין קידום ממומן של אתר בעל דירוג טוב בתוצאות החיפוש נמוכות באופן משמעותי מאלה של אתרים בעלי דירוגים אחרים. אחת הסיבות לכך היא שאתרים שמדורגים גבוה יש ציון איכות (Quality Score) גבוה יותר, בין אם בשל שיעור הקלקות גבוה יותר או בגלל תוכן איכותי יותר – שני גורמים שהמשותף להם הוא עבודה נכונה על קידום אתרים אורגני.
עליה מזערית בשיעור ההקלקות וירידה בעלות לקליק יכולה להיות מועילה למדי, אולם נהוג שלא לנוח על זרי הדפנה אלא לעשות שימוש במידע הזה על מנת לייעל את הקמפיין אפילו יותר. כך למשל ניתן להמשיך ולבצע אופטימיזציה של עלויות קמפיין משולב, אורגני וממומן יחד, כדי להשיג bids ומיקומי מודעות טובים יותר בהתבסס על נראות אורגנית. אמנם לא ניתן ליישם את השיטות הללו על כל ביטויי החיפוש האפשריים לכל אתר, אולם בעזרת ניתוח נכון של המידע וניסיונות חוזרים ונשנים ניתן להקטין את העלויות להקלקה יותר ויותר עד להחזר השקעה מקסימלי.
זאת ועוד: התחרות על ביטויי חיפוש שעלותם לקליק נחשבה יקרה יותר יכולה להיות מנוהלת באופן יעיל באמצעות הורדת ה-bids ומיקומי מודעות מעט יותר נמוכים ככל שהאתר המדובר מדורג במקומות גבוהים יותר מבחינה אורגנית.
יתרונות המעקב אחר המתחרים
על מנת לייעל את הקמפיין באופן אופטימלי, לא די בביצוע שלל פעולות על האתר עצמו. חשוב גם לעקוב אחר המתחרים שלו. באמצעות כלים שונים ניתן לקבל תמונה לא רעה של מאמצי הקידום שלהם. למשל, באמצעות אדוורדס תוכלו לבחון את תוצאות המכרזים של ביטויי חיפוש רלוונטיים ולהעריך על פיהם את אופי התחרות עימה עליכם להתמודד, את ביטויי החיפוש שכדאי (או לא כדאי) להתחרות עליהם ואת אסטרטגיית השיווק המתאימה שלכם.
קידום אורגני וקידום ממומן הם שני אפיקים שכדאי להשקיע בהם יחד. עבודה נכונה יכולה לשפר את איכות תנועת הגולשים לאתר ולצמצם את העלויות. כמו בכל אפיק שיווק אחר גם כאן יש מקום לניסוי וטעייה, אולם בסופו של דבר התוצאות אמורות להיות שוות את ההשקעה ולסייע לכם ליהנות מתוצאות אופטימליות.