העדכון האחרון של גוגל – "פרד"
עדכון פרד
בשבוע שעבר (8 במרץ) דווח במספר אתרי חדשות קידום אתרים על עדכון חדש שגוגל כנראה הוציאו, העדכון נראה די גדול, וגרם להרבה אתרים לאבד 50%-90% מהטרפיק שלהם.
לפי בדיקה שבוצעה כאן – ניתן לראות שרוב האתרים שהושפעו, חולקים שני דברים במשותף, הם אתרים מונעי תוכן, בפורמט של בלוג או אתר חדשות, ומסתמכים בעיקר על הכנסה ממודעות אדסנס מבלי לתת ערך אמיתי למשתמש.
הרוב המכריע של האתרים הכיל כתבות בעשרות תחומים שונים שכבר נכתב עליהם באתרים אחרים המתמחים באותו תחום, עם מודעות מפוזרות לאורך כל המאמר, בין אם אלו היו קישורי מודעה של אדסנס או תוכניות שותפים, דבר נוסף שנצפה, הוא הכנסת המודעות לתוך הטקסט של כתבה, כך שקשה להבדיל בין המודעות לתוכן.
בקיצור…
נראה שעדכון "פרד" מתמקד באתרים בעלי תוכן ירוד (fake news אם תרצו), אשר מתמקדים ביצירת הכנסה ממודעות ולא מסייעים או מוסיפים ערך אמיתי למשתמשים שלהם.
כמובן ששאר החיות של גוגל ממשיכות לעבוד, ואתרים קיבלו "קנס" על קישורים וכו'