דף הבית בלוג איך לשפר את התוכן הקיים?
שיפור תוכן קיים

פליקס מילשטיין

איך לשפר את התוכן הקיים?

כתיבת תוכן היא לא משימה פשוטה. אם כבר השקעתם דם, יזע ודמעות בכתיבת מאמרים או פוסטים בבלוג – בוודאי תרצו גם לקצור את הפירות. אלא שלא רבים יודעים שבאמצעים פשוטים למדי ניתן ליהנות מהרבה יותר פרי. כל מה שצריך לעשות הוא לשפר במעט את התוכן הקיים.

התהליך שיפורט להלן פשוט מאוד וכולל שלושה שלבים:

  1. ארגון התוכן הקיים
  2. בחינת התוכן הקיים
  3. שיפור התוכן הקיים

שנתחיל?

  1. ארגון התוכן הקיים

בהנחה שהתוכן הקיים שלכם כולל יותר מטקסט בודד, השלב הראשון הוא לקחת צעד לאחור ולבחון את כל מה שיש לכם. ניתן למשל לסרוק את כל האתר באופן ידני או באמצעות כלי כמו Screaming Frog וליצור טבלת אקסל ובה כל כתובות ה-URL.

  1. בחינת התוכן הקיים

עבור כל אחד ואחד מן העמודים שיש באתר שלכם, או לפחות עבור העמודים החשובים שבהם, ציינו באותה טבלה את הפרטים הבאים:

  • מיהו קהל היעד
  • מהי מטרת התוכן
  • לאיזה שלב במשפך המכירות הוא מיועד
  • ביטויי המפתח אליהן מכוון העמוד
  • מהי שביעות הרצון שלכם מהתנועה האורגנית בשנה האחרונה ו/או התנועה מרשתות חברתיות בשנה האחרונה ו/או עד כמה צריך לשפר, אם בכלל, את השימושיות של התוכן בעמוד.

מילוי נכון ומוקפד של הפרטים הללו בטבלה יוכל לסייע לכם לאתר בעיות שונות בתוכן הקיים: עמודים שלא ברור לעיני מי הם מיועדים בכלל; עמודים שעברו אופטימיזציה ליותר מדי ביטויי מפתח או אפילו לא למילת מפתח אחת; עמודים שעברו אופטימיזציה מוגזמת עד כדי כך שאינם מתאימים לקוראים אנושיים (למשל בגלל דחיסות יתר של ביטויי מפתח) – וכן הלאה.

  1. שיפור התוכן

השלבים עד כה נועדו להציף בפניכם אילו עמודי תוכן באתר זקוקים לטיפולכם. עכשיו הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולצלול לעבודה.

  • שילוב ביטויי מפתח
    אם תעשו זאת נכון, תגדילו את הסיכוי לקבל תוצאות טובות יותר מן התוכן:
    – התחילו בתג הכותרת, נסו לשלב בו ביטוי מפתח כמה שיותר קרוב לתחילת המשפט תוך שמירה על אורך כותרת אופטימלי של בין 30 ל-60 תווים.
    – שלבו מילות מפתח גם בתיאור המטא, וכאשר גולשים יחפשו את המילים הללו הם יראו אותן מודגשות, מה שיגביר את הנראות של תוצאת החיפוש שלכם ויגדיל את הסיכוי להקלקה.
    – גם הכותרת הראשית ותת הכותרת, H1 ו-H2, הן מקומות אידיאליים לשילוב ביטויי מפתח.
    – אל תשכחו לשלב מילות מפתח גם בגוף הטקסט. נשמע מובן מאליו, אבל מקדמי אתרים רבים נוטים להשקיע את כל תשומת ליבם במסביב ושוכחים את העיקר.
    – בנו קישורים פנימיים בין עמודים בתוך האתר שלכם ושלבו ביטויי מפתח כטקסט עוגן.
    – זכרו שגם התמונות הן תוכן, ולכן שלבו ביטויי מפתח בשמות הקבצים, תגי אלט וכו'.
  • שיפור שיעור ההקלקה (CTR)
    יכול להיות מצב שבו השקעתם בתוכן איכותי בעל ערך אמיתי למשתמשים, האתר שלכם נהנה מדירוג טוב בתוצאות החיפוש עבור ביטויי מפתח רלוונטיים – ובכל זאת מעטים מדי מקליקים על התוצאה כדי לבקר בעמוד ולהיחשף לתוכן. כדי שזה לא יקרה:
    – שחקו עם תגי הכותרות ותיאורי המטא. האם הם קצרים מדי? ארוכים מדי? האם ביטויי המפתח שבהם נשמעים טבעיים או מאולצים? האם קל לקרוא אותם? האם ההנעה לפעולה בהם ברורה?
    – הבליטו את עצמכם מבין המתחרים באופנים יצירתיים. למשל, בקשו מלקוחותיכם לדרג אתכם על מנת שלצד תוצאת החיפוש שלכם יופיעו גם כוכבי דירוג שימשכו את תשומת לב הגולשים.
    – נסו לגרום לגוגל לבחור בקטע מתוך האתר שלכם שיופיע כ-Google Snippet, מעין תשובה מהירה לשאילתה של גולש שמוצגת כבר בראש תוצאות החיפוש ללא צורך בהקלקה.

התוכן שלכם ברשתות החברתיות

האם אתם יודעים כיצד העמודים שלכם נראים כאשר משתפים אותם ברשתות החברתיות? רוב האנשים יענו בשלילה, ורובם גם לא יודעים כיצד לערוך או לשנות זאת – מה שאומר שברגע שאתם תדעו איך לגרום לתוכן שלכם לעבוד הכי טוב שאפשר ברשתות החברתיות, יתכן ויהיה לכם יתרון על פני המתחרים שלכם.

על מנת לבלוט בפייסבוק ובטוויטר, שימו לב לשלושה דברים:

  1. כותרת: ודאו שהיא מעניינת, מסקרנת, שתלכוד את תשומת לב המשתמשים. בפייסבוק מספר התווים המקסימלי הוא 80, בטוויטר 55. אל תחרגו מן האורך הזה, אחרת הכותרת פשוט תיחתך.
  2. תיאור: כתבו תיאורים שיעוררו אצל הקורא רצון לקרוא עוד. בפייסבוק יש לכם 200 תווים לעשות כן, בטוויטר 130.
  3. השתמשו בתמונות מרהיבות שיתפסו את העין. בצעו ניסויים חוזרים ונשנים עד שתמצאו את סגנון התמונות שעובד הכי טוב עבורכם.

התוכן שלכם צריך להיות שימושי

לא מנועי החיפוש קונים מכם, אלא בני אדם – ולכן כדי להצליח בפרוייקט שיווק באינטרנט עליכם להתמקד במשתמשים שלכם.

  • ענו על השאילתה. מנועי החיפוש יודעים לאתר מילות מפתח ועם הזמן הופכים מתוחכמים יותר בהבנת הקשרים סמנטיים, אבל גולש אנושי שנכנס לאתר ולא ימצא את התשובה שחיפש בתוך שברירי שניה פשוט יסתובב וייצא. לכן הקפידו להציג בעמוד תשובה לשאילתה שממנה הגיע הגולש, רצוי בתוספת אלמנטים שיגרמו לו לשמוח שבחר דווקא בתוצאת החיפוש שלכם – כגון אינפוגרפיקות, סרטונים, שאלות נפוצות, קישורים למידע נוסף וכו'.
  • קצרו את התוכן שלכם ככל האפשר. הסירו ממנו אלמנטים לא רלוונטיים ומסיחי דעת.
  • שכתבו ועדכנו את התוכן. יכול להיות שבזמן שחלף מאז שהוא נכתב דברים השתנו וכעת חלק משמעותי מן התוכן הקיים כבר לא רלוונטי.

היו קריאים ומזמינים

חשוב לתת למי שמבקר באתר שלכם תחושה ידידותית ונוחה, להקל על קריאת התוכן שלו ככל האפשר ובאופן כללי לגרום לו להרגיש בבית. לשם כך:

  • היעזרו בתתי כותרות על מנת לסייע למי שסורק תוכן ארוך למצוא את מבוקשו במהירות.
  • תמכו בטקסט שלכם באופן ויזואלי, כלומר בעזרת תמונות וסרטונים בכל מקום אפשרי על מנת להעביר את המסר שלכם טוב יותר ולהיות משכנעים יותר.
  • ודאו שהאתר שלכם ידידותי למשתמשים ממכשירים ניידים!

סיכום

השקעתם בתוכן איכותי ובעל ערך, ולכן מגיע לכם ליהנות ממלוא פירות ההשקעה שלכם. בעזרת מאמץ קטן תוכלו למצות את הפוטנציאל של התוכן הקיים שלכם. בצעו אופטימיזציה, נתחו את הביצועים של הפעולות שלכם וחוזר חלילה. האופטימיזציה לעולם לא מסתיימת, ואתם כבר תראו כיצד התוכן שלכם ממשיך לעבוד עבורכם גם זמן רב אחרי שנוצר.

אודות הכותב

פליקס מילשטיין

מנהל מחלקת seo

מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, מנהל את מחלקת קידום האתרים בדיגיטאץ', נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.