בניית אתרי תדמית – המדריך המלא
21 לMay 2019

בניית אתרי תדמית – המדריך המלא

בניית אתרי תדמית – המדריך המלא

כדי להבין איך אנחנו מגיעים אל קהל היעד שלנו, ובעיקר איך אנחנו מניעים אותו לפעולה, אנחנו צריכים לקחת צעד אחד אחורה ולבחון את עצמנו. כשאנחנו רוצים לקנות מוצר או לרכוש שירות, אנחנו לרוב נעזרים בגוגל. אנחנו מחפשים חנות פרחים בעיר המגורים שלנו, מנסים למצוא טיפים לחיסכון כלכלי או מבקשים ללמוד תחום חדש לחלוטין. מנוע החיפוש הוא זה שמגלה לנו מי מציע את השירותים, למי כדאי לפנות ובעיקר מי הכי מקצועי ונכון לנו. עכשיו, כשאנחנו אלה שנמצאים בצד השני – זה שמציע את השירותים ואת המוצרים – ברור שגם אנחנו חייבים להיות שם, להפגין נוכחות ולספר ללקוחות שלנו בדיוק מה הם מקבלים.

הצעד הראשון: בניית אתר תדמיתי

אם המטרה היא להגיע לראש תוצאות החיפוש של גוגל, בשלב ראשון אנחנו זקוקים לאתר, כמובן. כרטיס הביקור הווירטואלי הזה, כשהוא מתוכנן היטב, מעוצב בקפידה ומאורגן באופן שמבטיח חוויית משתמש מצוינת, זה בדיוק מה שהעסק שלנו צריך. אם כן, המטרה הראשונה שלנו היא בניית אתרי תדמית. באופן טבעי התכנון חייב לקחת בחשבון את כל דרישות ה-SEO (הקידום האורגני בגוגל), במטרה לאפשר לאלגוריתם המורכב של מנוע החיפוש לזהות אותנו כרלוונטיים עבור קהל היעד.

כך מתכננים אתר ברמה הגבוהה ביותר

אתר תדמית הוא כלי שיווקי משמעותי מאוד עבור העסק. כשהוא מתוכנן לפרטי פרטים הוא מספק ללקוחות הפוטנציאליים את כל המידע, הערך והכלים שדרושים להם כדי לקבל החלטה – ולהפוך ללקוחות משלמים. כדי שזה יקרה חשוב להגדיר את עמודי התוכן, לרבות עמוד אודות מסקרן, מאמרים שיעניקו ערך לקוראים וכמובן תמונות, סרטוני וידאו וכל פיסת תוכן שתצליח למשוך את הלקוחות ולהניע אותם לפעול. במקביל, ובליווי עם חברה מקצועית, חשוב להתאים את התכנים ואת מבנה האתר לכללי המשחק של גוגל. במילים אחרות, חקר מילות חיפוש, שימוש בתגיות נכונות ואף התאמת האתר למסכים השונים, כל אלה יעזרו לכם לא רק ביצירת חוויית משתמש מצוינת, אלא גם בקידום האתר לאורך זמן.

תכנון אסטרטגי בשוק תחרותי מאוד

בניית אתרים מרשים ועבודה נכונה על פי כללי ה-SEO הם שני מהלכים קריטיים בימינו. דווקא היום, כשנדמה לנו שהאינטרנט הוא כלי שיווקי פשוט ונוח במיוחד, המשחק הולך ונעשה מאתגר ומורכב הרבה יותר. הסיבה הפשוטה היא שהמרחב הדיגיטלי מעודד תחרות לא מבוטלת, מה שמחייב את בעלי העסקים להגביר את הקצב, להישאר תמיד עם היד על הדופק ולנהל בקפידה את הקידום האורגני והממומן גם יחד. עם אתר מדויק, כזה שמספק מידע וערך רב מצד אחד, אבל גם חוויית גלישה נוחה ומזמינה מאוד, הדרך אל היעד קצת יותר נוחה, והניווט בשדה הקרב כבר הרבה יותר פשוט.

למי בכלל מתאים אתר תדמית?

אחרי שזיהינו את החשיבות העליונה של בניית אתרי תדמית, וכמובן של קידום נכון, מתבקשת שאלה אחת עיקרית – האם זה גם המהלך הנכון עבור העסק שלכם? התשובה הפשוטה היא כן. למעשה, אתר תדמית מתאים כמעט לכל עסק בישראל, בין אם הוא מספק שירותים, מוצרים או תוכן. אז נכון, מי שמוכר מוצרים ומעוניין להגיע לקהל יעד גדול יותר עשוי להעדיף חנות מקוונת, אבל אתר תדמית פשוט מתאים לכולם. הוא עוזר בחיזוק המותג, הוא יוצר קשר טוב יותר עם הלקוחות ובעיקר הוא מבטיח לנו חשיפה גדולה יותר במרחב המקוון שבו נמצא היום קהל היעד.

מחנות הבגדים ועד עורך הדין

אם כן, אתר התדמית יכול להיות פתרון מצוין לכל עסק, מכל סוג. עורכי דין ומנהלי חשבונות, מעצבי אופנה ואמנים, וגם בלוגרים או יוצרים למיניהם, כולם יכולים להפיק המון מאתר מרשים עם תוכן מצוין. באופן טבעי, הקידום האורגני יתמקד בביטויים רלוונטיים ופופולאריים יותר. כך, רואה החשבון מבאר שבע ישלב גם את שם העיר בין תכני האתר, ואילו חנות הממתקים מגבעתיים תציע מאמרים ופריטי מידע הכוללים גם התייחסות למיקום הגיאוגרפי שלה – ולקהל היעד.

קידום אורגני – לא רק עניין של תוכן

כאמור, קידום אתרים אורגני בגוגל הוא פרויקט מורכב למדי, והתוכן הוא רק חלק אחד מתוכו, על אף שהוא משמעותי ביותר. אלא שעד היום לא ידועים כל הכללים של גוגל. מצד שני, אלה שברורים לנו היטב מאפשרים לנו לנווט טוב יותר בתוך המרחב האדיר הזה. למשל, אתר רספונסיבי הוא דרישה בסיסית, ומכאן שעל מנהל האתר לוודא התאמה של האתר גם למסכי הסמארטפון והטאבלט. בנוסף נדרשות כותרות מדויקות, תמונות עם תגיות רלוונטיות, קישורים מתאימים ובעיקר ערך – והרבה ממנו. ככל שהאתר יענה טוב יותר על הדרישות הללו, כך יעלו הסיכויים שלו להתברג במקומות גבוהים יותר בדירוג, ולהיחשף בפני הגולשים.

כלים נוספים לקידום האתר

לצד בניית אתר תדמית וקידום אורגני יש מהלכים חשובים נוספים שגם אותם רצוי לתכנן, ומוקדם ככל האפשר. קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק, למשל, הם כלים שתורמים משמעותית להגדלת התנועה לאתר, להגברת החשיפה וכפועל יוצא – גם לקידום האורגני. אין ספק שהמטרה המרכזית היא הקידום האורגני, זה שיוביל את האתר לראש תוצאות החיפוש. מצד שני, קידום אורגני הוא מהלך שדורש זמן, מחויבות, השקעה אדירה והמון סבלנות. הקידום הממומן יספק תוצאות עוד לפני שנגיע לדירוג הרצוי, ומבחינת העסק זוהי בדיוק ההזדמנות להגדיל את קהל הלקוחות וכמובן גם את שורת ההכנסות.

המקום האידאלי לקידום העסק

כפי שאפשר לראות, וכפי שבוודאי היה ברור לנו עוד קודם, האינטרנט הוא המקום שבו הכל קורה. הלקוחות נמצאים בגוגל ונעזרים בו כדי לקבל מידע, ומהלכי הקידום הדיגיטליים יכולים להיות יעילים הרבה יותר בהשוואה לערוצי הפרסום המסורתיים (שהם גם יקרים הרבה יותר). עם זאת, כדי להשיג את התוצאות

פליקס מילשטיין פליקס מילשטיין
מקדם אתרים בשוק הבנלאומי מוסמך גוגל אדוורדס, בעל ידע וניסיון בטכניקות ואסטרטגיות קידום שונות, נשוי ואב ל2 בנים מדהימים.
ניתוח ובדיקת האתר שלכם




    More Articles

    רוצים לקדם את האתר?

    לבדיקת אתר
    זה שדה חובה