דף הבית בלוג 4 דרכים להשיג קישורים טובים לאתר חדש
איך להשיג קישורים טובים

פליקס מילשטיין

4 דרכים להשיג קישורים טובים לאתר חדש

בניתם אתר חדש ועכשיו אתם רוצים להתחיל  לשפר את הנראות שלו בגוגל? במאמר זה אסביר לכם בצורה פשוטה אך לעשות את זה נכון 🙂

כידוע אחת הדרכים החזקה ביותר לשיפור דירוג האתר והחשיפה ברשת של האתר היא בניית קישורים שיובילו אליו. באמצעותם, אתר אינטרנט יכול ליהנות מתנועת גולשים אורגנית וכן לשפר את הדירוג שלו בגוגל (מה שאמור להוביל בסופו של דבר גם כן להגדלת תנועת הגולשים לאתר).

אלא שלמותגים ותיקים וגדולים מדובר בעניין פשוט למדי: בזכות הוותק והפרסום שצברו בעבר, כל מה שיעלו לרשת יצבור קישורים במהירות: לקוחות יכתבו עליהם, המדיה תסקר אותם וכדומה. אבל מה יעשה בעל אתר חדש שזה עתה עלה לרשת? במקרה כזה לא מדובר בהגדלת הנראות ברשת אלא ביצירתה, ולכן הוא יכול לשכור חברה לקידום אתרים – או לעשות כמה דברים בעצמו:

איך להשיג קישורים טובים – התארחו בבלוגים של אחרים

אם יש לכם ידע וניסיון בתחום שבו עוסק האתר, אתם יכולים לכתוב מאמרים מקצועיים, סקירות או חוות דעת בבלוגים של אחרים, וכך להתחיל לבנות ולבסס לעצמכם מוניטין כאוטוריטה בתחום. קיימים לא מאמרים בלוגים המשוועים לתוכן איכותי שכבר הספיקו לצבור לעצמם קהל עוקבים, ולכן כל מה שצריך לעשות הוא למצוא את הבלוגים הללו ולהציע להם לפרסם אצלם מאמר-אורח.

כל מאמר שכזה יכול להוות קישור נכנס אל האתר, כאשר בתחילתו או בסופו יופיע קרדיט לכותב וקישור לאתר. העוקבים של הבלוג בו התפרסם המאמר יוכלו להיכנס לאתר, להכיר אתכם ואולי אפילו להפוך ללקוחות.

בזכות היותה של הבלוגוספירה הישראלית מרושתת היטב, יתכן אף שברגע שתתחילו לפרסם מאמרים בבלוגים הללו, בעלי בלוגים אחרים יפנו אליכם מיוזמתם. כך, כל מה שחשוב הוא לכתוב באופן מקצועי שיתן ערך לקוראים, והדרך אל הקישורים הראשונים לאתר כבר תיסלל מעצמה.

הפכו מכרים לקישורים

אם מדובר באתר חדש, אבל כזה ששייך לעסק שכבר קיים זמן מה ויש לו לקוחות, שותפים או ספקים, ניתן להשתמש בהם על מנת ליצור נוכחות ברשת. תוכלו אפילו לגייס חברים ומשפחה לשם כך: כל מה שצריך לעשות הוא לספר לכל מי שמכיר את העסק אודות האתר החדש ולהזמין אותו לכתוב עליו.

אנשים ייטו להמליץ על אתר שהם כבר מכירים הרבה יותר מאשר אנשים שאינם מכירים את האתר כלל. הם יכולים להעיד על איכות המוצרים, על השירות, על חוויה חיובית שהם עברו בעסק הפיזי – ולעשות את כל זה על גבי הרשת. כל לקוח, שותף, ספק או חבר יכול לפרסם סטטוס בפייסבוק או פוסט בבלוג שלו ולקשר לאתר של העסק.

השתתפו בפורומים וקהילות מקוונות

לא משנה מי קהל היעד שלכם, סביר להניח שחלקו מבלה זמן מה בדיונים אודות נושאים הרלוונטיים לתחום פעילות העסק. כדאי למצוא את המקומות המקוונים בהם הם נמצאים – פורומים, קבוצות בפייסבוק וכדומה – ולהצטרף אליהם.

חשוב שתבנו לעצמכם אמינות באופן זהיר ויסודי, ולא תפציצו בקישורים אל האתר מיד עם ההצטרפות: קראו את הדיונים שעלו בעבר, הכירו את המשתתפים, שאלו שאלות, השתתפו בדיונים באופן סולידי יחסית; ורק אז פרסמו קישורים לאתר. כך גדל הסיכוי שיתר המשתתפים יקבלו את הקישורים הללו כחלק אינטגרלי מן הפעילות ולא כפרסום בוטה ומציק, וכך גדל גם הסיכוי שהקישורים הללו יישארו באוויר ולא יימחקו.

פרסמו בקהילה

כמעט לכל יישוב וכל קהילה יש מקור מידע חדשותי מקומי. אם פעם זה היה מקומון מודפס, היום סביר להניח שיש לו גרסה מקוונת, ופעמים רבות מדובר במערכות חדשותיות שעשויות להתעניין כמעט בכל דבר שקורה בסביבה. אם קרה משהו בעסק שלכם, אם ערכתם אירוע למען הקהילה, אם יצאתם בקמפיין פרסומי מעניין, אם אתם מגייסים עובדים – ספרו הכל למקומון. מי יודע, אולי זה יוביל לאזכור במהדורה הבאה עם קישור לאתר שלכם בגוף הכתבה.

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.