דף הבית בלוג התוכן מנקודת מבט של בניית אתרים
תוכן ובניית אתרים

אייל רחמים

התוכן מנקודת מבט של בניית אתרים

משמעות התוכן מבחינת חברת בניית אתרים, הוא להציג לגולש וללקוח הפוטנציאלי שמגיע לאתר את המידע שהוא מחפש, ושבגללו הוא נכנס לאתר.

אם תשאלו מומחי שיווק ואסטרטגיה אשר עובדים בתחום של בניית אתרי מסחר מקוון, כולם יגידו שתוכן טוב באתר, הוא תוכן רלוונטי שמציע ללקוח הפוטנציאלי מידע עדכני על הנושא או המוצר שבו הוא מתעניין.

התוכן הוא המוכרת

כאשר אנחנו נכנסים לחנות, מי שמנסה למכור לנו יהיו המוכר או המוכרת. אז מה קורה בחנות מקוונת. מי מוכר לנו? הרי לא ייתכן שלא מנסים למכור לנו, אבל אין שם מוכרים ויש שם סחורה.
השאלה הכי גדולה ששואלים את עצמם מומחי שיווק של חברות בניית אתרים זאת השאלה איך לבנות אתר של חנות מסחר וירטואלית שיהיה לא רק יפה, אלא גם שיווקי, מכיוון שזה לא מספיק שיהיו בו רק צילומים של דוגמניות יפות, הדבר שצריך למכור הוא הדיבור והוא חסר באתר (כי אין מוכרת) ולכן מהבחינה הזו, הדיבור של המוכרת הוא בעצם התוכן של האתר.

בניית אתרים עם כתיבה שיווקית

יש לעשות הבחנה ברורה בין כתיבה לצורכי קידום אתרים לבין כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית משמעה לשווק מוצר או רעיון, ולכן היא צריכה להשתמש בניסוח, סלוגן וקופי שגורמים לאנשים לגלות עניין כלפי התוכן באתר, ככה עושים פרסום בגוגל, ככל שהדגש יהיה על הרצון והצורך של הגולש, כך הדרך להפוך את הגולש ללקוח תהיה קלה הרבה יותר.

כאשר משלבים כתיבה שיווקית בתהליך של בניית אתר, צריכים לעורר רגשות ומחשבות כגון:

"המוצר הזה מעניין"

"באמת מקורי"

"לא ידעתי שיש דבר כזה"

"מה רק להם יש?"

"איפה יש להם חנות?"

"איך אפשר לקבל עוד מידע?"

"זה נהדר בתור מתנה לחבר"

"הייתי מנויה כל זה כל יום"

"בא לי לעבוד שם"

"אני רוצה כזה עכשיו"

זה ממש לא יקר למה שזה."

"איך לא ידעתי על זה קודם"

"אני רצה לספר את זה לכולם"

כתיבה שיוצרת מעורבות

בניית אתרים בשילוב כתיבה שיווקית היא תמיד מתכון להצלחה, בחירה מוצלחת של תוכן שיווקי שגורם מעורבת עם קהל הגולשים באתר עוזר לאתר להתקדם ולהצליח. זה לא ממש משנה אם הם מבצעים קנייה בשלב זה או לא, ייתכן כי הם יקנו בפעם הבאה שהם יגלשו באתר, ואם המוצר או השירות גרם להם להתעניין, הם יחזרו בוודאות. הדבר החשוב ביותר הוא שהתוכן הפך אותם למעורבים, הוא גרם להם להתעניין ולהסתקרן.

אודות הכותב

אייל רחמים

קידום אתרים | שיווק באינטרנט - מייסד דיגיטאץ'

מתמחה בשיווק B2B, קידום אתרים, שיווק עסקים באינטרנט, מייסד ומנהל בפועל את דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, בזמן הפנוי שיש מרצה במכללה למנהל.
נשוי למיכל (איטלקיה מהממת) ואב ל-2 בנות נועה ואדל 🙂